Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
goed geslaagd model

Minpuntjes die ik heb zijn waarschijnlijk kit-gerelateerd:

vensters onder cockpit die te diep zitten en te eenvoudige machinegeweren

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 16:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Gaaf model geworden hoor!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
@René: Dankjewel. De vlek in de ruit zit helaas in het plastic en kreeg ik niet zomaar weg gepoetst.

@mr.vdh: Thanks!

@Heico: Bedankt, ik zal drie foto’s in de galerij zetten.

@StevenVD: uhhhhmmm, de foto’s zijn ook buiten gemaakt.., misschien dat dat niet voldoende duidelijk wordt uit mijn tekst. De rotorbladen zijn in zowel opgevouwen als uitgestrekte versie bij de kit toegevoegd.

@Silenoz: Dank. Op zich waren dat punten die mij nog geen eens zo zeer stoorden, maar ik denk inderdaad dat je daar wel gelijk in hebt.

@Eelco: Thanks!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 0:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik had het niet door, maar vind je zelf niet dat de eindfoto's een stuk donkerder uitgevallen zijn dan je bouwfoto's? Enkele van de laatste foto's zijn wel goed, namelijk die van heel dichtbij, en alleen die foto's tonen de kleurenpracht en de details van je helikopter goed. Als het je zou lukken om al je foto's met die lichtintensiteit te maken, dan zou het resultaat nog indrukwekkender worden.

Ga je nog aan War on Terror werken of wordt het nu iets anders?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 0:14 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Erg mooie Lynx geworden.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
@Steven VD: Het licht of donker zijn van de foto’s heeft met name te maken met de witbalans denk ik. Ik maak in principe foto’s met mijn telefoon. Hier zitten wat opties op om de witbalans bij te stellen. Hierbij wordt echter automatisch bijgestuurd (afhankelijk van de lichtinval) waardoor foto’s rood of blauw kunnen overkomen. Ik heb in meerdere standen foto’s gemaakt, waarbij ik de beste resultaten heb geplaatst. Conclusie, om echt goede (eind)foto’s te maken heb je een fototoestel nodig en geen telefoon met camera. Dit blijft echter een aankoop welke ik voor me uit blijf schuiven (iets met zuinig en Hollander.. :roll: ).

Verder wil ik voor de zekerheid melden dat ik je opmerking (en ook die van anderen) wel ontzettend waardeer. Je hebt al snel de neiging om onvolkomenheden in je model (of in dit geval de foto’s) te accepteren, omdat je met je neus er boven op zit (ik in ieder geval wel :oops: ).

Citaat:
Ga je nog aan War on Terror werken of wordt het nu iets anders?

Ik ga nu eerst aan de gang voor de groepsbouw Spitfire. Een model van dit vliegtuig stond erg hoog op mijn verlanglijst, dus aan deze groepsbouw wil ik ook graag meedoen. Mocht dit een beetje vlot lopen dan wil ik kijken of ik nog aan een tweede WOT-bouw kan beginnen (eigenlijk lopen er momenteel gewoon te veel leuke groepsbouwen :mrgreen: ).

@Dave: Dankjewel! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 23:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je hebt wel een toestel met een sterke resolutie dan, ik had niet door dat het geen fototoestel was. Maar ik heb de indruk dat de bouwfoto's op je snijmat wel beter lukken dan die in je fotostudio, dus misschien is dat wel de beste plek om ze te maken en heeft je telefoon moeite met de witte achtergrond. Succes met je Spit! Ik heb vandaag ook al een doos uit de kast gehaald en dan teruggestoken omdat de groepsbouw WO1 nog niet begonnen bleek.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
StevenVD schreef:
Ik heb vandaag ook al een doos uit de kast gehaald en dan teruggestoken omdat de groepsbouw WO1 nog niet begonnen bleek.


Dat leeft in België (en Frankrijk en Engeland) wellicht wat meer dan in Nederland. Wij (ik en Arjen (darka)) wilden een groepsbouw WO1 omdat het dit jaar 100 jaar geleden is dat deze 'grote' oorlog uitbrak. Tijdens onze bijeenkomst in Hurdegaryp op 1 november willen we een kleine expositie opzetten met allemaal modellen etc.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 maart, 2014 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Maar de groepsbouw WOI gaat later dit jaar toch wel gewoon door? Ik heb hier nog wel een Sopwith Camel welke volgens mij wel in aanmerking zou komen (hmmmm, eerst maar eens beginnen aan de spit :roll: ).

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 maart, 2014 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
En dan let je even niet op, en zie je een kei gave heli te staan!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement