Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuport 17 1:32 Academy
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2014 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Naar aanleiding van een of andere film over vliegjongens en een daarin spelend frans meisje ben ik eigenlijk wel wat geinteresseerd geraakt in dit vliegtuig. (en ook wel in haar :roll: )
Afbeelding

De film zal historisch gezien niet kloppen volgens puristen, maar ik vind het feit dat er amerikanen naar frankrijk kwamen om daar te strijden tegen de vijand voldoende om het een leuke film te vinden.

zodoende heb ik ooit al deze kit in huis gehaald om ooit eens te bouwen. Het is niet helemaal mijn schaal, maar de kist is mooi. Sierlijk, een dikke motor voorin, frans (heeft de laatste tijd ook mijn voorkeur)
toen ergens vorig jaar in mijn hoofd kwam om 2014 in het teken van WW-I te laten zijn heb ik het kitje bewaard om hier te gaan bouwen.

Waar hebben we het over?
Afbeelding

Brengt me gelijk bij het volgende. Ik wil de kist van Capitaine Georgs Guynemer gaan bouwen. N1550 van escadrille3. 1 van frankrijks beroemdste/beruchtste azen.
eerst even een plaatje van hoe academy het in hun hoofd heeft zitten:
Afbeelding

dan vervolgens hoe de interwebs het mij voorschotelt, met een diversiteit aan voorkomens.
Afbeelding

of

Afbeelding

het verschil zit m in de registratie op de tail. 1550 tegen 1531, waarvan ik alleen 1550 op mn decal sheet vind.
Verder het verschil in de 2 op de zijkant. Deze kan in rood of zwart, waarvan ik beide opties kan kiezen, maar waarvan niet vermeld staat waarom en wanneer er de zwarte of rode 2 werd gebruikt. Verder de camo vleugels. Waren deze gecamoufleerd van boven of werd er met zilverkleurige vleugels gevlogen zoals hier te zien is:
Afbeelding
Afbeelding

met als noot bij deze foto's dat het een Ni-17 c1 betreft uit 1916 althans volgens deze site

Dus, wie me hierin wat kan helpen would really be appreciadingest..

Wat vinden we verder in de reeds beschimmelde doos, die dus net zo goed uit WW-I kan komen:
wel.. een interieur met de nodige uitdrukpunten. Het buizenframe is meegegoten en lijkt prima. Dry-fitje doen om te kijken wat er weg gehaald moet worden en wat kan blijven zitten:
Afbeelding

de wielen baal ik wel van. Daar zit werk in, en ik ga maar eens kijken of er aftermarket wielen zijn voor dit ding.
Afbeelding

dan nog het nodige decalvelletje:
Afbeelding

al met al niet heel veel plastic, maar wel een ernstig leuk onderwerp. Ik heb zin om te beginnen, dus wie me snel met wat historisch correcte feiten kan voorzien is mijn vriend voor deze bouw (knipoogt scheef naar Nico :lol: )

nog deze week de eerste bouwvorderingen.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2014 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Leuk,

Je weet dat je in 1/48 ook de daadwerkelijk film kit kunt kopen? Mijn poging:

Afbeelding

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat is een mooie kist.....met deze kit zit heb je genoeg uitdaging.....dit wordt heel veel dry fit.
Deze kit stond een tijdje geleden op mp voor een paar €-ies. Heb eerst de recensies gelezen over de kit.
Over detail was men wel te spreken, maar de pasvorm vond men in het algemeen stukken minder.

Veel succes en plezier.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2014 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat nodigt mij in ieder geval weer eens uit om die film er eens in te doen. Goed bezig bro.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement