Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 8:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 mei, 2016 18:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
http://www.militracks.nl/en/

Ik zag dat er dit jaar een Panzer 2 aanwezig is.

http://www.militracks.nl/en/participating-military-vehicles/

Mooi, want daar heb ik onlangs ook een kitje van opgevist bij een tombola. Deze pagina lijkt wel de enige die al een update gekregen heeft, de nieuwspagina heeft blijkbaar nog niks van na de editie van vorig jaar. Zo weet ik ook niet welke van deze voertuigen een ritje met de bezoekers gaan maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 9:32 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Ik ga er morgen met een maatje van me heen, ik hoop wel dat de Panzer II ook op zaterdag te zien zal zijn, en niet zoals de Pz.38(t) van vorig jaar enkel op zondag.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Verdorie toch... dit weekend andere verplichtingen! :evil:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 1:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het was een mooie dag, iets droger en iets warmer dan vorig jaar. Ik kwam rond de middag aan. Aan de ingang stonden er al interessante vehikels van betrokkenen. Deze mocht vandaag natuurlijk niet binnen:

photo 372147

De catering was weer een kwestie van wachtrijen, maar met zo'n overrompeling van bezoekers (http://www.omroepbrabant.nl/?news/249117882/Duitse+legervoertuigen+bestormen+Overloon+tijdens+Militracks+%5BFOTOS%5D.aspx) kan het niet anders. Rond de middag nemen de chauffeurs ook een lunchpauze, dus was dit het uitgelezen moment om de voertuigen van dichterbij te gaan bekijken.

photo 372148

De Fransman. Die mocht wel binnen omdat het een bekende Beutepanzer was.

photo 372149

En ja, hij stond er, de Panzer 2. Ik heb hem vandaag wel niet zien rondrijden, in het nieuwsartikel hierboven zie je hem wel in actie.

photo 372150

photo 372152

photo 372151

photo 372154

photo 372155

photo 372153

photo 372156

photo 372157

Een Sd.Kfz.250 met alle elektronica er in. Ik ontmoette er naast enkele Belgische collega's ook Bart, die even het toestel wou overnemen.

photo 372158

photo 372159

photo 372160

photo 372161

photo 372162

photo 372163

photo 372164

photo 372165

photo 372166

photo 372167

photo 372168

photo 372169

photo 372170

photo 372171

photo 372172

Omdat de tickethokjes gesloten bleven, ging ik maar naar de markt. Ik kocht er al een manual voor de Sherman V. Daarna, zo rond 2 uur, waren de hokjes nog altijd dicht en ik begon te vrezen dat het voor de hele dag uitverkocht was. Dan maar naar het museum. Ik wilde daar zeker nog enkele voertuigen aan een fotospecial onderwerpen, die hou ik voor een ander topic. Daarna ging ik kijken of dan toch nog een soepje kon drinken en plots waren de tickets terug beschikbaar. Ik besloot deze keer eens een Kettenkrad uit te proberen, ik had deze hun gangen zien gaan en het zag er vermakelijk uit.

photo 372173

Hier zie je wat video's die ik geschoten heb, die met de wazige thumb is de rit met de Krad. Ik gaf Youtube de opdracht hem minder shaky te maken, dus ik hoop dat dat de situatie in die video wat kan rechttrekken. Het werd een bumpy ride die zeker aan een rollercoaster deed denken, in tegenstelling tot wat je ziet deed ik alle macht om de camera te stabiliseren. Mijn collega-passagier bleek trouwens ook een verwoed modelbouwer te zijn.















Bij die laatste video raakte het geheugen net vol toen de Hetzer er aan kwam, dat zal je altijd net zien.

photo 372175

Nog even een nabijfoto van de uitstapplaats. Dan een plaatje van de schade.

photo 372174

Voor 37 euro kon ik de Sd.Kfz.232 niet laten liggen. Het gaat om een oudere mal met een paar nieuwe sprues, PE en een alu loop erbij, al zou die iets te lang zijn. De soldaten gaan ledematen doneren voor het Atomic Cannon en het handboek toont veel interne details van tanks.

Dit zal dus zeker niet de laatste keer geweest zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi verslag Steven, daar stonden zo te zien inderdaad genoeg mooie voertuigen. Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat Militracks alleen voor Duits spul bedoeld was. Ik vond het wel altijd apart dat er zoveel Duits spul was, zeker omdat het toch vrij zeldzame machines aan het worden zijn.
En die ritjes met het Kettenkrad waren zo te zien niet de meest comfortabele nee, dat is toch flink stuiteren denk ik. :lol: .

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 15:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Tomska. Voor wie wil weten wat er in het museum dit jaar te zien was, ik heb mijn album daarvan aangevuld. Vanaf de laatste twee foto's op pagina 3 (Biber miniduikboot) begint het.

https://modelbrouwers.nl/albums/album/10962/?page=3

Dit jaar was er een signeerstand van een boek over de militaire fietsen, die nu verder in de zaal stonden. Daar ben ik niet gaan kijken omdat ik ze vorig jaar al gefotografeerd had en er net twee op een diorama geplaatst heb. Zoals verwacht heb k ook geen Patton M47 aangetroffen. Ik kan er misschien wel eentje gaan bekijken met een Belgische museumbezoeker maar hij moest nog checken of die wel te bezichtigen was.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 17:15 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Wij zijn ook gisteren gegaan en al met al was het een geslaagde dag.
Wat ons wel opviel was dat ondanks we om 09:15 aankwamen, we al naar een alternatieve parkeerplaats geleid werden (note to self; volgend jaar om 08:30 aanwezig zijn!).
Intussen stond er ook al een redelijk aantal mensen voor de kassa te wachten. Ik had onlangs een Museumjaarkaart gekocht, en had gehoopt daarmee redelijk door te kunnen lopen, maar volgend jaar ga ik denk ik toch maar een e-ticket kopen, dat gaat toch sneller!

Eenmaal binnen hadden we besloten om, als we toch een ritje gingen maken, dat gelijk maar te doen nu de wachtrij nog enigszins te doen was. Dat was maar goed ook, want nog geen 15 minuten later stond er achter ons een flinke rij.
Toen we eenmaal bij het hek stonden, wachtend op ons ritje, hadden we het geluk de Pz.II langs te zien rijden.
photo 372380
photo 372379
Ja, het is maar een klein blikje als je 'm zo ziet.
Na nog een beetje meer gewacht te hebben zijn konden we dan eindelijk instappen in het voertuig waar we op stonden te wachten; de FAMO!
photo 372381
De bankjes zaten al gauw vol, maar dat vonden we niet erg, we wilden graag in de bak staan en dat kon dan ook!
Ik heb nog geen filmpje gezien waar ik op sta, hanging on for dear life, maar als ik 'm tegenkom plaats ik 'm zeker!

[EDIT 21-5]
Gevonden!

Vanaf 0:56 zijn ben ik een paar tellen te zien. Ik sta links en heb de grijze sweater met de zwarte rits aan. :mrgreen:
[/EDIT]

Eén ding staat vast; FAMO = BEEST! Wat een brute bak is het, en een partij groot! :shock:
photo 372384
We stapten dan ook zeer tevreden weer af en onze dag kon in ieder geval niet meer stuk!

Ik heb nog een paar foto's gemaakt van een aantal andere voertuigen die er stonden, het zijn er niet veel, maar gelukkig heeft Steven al een hoop laten zien. :)
Opel Olympia:
photo 372385
photo 372386

Auto Union W51 Spezial:
photo 372387
photo 372392
Mooie sierlijke auto in fantastische staat! Die off-road banden misstaan 'm zeker niet.

Sd.Kfz. 251 interieur:
photo 372390
photo 372391

Na even langs deze voertuigen gelopen te hebben hebben we een hapje gegeten en zijn we daarna over de beurs gelopen. We hebben een hoop leuk materiaal gezien, maar mijn aankopen zijn zeer beperkt gebleven deze ronde. Ik heb enkel een patroonstrip van een Breda M37 machinegeweer op de kop kunnen tikken, en ik was van plan om die als 'ondergrondje' voor deze kit te laten dienen:
Afbeelding
Bron: http://panzerserra.blogspot.nl/2013/02/ ... breda.html
Dit voertuig had een Breda M37 als secundair aan boord, dus het leek me een leuke toevoeging.

Toen we alle kraampjes hadden gezien gingen we als afsluiter de voertuighal in.
Natuurlijk liepen we nog even langs de '1000 bommen en granaten' en ik heb een paar plaatjes geschoten van dingen die ik in het verleden kennelijk gemist heb.
Doos MG151/20 patronen (koppen zaten in vervoerskokers):
photo 372394
Label van de doos:
photo 372393

MG FF magazijn:
photo 372395
Voor mij toch wel iets wat hoog op m'n lijst staat. :)

We hebben de StuG niet zien rijden, ik weet niet of die vandaag nog gereden heeft, maar hij was zeker wel aanwezig:
photo 372396
photo 372397
photo 372398
photo 372399

Al met al was het een geslaagde dag, en we hebben ook al afspraken gemaakt voor volgend jaar; ritje maken met de Hetzer, en Bruce Crompton's hand schudden/met hem op de foto gaan! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement