Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 19:16 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
walesha schreef:
Als ik het plaatje goed begrijp wordt de toekenning van een prijs bij dit event deels bepaald door het publiek/bezoekers en hoeveel modelbouwers zitten daar tussen? Die publieksstemmen geven enkel beeld van wat de mensen het - naar hun inzicht - het mooiste vinden, lang niet wat het beste is uit modelbouwoogpunt bekeken.
Een voorbeeld: lang geleden werd er op een beurs in Brussel ook één keer een publieksprijs in het leven geroepen en wat gebeurde er... de publieksprijs ging naar een model dat volgens ingewijden niet eens in aanmerking kwam voor een prijs, maar ja... het verdict van het publiek was sluitend: dat was hoe dan ook het mooiste model gezien vanuit de ogen van niet-modelbouwers!

Klopt, 100% publiek (dus inclusief modelbouwers die er rond lopen).

Ik denk dat het misschien duidelijker moet gesteld worden dat de wedstrijd een 'leuk hebbeding' is, en helemaal niet opgezet is als een IPMS wedstrijd o.i.d. De Modelbouwdag is er voor een groot deel ook om mensen met modelbouw in contact te brengen, op een leuke manier. Ik denk dat je als modelbouwer die aan zo'n wedstrijd meedoet dan ook moet proberen te 'entertainen', een mooi aansprekend totaalplaatje neerzetten. Wat lekker smoelt - dat spreekt de gemiddelde persoon aan :)

Er zijn zat andere evenementen waar ze wel een 'objective' jury en serieuze wedstrijd hebben, dan lijkt het me logisch dat je daar je modellen inschrijft als je dat belangrijk vindt. :D

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 19:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Salamander schreef:
Er was ook een lift, maar toen we daarmee terug naar beneden gingen (heen was de roltrap, inderdaad geen pretje met een groot model) kwamen we in een donker hok uit. Dat bleek tóch de uitgang te zijn, maar mogelijk is het een idee dat als de wedstrijd volgend jaar weer boven is de lift beter wordt aangegeven.

Nemen we mee als feedback!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 19:19 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
zimmermaniac schreef:
elk jaar weer is er heel wat kritiek moet ik vaststellen.... heren en dames, dit even in het achterhoofd houden " de beste stuurlui staan aan wal " :lol:
Ikzelf heb niets dan lof over voor wat Hanjo en zijn team elk jaar weer verwezenlijken, en elk jaar wederom rekening houden met de kritieken op de vorige editie...waar gaan we de grens trekken om eindelijk eens content te zijn ?

Ik citeer de forumregels:

Citaat:
Gezien de aard van dit forum en de hobby is kritiek geven op elkaars werk een normale zaak. Kritiek staat niet gelijk aan 'elkaars werk afkraken' maar dient positief en opbouwend gebracht worden. Zie ook dit topic over hoe je kritiek geeft. Aan de andere kant moet je ook kritiek kunnen ontvangen. Als je twijfelt aan de oprechtheid van de gegeven kritiek, meld het bericht dan via het rode uitroepteken rechtsbeneden van het bericht. In het openbaar zaken uitvechten wordt bestraft.

:lol:

Of dus - kritiek is prima, het is opbouwend, het is duidelijk dat er met punten van vorige keren wat gedaan is en in het algemeen goed opgelost, maar geen enkel evenement is perfect, dus er is altijd ruimte voor verbetering. En als organisatie moet je dat ook gewoon nastreven! Sommige kritiekpunten gaan niet haalbaar zijn, maar dan kunnen we in ieder geval duidelijk zijn waarom dat niet haalbaar is :-)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 19:22 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Bert Takken schreef:
Nee, 50% publiek, maar ook 50% vak, met dien verstande dat de verplichting voor vakjury wel bestaat uit een relatief gedegen juryrapport. Het is geen ESM of SMC grootte dus dat moet technisch haalbaar zijn. Dit geeft de bouwer een stukje positieve feedback, die soms niet op het forum verkregen wordt en het straalt een stukje proffesionaliteit uit naar het publiek denk ik. (je zou zowat denken dat ik in de toekomst kan kijken he :lol: :lol: :lol: )

Een rapport vind ik wel wat hebben, en dan zou het misschien een idee zijn om de wedstrijd te splitsen in 2 'sub-wedstrijden': eentje door het publiek, en dan eentje waar serieus naar bouwtechnieken gekeken wordt. Een vast jureringsrapport dat dan ook overhandigd wordt aan de deelnemer vind ik een goed idee, dan heb je er nog wat aan!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@BBT... terugkomend op mijn comment inzake jury: begrijp me niet verkeerd, ik ben niet gekant tegen een publiekdoordeel, integendeel zelfs vind ik dat dat overal mag zijn. Maar zoals Bert aanhaalt zou ik dat dan ook apart houden naast een vakjury.
Zo was het althans destijds in Brussel... nu ja, zo krijg je dan uiteindelijk als het ware twee wedstrijden naast elkaar! :lol:
Nu ja, jullie zien maar! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 21:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Even voor Chris

Ik schreef dus ook nadrukkelijk dat er geen rivetcounting toegepast gaat worden. Dus een beoordeling ala mb en geen Twenot of KMK (overigs met alle respect naar beide clubs)

Schakering mag beloond worden (jij kan dat heel aardig toch? :lol: )

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 21:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik vind die wedstrijd met publieksprijzen juist erg charmant. Houden zo! Wie meer wil kan elders terecht.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Ik had nog wat foto's beloofd:

De R/C trucks:

photo 385587

Vooral de hijskranen waren indrukwekkend:

photo 385588
photo 385592
photo 385593

Schaalmodellen:

photo 385589
photo 385590

photo 385591

photo 385596

photo 385597

photo 385598
photo 385599

photo 385601

photo 385602

photo 385603

photo 385604

Matchbox koos soms echt lelijke plastickleurcombinaties:
photo 385610

photo 385609

photo 385607
photo 385608

photo 385606

photo 385605

photo 385595

Leuk detail in de stuurhut van een schip:
photo 385594

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Citaat:
Of dus - kritiek is prima, het is opbouwend, het is duidelijk dat er met punten van vorige keren wat gedaan is en in het algemeen goed opgelost, maar geen enkel evenement is perfect, dus er is altijd ruimte voor verbetering. En als organisatie moet je dat ook gewoon nastreven! Sommige kritiekpunten gaan niet haalbaar zijn, maar dan kunnen we in ieder geval duidelijk zijn waarom dat niet haalbaar is :-)


maar dat bedoel ik nu net....op een gegeven moment moet het ophouden...ik vond ( maar ja, nogmaals, my 6 pence ) deze uitgave weeral eens overtreffend ten opzichte van vorig jaar, en die was dan weer overtreffend ten opzichte van het jaar daarvoor.....enz.... van mij niks dan lof voor het organisatieteam :wink:

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
@ iedereen :mrgreen: : De wedstrijd is heel anders dan we gewend zijn. In Nederland zijn er als ik me niet vergis al 2 wedstrijden die gejureerd worden door een zeer bekwame vakjury. Wij hebben echter een andere visie en die is dat als er maar genoeg mensen stemmen, je steeds dichter bij het juiste model op plek 1 komt. Vakbekwaamheid telt, correctheid ook, maar aantrekkelijkheid is ook belangrijk.
Er zijn elk jaar weer modellen op de ESM die ik nu al kan voorspellen. Populaire tank, 3 mannetjes lopen ervoor, mooi gespoten, maar al 100 keer gezien. Die winnen zilver of goud. Maar iemand die een sfeer of een gevoel perfect in een diorama legt, maar per ongeluk een .50 in plaats van een .30 mitrailleur monteert, kan met brons of minder naar huis.
Wij willen de keus geven aan een ieder, wedstrijd met jury? ESM of SMC zijn je kans. Wedstrijd met publieksstemmen. bij ons ben je welkom! Het gaat erom wat je zelf fijn vind. Verder is het aantal inzendingen natuurlijk een punt van feedback waar wij graag verandering in zien komen. maar ik mag als organisator niks inzenden, dus is het een kwestie van hoeveel modelbouwers een kansje wagen!

De prijzen zijn misschien niet van glimmetaal, maar wel een blijk van waardering(en als je het bekijkt in milliliters resin heel waardevol :mrgreen: )We kunnen nu kiezen voor een glimmetaalgeval, of gewoon een mooie waardebon geven aan de winnaars. ik geloof dat de gekochte goederen altijd meer van pas komen dan een troffee!

Ik denk dat de plek boven prachtig is kwa licht. en gelukkig is er een lift om je model veilig naar boven te brengen! volgend jaar zullen we dit nog duidelijker vertellen!

Als iemand een lijstje heeft met feedback, PB me dan. Dan neem ik die lijstjes mee naar de evaluatie! veel makkelijker dan dit topic uitspitten :)

tot volgend jaar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement