Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2013 10:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
Nou, ik doe zeker mee, een goed excuus om nog eens iets anders dan Duits te bouwen.

Sinds ik enkele jaren een programma op History Channel heb gezien waar de Stryker MGS in voorkwam wil ik dat ding al bouwen. Dus me er enkele weken geleden maar eentje aangeschaft voor deze GB
Met enkele goodies, maar niet te veel...t zal er echter eentje zonder slat armor worden:
Afbeelding
Ik kan niet wachten om er mee te beginnen :mrgreen:

Cheers (en ondertussen een Zalige Kerst en Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen gewenst!)

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Laatst bijgewerkt door GewoonWouter op do 09 jan, 2014 15:00 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2013 11:55 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Een heel bruut geval zo'n Stryker met grote blaffer erop!
Kitje van AFV, kan weinig aan fout zijn!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2013 12:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
GewoonWouter schreef:
Nou, ik doe zeker mee, een goed excuus om nog eens iets anders dan Duits te bouwen.


Als je maar goed in de gaten houdt dat je die 'Tiger' decals er niet op plakt, want dan heb je toch weer een Dútsert.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2013 12:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Aah-nijs! Eelco en ik hadden het er laatst nog over dat AFV Club toch wel een ondergewaardeerd merk is. Ik voorzie veel vouw en buig werk ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 0:30 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Over de verwering lijkt nu al goed nagedacht te zijn. Hoe meer wielen, hoe meer vreugde, zou ik zeggen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
blij dat jullie het een leuk gegeven vinden :)

René, ach, Tigerdecals op de Stryker? Het zou nog origineel zijn, deel van de crew die aan modelbouw doet ofzo :mrgreen: . Maar ik zal me proberen in te houden :P

Steven...vreugde...ik weet het zo nog niet...in dit geval misschien wel...een Stryker heeft een pak minder wielen dan een Panther of Tiger...gelukkig maar :mrgreen:

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
Zoow, de GB is begonnen...misschien een klein beetje (niet te veel!) uitleg over de Stryker MGS
Afbeelding
Afbeelding

De M1128 Mobile Gun System (vandaar de MGS dus :P) is een gevechtsvoertuig met 8 wielen ipv rupsen en heeft een 105mm tank kanon. De Strykers zijn gebaseerd op de Canadese LAV III (Battlefield spelers gaan deze zeker kennen :mrgreen: ) light armored vehicles, gebouwd door General Dynamics Canada.

De MGS heeft een redelijk laag profiel (het is niet echt een volwaardige koepel te noemen waar het kanon ingebouwd is), en is gestabiliseerd en heeft een automatisch laadsysteem). Hoofdzakelijk is de Stryker MGS bedoeld om infanterie te ondersteunen en niet om het gevecht met tanks aan te gaan, al kan het dat wel. Veel ammo is er echter niet aan boord: 18 stuks in de koepel. Vuursnelheid is 6 schoten per minuut.

Er zijn wel enkele minpuntjes aan de Stryker. Zo is hij ontwerpen ZONDER airco! De bemanning krijgt individuele gekoelde vesten (beetje zoals een kogelvrij jacket, maar dan met watercooling :D ). Die zijn dan verbonden met een waterkoelingsysteem dat water aan de buitenkant van het voertuig koelt (ik kan me hier niet echt veel bij voorstellen). Computers in het voertuig hebben of hadden vaak last van oververhitting (Ik heb niet echt kunnen vinden of dit nog steeds nog zo is...Ik mag hopen dat men voordat ze in Irak en Afganistan werden ingezet toch een oplossing hiervoor gevonden hebben... :shock:

Nog een nadeeltje is de lage 'koepel'. Het grootste gedeelte van het kanon en autoloader systeem bevindt zich in de hull van de Stryker en neemt nogal wat plaats in. Zo is het een groot nadeel dat wanneer het autoloader systeem blokkeert, de bemanning enkel de autoloader kan repareren door uit te stappen en op de Stryker te kruipen en langs de bovenkant de boel te fiksen. Lijkt me ook niet erg praktisch :mrgreen:

Magoed, voorts is het wel een cool voertuig vind ik, het is een keertje wat anders dan een tank. En hierbij genoeg info
Ik heb trouwens voor een versie zonder slat armor gekozen...alhoewel dit er heel cool uitziet vond ik toch dat vooral het bouwgedeeltje leuk moest blijven...vandaar een optie zonder!

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stryker MGS
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
en nu het leuke gedeelte: de bouw!

Ik ben begonnen met de ophanging en ik moet zeggen: het beviel me best! AFV Club heeft z'n werk goed gedaan! Het ziet er allemaal goed uit, en buiten wat flash en gietnaden hier en daar valt er niet zo heel erg veel op te kuisen. Het past ook allemaal perfect! De 'fit' tussen de lower en upperhull is nagenoeg perfect, AFV Club hoeft hier niet onder te doen voor een Tamiya!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alhoewel de bijgeleverde rubber banden er zeker niet slecht uitzien, zijn deze van ET Model toch veel beter, al was het maar met de ingegoten 'sag'
Afbeelding

Dat was het voor vandaag!

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 13:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat ziet er zeker allemaal erg goed uit. Niks mis met AFV Club inderdaad!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 21:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een mooi begin aan je verslag. Kan je eens een detail laten zien van het bandenprofiel van beide versies, Wouter? Dat lijkt me ook een van de redenen om je deze resinkit aan te schaffen, want ik meen een klein verschil op te merken aan de buitenkant van de profielen. Sommigen stouwen hun Stryker tot aan het onderstel toe vol met PE, maar daar zou je met al die wieltjes toch niet veel meer van terugzien, dus heb je er goed aan gedaan het beperkt te houden. Wat ik gewoonlijk doe, is de randen van die onderdelen die metaalplaten moeten voorstellen maar die overscale gegoten zijn, zoals de beschermers voor de schokdempers, scherp afschuinen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement