Vanmorgen hobbelde ik de half opgebroken Salesianenlaan te Hoboken in met wat modellen in de achterbak, om op de wedstrijdtafel te kunnen zetten. Het was bij voorinschrijving van een model 2 euro, en een derde model gratis. Nu ik het Parthenon afgewerkt had, kwam ik aan 6. Daarna ging ik de klaslokalen in voor wat Franse taalles, terwijl de clubs hun kunnen tentoon stelden.

De cafetaria was nu aan de andere kant van de eetzaal van de school, mogelijk omdat de keuken ingenomen was. Na enkele broodjes verorberd te hebben kon de wedstrijd eens van naderbij bekeken worden.

De clubtafel zag er in vergelijking met andere beurzen die ik bezocht, wat beperkt uit. Ze werd gedeeltelijk gebruikt voor verkoop.

Tijdens het afroepen van de wedstrijdwinnaars groeit er bij IPMS Antwerpen geen gras over, dit duurt alles samen hoogst tien minuten. Alleen de klassewinnaars en speciale prijzen worden door de jury uitgeroepen, de medailles moet je zelf afhalen en dat kon je al na de middag op je fiche aflezen. Ik had tweemaal goud voor de carriers en de Cylon Raider en driemaal zilver voor het Parthenon, de Mosasaurus en de Saab Viggen die deze keer overklast werd door een watervliegtuig.

"Best Ship" ging ditmaal naar een 1/700 schip in een mooi polair diorama. Best of Show ging naar het grootste diorama met militaire voertuigen. Bij een prijs voor een figuur was er een fout bij de benaming en werd dit dio opnieuw vermeld met een verkeerde auteur, het is met niet duidelijk of die nu twee prijzen in de wacht sleepte of dat er nog een tweede persoon betrokken was.

Slechts een vangst heb ik vandaag gedaan, maar wel eentje die ik al een paar jaar aan het najagen was. Hij was ondertussen door de exclusiviteit van het model meer dan in waarde verdubbeld. Ik heb er nog 10 euro terug af kunnen halen. Het verschil met de oorspronkelijke kits van Hasegawa is dat bij deze Draken ook Eduard PE en resin wielen zitten. Hij kan ooit naast de Viggen terechtkomen.

Nu gaan we in een rechte lijn naar 1 juni voor mijn volgende deadline, Scaleworld van KMK.