Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 14:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Beste iedereen,

Het heeft even geduurd en daarvoor mijn oprechte excuses, maar hieronder de uitslag van de Modelbouwwedstrijd van de Brouwersdag van 26 september 2015!

Publiek mocht door middel van stemkaartjes stemmen uitbrengen in een top 3. Een model dat op nummer 1 is gezet levert 3 punten op, een model op nummer 2 is 2 punten en een model op 3 is 1 punt waard.

De informatie in deze lijst is gebaseerd op de invoer van de deelnemers zelf. Helaas ontbreekt hierdoor bij een hoop modellen de naam of nickname van de bouwer. Mocht je je model in de lijst zien staan en je wilt je naam toegevoegd hebben, laat het vooral even weten!

De stemmen zijn geteld en nageteld door twee personen (ik en Robin) en op basis van de anonieme inschrijfnummertjes. Pas na het tellen van alle stemmen hebben wij bekeken welke modellen bij de nummers horen, waardoor de uitslag 100% objectief is.

Nummer 1 (goud)
-23 punten
De eerste plaats is behaald door de K.L.M. Fokker F.XX Zilvermeeuw van Robh in schaal 1:72.
Dit zilveren stuk Hollandsch Glorie is volledig scratchbouw, dat wil zeggen, er is geen bouwdoos gebruikt. Het hele model is vanuit niets opgebouwd aan de hand van originele Fokker-tekeningen.
Afbeelding
Afbeelding

Bekijk het brouwverslag HIER!

~~~~~~~~~~

Nummer 2 (zilver) sorry, ik heb geen tekst in die kleur..
-17 punten
De tweede plaats staat op naam van Henny en wel met de Heinkel He-126, schaal 1:32. Hoewel dit model wél is gebouwd uit een bestaande bouwdoos betekent dit niet dat Henny het zichzelf makkelijk heeft gemaakt: met name de cockpit en de motor konden rekenen op een hoop extra scratchbouw details. Het eveneens zelfgebouwde diorama maakt het af!
Afbeelding
Afbeelding

Bekijk het brouwverslag HIER!

~~~~~~~~~~

Nummer 3 (brons)
-16 punten
Plek drie is bemachtigd door een voor ons helaas nog mysterieuze dame.. Voor zover wij weten is zij geen forumlid en weten wij ook haar naam niet, maar één ding staat vast: bouwen kan ze!
Haar winnende diorama bestaat uit twee delen. De Citroen 2CV (Eend, Geit, kies een bijnaam uit!) doet, mits liefdevol verzorgd, uitstekend dienst als trouwauto (Volle Glorie). Helaas is het diezelfde eend niet goed vergaan, want in het tweede deel van het diorama Vergane Glorie staat ze weg te roesten onder een eveneens behoorlijk verrot afdakje. Een model in halfvergane staat uitbeelden is een heel stuk moeilijker dan je denkt, vandaar een verdiende plaats in de top drie!

[mod-edit]De bouwer is Annamarie Jongbloed[/mod-edit], kon dat terughalen uit de inschrijvingen.

Deze foto's zijn even geleend uit het foto-album van de IPMS Nationals van 2014, alwaar dit diorama ook in de wedstrijd te zien was.
Afbeelding
Afbeelding

Mocht je de bouwer van dit diorama zijn of kennen, laat het weten! Dan kunnen we indien gewenst deze eervolle vermelding aanvullen met een naam.

~~~~~~~~~~

De rest van deze lijst bestaat enkel uit modellen die één of meerdere stemmen hebben behaald. Uiteraard zijn modellen met hetzelfde aantal punten in willekeurige volgorde onder elkaar gezet. Modellen waar helaas niet op is gestemd zijn niet in de lijst opgenomen.

Naam model, bouwer, aantal punten
Ford zakspeed Turbo Capri Disassembled Body, Midnight Creep, 15
Ich hatte eine Kamerade, bouwer onbekend, 13
Bismarck The Makeover, StevenVD, 11
IJN Ayanami [Fubuki class destroyer], Juggernaut, 10
Barn Find, bouwer onbekend, 10
Scania R500 Henri Bauman, JC'77 modelbouw, 10
Grumman TBM Avenger, Jouster pof, 8
F-16F UAE, Darka, 8
A Bridge Too Far, bouwer onbekend, 8
Fallen in Vietnam, MichelVL48, 7
P-61 Black Widow, Rob1970, 6
3 generaties KLu, MichelVL48, 5
Bristol Beaufighter, Jouster pof, 5
Vietnam '67, bouwer onbekend, 4
Schwimmwagen, bouwer onbekend, 4
Mercedes Actros van Ballegooijen, JC'77 modelbouw, 4
Mb Sprinter Ambulance 20-135, r bles, 3
Ford Shelby gt500, bouwer onbekend, 3
F-16 Sufa, Darka, 3
Hetzer, bouwer onbekend, 2
Mb Sprinter Ambulance, 20-132, r bles, 2
Heinkel HE177-A6, Zimmermaniac, 2
I-400, Juggernaut, 2
Alfa Romeo 1993 DTM, modellmaker, 2
Starfighter, Ruud, 2
Fiat Br20M, Lt D, 1
A Good Old Sherman, bouwer onbekend, 1


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 okt, 2015 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
terechte winnaars, alle drie.

Leuk om te zien dat iedereen wel punten heeft gehad.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 okt, 2015 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
darka schreef:
terechte winnaars, alle drie.

Leuk om te zien dat iedereen wel punten heeft gehad.


Er is een vrij groot deel waar niet op gestemd is, die modellen heb ik weggelaten uit de lijst zoals ik erboven heb geschreven :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2015 10:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11864
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zijn wel een heel aantal modellen waarvan de bouwer onbekend is. Dat zouden we moeten kunnen oplossen. Eens kijken welke ik kan identificeren:

Volgens mij was de goudkleurige Ford Shelby van Bart, die aan de tafel zat van MB@be.
http://www.modelbouwen.be/threads/11987-Revell-1-12-Shelby-GT500-door-Debart-Done/page10?highlight=shelby+debart
De Hetzer heb ik gezien in handen van iemand van The Scale Factory, hij zat rond vier uur links aan hun stand.
Je kan de resultaten van IPMS Nieuwegein bekijken, er staat een "2cv Charleston" bij de handelarenprijzen onder de naam A. Due maar er kunnen ook meerdere 2cv's geweest zijn.
http://www.ipms.nl/euroscalemodelling/179-esm/esm-artikelen/2023-esm-2014-wedstrijd-fotos.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2015 12:59 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
De echte namen van mensen die inschreven via de website heb ik wel in het admin panel, ik geef Jelle toegang zodat hij die ook kan consulteren ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement