Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2016 23:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Beste Brouwers voor de mensen die niet naar Lichtervelde gegaan zijn heb ik enkele sfeerbeelden van hetgeen er te beleven valt in de automodelbouwwereld , het was een kleine goed georganiseerde gezellige beurs met niet al te veel volk , paar mensen gezien zoals Nismo ( Johny ) en nog mensen van een ander forum
hier mijn bijdrage

photo 360363


photo 360364


photo 360365


photo 360366


photo 360367


photo 360368


photo 360369


photo 360370


photo 360371


photo 360372


photo 360373


photo 360374


photo 360375


photo 360376


photo 360377


photo 360378


photo 360379


photo 360380


photo 360381


photo 360382

photo 360383


photo 360384


photo 360385


photo 360388


photo 360390


photo 360392


photo 360393


photo 360394


photo 360396


photo 360397

photo 360395



photo 360398


photo 360399


photo 360400


photo 360401


photo 360402


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Hé Marc, bedankt voor de korte babbel, echt geen tijd gehad vandaag. Tijd is omgevlogen.
Inderdaad, een kleine supergezellige beurs/tentoonstelling met overwegend civiele modellen (80%, rest 20%)

Qua deelnemers is het aantal niet zo groot, wat bezoekers betreft is dit vergelijkbaar met Jabbeke.

Toffe foto's, op eentje na :twisted: :lol: :lol:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 1:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Hey Johny het is altijd zo he als je hem nodig hebt is hij niet op zijn plaats en dan moet je hem zoeken he :lol: :lol: :lol:
Grapje hoor die foto ook ik zeg altijd als je je maar amuseert nu je nog kan wat hangt er allemaal nog boven ons hoofd he ?
En ik zie dat je van je babbels geniet houwe zo
Groetjes tot een volgende babbel
was wel leuk
grt ( en aan uw gezin ook he dat word nogal gemakkelijk vergeten he )
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 11:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Afbeelding

jammer dat deze op het einde een afgekraakte deur en uitgeduwde vensters had... Loslopende kinderen hadden blijkbaar met bepaalde modellen van de clubstand gespeeld. Mijn fokker Dr.I heeft ook in de brokken gedeeld (gelukkig was de PE gesoldeerd, en kon die tegen een stootje, maar het gedraai in de maag als u model daar in stukken ligt man... dat is niet geestig...) en 1 van de figurines was ook gebroken achteraf...

Maar voor de rest een gezellige beurs en heb me ferm geamuseerd.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 14:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Dat is om te spauwen ( over te geven ) ik kan daar niet tegen ik vind het al erg dat ik per ongeluk tijdens een foto nemen tegen tafel stomp en dan is er nog niks gebeurt wat moet een mens nu nog doen om dat tegen te gaan BAH ik baal ervan
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Silenoz schreef:
Loslopende kinderen hadden blijkbaar met bepaalde modellen van de clubstand gespeeld.


Zeg niet te gauw dat het kinderen zijn he. Tenzij je dit gezien hebt. Enkele weken / maanden geleden zaten we met de club van Leuven in Frankfurt (Dui). Daar liep een gepensioneerde man rond die zonder schroom zomaar één van mijn auto's vastpakte om even aan de onderkant te kijken !! Mijn Duits is misschien niet zo goed, maar Engels begreep hij duidelijk wel !! En het was plots behoorlijk stil in die zaal...

Anyway, het wordt tijd dat mensen begrijpen dat het geen speelgoed is en dat men met zijn pollen van een model blijft (tenzij het je eigen model is uiteraard)...

Overigens was ik ook in Lichtervelde aanwezig. Heel gezellig, heel leuk, in momenten best druk maar vooral mensen die niet in de hobby zitten en dus best wel nieuwsgierig waren. Mijn Luigi en Mia en Tia van Cars kregen heel veel reacties !! Zalig toch :-)


Grtzzz

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2016 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
mensen in de betreffende zaal hebben het gezien. als jij daar was met je auto's van cars, dan hebben we zo goed als recht tegenover elkaar gezeten.

ik weet wel dat van sommige bezoekers de handen nogal jeuken om zaken vast te nemen of zo. Toen ik mijn vliegtuig aan 't herstellen was een gesprek gehad met een dame over hoeveel tijd er nu in zo'n modelletje kroop, en wat het nu juist inhield. ze vond dat er bijna per model een soort scrapbook moest liggen van wat er nu juist gebeurd/aangepast was met het model, omdat je daar als passant eigenlijk niet echt een idee van hebt, maar ik zie het me eigenlijk nog niet doen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op ma 22 feb, 2016 12:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 8:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 994
Woonplaats: Antwerpen
Ook dit jaar de beurs eens bezocht. Het was leuk eens iets in eigen streek te kunnen bezoeken.
Wel niet te groot,en voor mezelf toch weinig volk en animo.

Wat mij steeds meer opvalt zijn de hoge prijzen voor tweedehandsdozen en de dure drankjes.

Persoonlijk krijg ik steeds meer de indruk dat het geldgewin belangrijker wordt dan het uitdragen/promoten naar een nieuw publiek voor onze prachtige hobby.

Waarom slaan de kleinere clubs(beurzen)hun handen niet eens in elkaar en organiseren ze niet samen een grote beurs waar er meer te zien en te beleven is?


Op naar de volgende....

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 14:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Beste Marc ik ben juist in gesprek geweest met modelmaker over hetzelfde ik heb daar prijzen gezien die aan het onmogelijke grenzen 150€ voor een zeer oude kit die je nog gemakkelijk kan vinden waar zijn die mens zijn gedachten , ook mijn golfi gti stond er ergens voor 40€ en daarnaast 21€ wie koopt nu daar he
De drankjes tot daar toe ze moeten ergens winst uit halen in Nieuwegein is het even duur en je betaald dan nog eens 6€ entree
Het was een leuke beurs geef ik graag toe niet te veel volk geen gedrum of gestomp
Nu aan mijn kant is het volgende week 27 feb in Hoboken da is wat anders hoor daar hebben ze verleden jaar mijn vrouw haar kruk gewoon onderuit gestompt en daar is het net gratis en dan allemaal kleine lokaaltjes waar ze staan te duwen dat het geen naam heeft verschrikkelijk en niet zo gezellig en dan voor iets te drinken moet je naar de turnzaal of refter en die is dan enorm groot
grt Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lichtervelde
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Weinig volk? Ik ben nochtans daar geweest van 08.00 tot 18.00 en ik vond het bij momenten toch behoorlijk druk, zeker in de voormiddag.

Nu, wat de drank betreft, het zijn toch gangbare prijzen hoor, 1.50 euro voor een pintje of een cola, sommige café's en andere horeca-zaken durven meer vragen hoor en niet vergeten, inkom is gratis.

En wat de kits betreft, iedereen is vrij om te vragen wat hij/zij wil, het is de gek die bepaald of hij die prijs betaald. Maar ik vind ook dat de prijzen de pan uitswingen.

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement