Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2016 13:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
wp schreef:
Namens Twenot Z-H-Z bedankt voor de belangstelling en de vele vragen en verhalen.
Het is altijd erg leuk en geeft veel voldoening als men ons aanspreekt over de modellen die we tonen.


Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad bij jullie stand. Jullie weten met veel passie en kunde de leukste details en "weetjes" van elke model te vertellen.

Ik denk, aansluitend op jouw betoog, dat de realisatie voor veel mensen redelijk vaag is. Ik neem mijzelf als voorbeeld. Ik heb geen idee hoe zo'n bijeenkomst verloopt, hoe krijg ik de spullen van a naar b, wat neem ik überhaupt mee.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2016 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
griffioen72 schreef:
Ik vind de publiekswedstrijd ook juist leuk, een jury kijkt toch vaak naar andere dingen dan puur het eindresultaat.
Alleen dan moeten er wel zoveel mogelijk mensen stemmen.
Nu weet ik niet hoeveel bezoekers er waren en hoeveel hebben gestemd.
Maar ik denk dat het nu voor velen niet duidelijk te zien was waar de wedstrijdtafel was.
Weet iemand ook wie de man was met een hele grote en professionele camera? En waar die foto's misschien te zien zijn?


Ik wist niet eens dat ik kon stemmen... :roll:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2016 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 maart, 2006 18:08 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Ridderkerk
SpeedAS schreef:
wp schreef:
Namens Twenot Z-H-Z bedankt voor de belangstelling en de vele vragen en verhalen.
Het is altijd erg leuk en geeft veel voldoening als men ons aanspreekt over de modellen die we tonen.


Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad bij jullie stand. Jullie weten met veel passie en kunde de leukste details en "weetjes" van elke model te vertellen.

Ik denk, aansluitend op jouw betoog, dat de realisatie voor veel mensen redelijk vaag is. Ik neem mijzelf als voorbeeld. Ik heb geen idee hoe zo'n bijeenkomst verloopt, hoe krijg ik de spullen van a naar b, wat neem ik überhaupt mee.


Dat hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.
Een bouwdoos met wat gereedschap en lijm in een plastic tas en gewoon bij een bouwgroep binnen lopen.
Vertel wie je bent en wat je doet en de rest volgt vanzelf....... geloof me maar :wink:

Vind je het ondanks alles niets voor je, dan heb je het geprobeerd en ben je een ervaring rijker.
Maar de meeste mensen die eenmaal geweest zijn blijven komen.

Wellicht tot ziens
Johan Bijl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2016 18:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Tip: kijk bij een volgende beurs eens wat de bouwers aan materieel meenemen en hoe ze dat hebben georganiseerd. Ik heb nu de boel in een klapkrat en wat vershoudozen van de Blokker zitten :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2016 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
SpeedAS schreef:
hoe krijg ik de spullen van a naar b, wat neem ik überhaupt mee.

Als je wil bouwen aan een stand op een beurs zijn er 1001 manieren om je materiaal mee te nemen.

Vraag 1: wat neem je mee?... eerst en vooral je model natuurlijk en verder het materiaal dat je denkt nodig te hebben om je model (verder) te bouwen. Dus een mesje, lijm etc.
Vraag 2: hoe neem ik dat mee... elke modelbouwer die een demo geeft op een beurs heeft zo zijn eigen manier om zijn spullen mee te nemen, destijds toen ik dat nog deed zat mijn materiaal (gereedschap, lijm, verf e.d.) in een klein gereedschapskoffertje, onderaan zat klein materiaal op zijn beurt gevat in kleine doosjes die ik recupereerde van allerlei herbruikbare verpakkingen zoals plastiek doosjes van snoepgoed. Voor mijn model had ik een stevige kartonnen doos waar ik handvatten aan had gemaakt zodat je ze probleemloos kon dragen als een boodschappentas. Binnenin was ze bekleed met piepschuim waar je je model met satéstokjes en/of tandenstokers kon vastzetten, dat werd dan op zijn beurt nog extra beschermd met een stuk bubbelplastiek.

Op de eerstvolgende beurs die je bezoekt moet je maar eens een praatje maken met de mensen die daar zitten te bouwen en hen vragen hoe zij dat doen... geloof me maar... de mogelijkheden zijn eindeloos! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2016 21:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Voor de modellen beetje hetzelfde, maar bij gebrek aan een doos ook daar zo'n plastic klapkrat. Als je de boel enigszins stevig vastzet met sateprikkers is de kans op ongevallen beperkt. En ook hier: vraag gerust eens op een beurs oid aan iemand hoe hij dat doet.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement