Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 feb, 2016 1:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Modelbouw in het noorden. Wordt dat daar gedaan dan? Jawel. Doorgewinterde postbodes weten de Nederlands noordkap met gevaar voor eigen leven te bevoorraden in deze barre tijden...

Afbeelding
Afbeelding

5 jaar geleden hebben de gebroeders Ketting besloten om ook het modelbouwen in het allerhoogste noorden wat te promoten. In het pittoreske Termunterzijl werd voor de 5e keer een modelbouwdag gehouden. Vanwege dit lustrum een heus 24-uurs festijn. Vrijdagmiddag togen we dus naar de jachthaven, de start was om 17:00 uur. Een aantal bouwers hadden als doelstelling om binnen 24 uur een model te starten, te bouwen, te verven en te decallen. Een aantal is dat gelukt, enkelen lukte het om 2 modellen af te maken. Standaard in Termunten is een stevige hap en wel stamppot. Met keus uit boerenkool, zuurool en andijvie met garnituur. Tijdens de nacht werden we gesteund door 2 vrienden, Heiniken en Douwe Egberts. Ik moet zeggen, ik kon ze niet, maar erg sympathiek. 's ochtends kregen we een heerlijk ontbijt. Naast wat basic brood en smeersels, een lekker mosterdsoepje en onbeperkt kroket. Zo veel dat je eigenlijk de rest van de dag niets meer hoefde. Op vrijdagavond waren er een tiental bezoekers, waaronder het dagblad van het Noorden en op zaterdag een lokaal krantje en ik mag wel zeggen, flink wat publiek. Leuk om te zien dat het toch wel helpt om even als dorpsomroeper door het noorden te fietsen.

Wat rest, zijn nog wat foto's.

De showtafel(s)
photo 362938

photo 362939

photo 362943

photo 362942

Wat bouwers...
photo 362940

photo 362941

photo 362945

photo 362944

photo 362946

Mijn knutselhoekje, lekker met het voorjaarszonnetje in de rug
photo 362947

Ik had een aantal kitjes meegenomen om te bouwen. Als eerste wilde ik een 1:72 F-51D Mustang bouwen, maar die bleek niet compleet (was een koopje destijds op de rommelmarkt, nu weet ik waarom). Die heb ik maar weggegeven. Vervolgens een poging ondernomen om een Mil Mi-1 van MPM te bouwen, maar zonder goede plaatjes van het www toch wel lastig, dus die heb ik ook opzij geschoven. Vervolgens dan maar een Hughes 500 (MD 500 ??) uit de egg-plane serie.

Afbeelding

Afbeelding

De bouw is goed te doen. Je moet alleen even tussendoor de onderdelen tijd geven om te drogen. Ik had genoeg bij me om aan wat tussendoor projecten te knoeien. Maar goed, na zo'n 21 uur was ik klaar en had ik dit op de plank staan, een leuke Keniaanse Hughes 500:

photo 362948

photo 362949

photo 362950

Samen met wat andere egg-planes op de showtafel, krijg je dan dit:
photo 362952

photo 362953

En dit is het resultaat van alle modellen die afgebouwd zijn:
photo 362954

Samen met de bouwers.
photo 362956

En nog even alle deelnemers m.u.v. Erik Olijnsma.
photo 362957

Een leuk en gemoedelijk dagje. Indien mogelijk ben ik er de volgende keer weer bij. Mocht ik overigens tegen nog andere egg-plane heli's aanlopen, dan zal ik niet nalaten om ook die aan te schaffen en te gaan bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement