Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 6:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2015 18:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Skybert schreef:
Deze ESM was mijn eerste, en sowieso mijn eerste modelbouw beurs. Het in de fotoreeks benoemde "enorm diorama" op de wedstrijdtafel - (140x80cm van een fictief Duits veld in bezet Nederland in WOII) was van mijn hand en is in het verleden hier op het forum ook wel onderwerp van verslag geweest, een dikke 8 jaar geleden.


Ik vermoedde dit eigenlijk al maar dat was voordat ik hier gearriveerd ben. Ook ik neem steeds een tubetje secondelijm mee naar zo'n wedstrijd. Zaterdag heb ik bijvoorbeeld nog de vleugel van de aan een kraan bungelende Arado op de Bismarck moeten herstellen, die bleef er ook steeds weer afvallen of stilletjes verzakken. Dat diorama moet je zeker nog eens van stal halen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 6:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 maart, 2006 18:08 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Ridderkerk
Citaat:
Dus iemand die veel moeite steekt in research, tekenen, uitproberen en dus van de grond iets opbouwen staat gelijk aan iemand die een Tamiyakit koopt, die bouwt, schildert, en MIG en consorten er overheen strooit.

Okee, das duidelijk, ik wist dat al en daarom doe ik niet meer mee, omdat deze moeite niet beloond wordt. Ik weet van vroegere dagen dat er bij de Twenot een wedstrijdformulier werd ontwikkeld waarop je dus extra punten kon verzamelen voor het scratch werk en/of aftermarket spul. Dat de afwerking knudde was, tja dan scoorde je daar een onvoldoende op. Ik vind dat persoonlijk eerlijker en correcter,


Hoi Bert,

Je geeft zelf al het antwoord.

Neemt niet weg dat ik voor een bouwer die het aandurft om een model te scratchen heel veel waardering op kan brengen.


Groeten
Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Citaat:

photo 340991

SIG ruimtevaart.



Was het maar zo, samen met 1 Space Shuttle in de competitie waren mijn raketten (in een hoekje van de Prototypes & What-if stand) de enige ruimtevaart op een kilometer tafel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2015 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ach ja, hoeveel discussies zijn er al niet geweest over wedstrijden en jurering? :roll:
Ik heb in het verleden heel wat prijzen weggekaapt, zelf ook vaak in de jury gezeten en ook veel (wan)toestanden gezien zodat ik er uiteindelijk na tien jaar de brui aan gaf. Ik kan jullie wel meegeven dat jureren niet echt een makkie is en nu zeker niet, van veel modellen is het niveau heel wat hoger dan pakweg 30 jaar geleden. Mensen die nu jureren zullen dat beamen.
Tenslotte moet ieder voor zichzelf uitmaken of hij al dan niet met een wedstrijd wil meedingen, ben je niet akkoord met de gang van zaken: doe dan niet mee en stel gewoon tentoon.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2015 2:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Hobbes schreef:
de Prototypes & What-if stand


Oei, ik heb er de grondplannen van de beurs niet meer op nagekeken hoe de standen juist heetten. Maar het is achteraf ook niet meer mogelijk om er iets van te checken, de pagina is leeggehaald. Nu moet ik ruiterlijk toegeven dat ik zelf ook nog nooit een stukje ruimtevaart gebouwd heb...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2015 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
coachke schreef:
Zo meer heb ik er niet ik hoop dat het genoeg was Marc


Genoeg was :shock: ha ha ha :lol: Man wat een mooie foto's heb je gemaakt. Super.
Altijd leuk dat medebezoekers foto's plaatsen van modellen die je zelf niet heb opgemerkt :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement