Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 nov, 2013 23:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Onderste van de 4 foto's die je plaatste is een Banshee, wel je huiswerk doen hoor! :mrgreen:

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 nov, 2013 23:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
I stand corrected, in mijn enthousiasme sta ik mezelf weleens toe kleine foutjes maken, maar ik ben blij dat jullie zo goed opletten!
Medebouwers! alhoewel de donkere dagen voor kerst met rasse schreden naderen, wat ongetwijfeld debet is aan de serene rust die hier momenteel heerst,ben ik toch voornemens deze per direct wreed te verstoren met een update! een korte welliswaar, want ja, met de feestdagen voor de deur wil ik jullie ook niet teveel vermoeien met een grote!
We waren er inmiddels over uit dat het landingsgestel en allerlei aanverwante zaken blauw moesten, dus nu gezwind verder daarmee! Omdat blauw toch wel erg...tja..blauw was, heb ik mij, ondanks dat onderhoud in die tijd hoog in het vaandel stond, want alle kisten werden bijvoorbeeld elke dag met zoet water afgespoeld, toch gewaagd aan een kleine verwering van de pootjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze kist hoeft ook niet uit de fabriek te komen toch?
En in het kader van de bewapening heb ik me ook maar eens bezig gehouden met de voltooiing van de raketjes!
Afbeelding
Nou...wel leuk geworden al zeg ik het zelf! Die kunnen voorlopig eefkes in een doosje gaan liggen wachten op montage!
Want zover is het nog niet, eerst kwam er nog een alleraardigst werkje, die ik dan meestal ook kraaiend van plezier uitvoer. (NOT) Het maskeren van de vensters!
Hiervoor snij ik maskeringstape in smalle strookjes:(deze is al aan de brede kant)
Afbeelding
En na een uurtje fröbelen en prutsen met incidenteel klungelen krijg je toch dit alleraardigste resultaat:
Afbeelding
En omdat ik, ten gevolge van een beginnende vorm van AMS toch een steeds scherper oog ga ontwikkelen voor onvolkomenheden, al hoe klein dan ook, kwam na de montage van de rocketpylons (yes! een mooi woordje!) een klein kiertje op een vleugel in mijn gezichtsveld! Hierop heb ik uiteraard direct actie ondernomen:
Afbeelding
Na een stief kwartiertje handenarbeid was dat ook niet meer storend!
Afbeelding
Juist! De klok gaf aan dat het toch écht de hoogste tijd werd om de vleugels aan het toestel te monteren! Maar omdat ik het lumineuze idee had opgevat om de flaps in landingsconfiguratie (16x woordwaarde) te laten zakken, ben ik eerst weer het www ingedoken teneinde een zo correcte weergave van de realtiteit te behalen! Ik vond deze afbeelding, en let u daarbij even op de vleugelaanzet bij de flaps:
Afbeelding
Hierin had Trompettertje wel redelijk goed voorzien, echter kon ik geen gaatjes ontdekken, maar dat was snel opgelost door even creatief te zijn met boortjes!
Afbeelding
Beter, stukken beter zo!
Afbeelding
Maar nog niet echt realistisch..dat heb ik alsvolgt opgelost; zwart spuiten:
Afbeelding
NEEHEEE!! Allebei!
Afbeelding
Dank je wel! Dan heel erg droogborstelen met dit geweldige product:
Afbeelding
En dan krijg je zoiets:
Afbeelding
Afbeelding
ALLEBEIDE GRAAG!!!! wat heb ik nou net gezegd??!!
Afbeelding
Heel fijn! montage in de vleugels leverde het volgende resultaat op:
Afbeelding
waar ik beslist niet ontevreden over was; soms geef ik mezelf een schouderklopje, mag ook wel eens!
Het moment was daar; de vleugelmontage!
Afbeelding
En dat ging, zoals de hele bouw overigens, probleemloos! Mocht iemand nog eens last hebben,of binnen afzienbare tijd last krijgen van een bouwdip, dan kan ik diegene deze kit van harte aanbevelen! Na voltooiing zal deze persoon de rest van zijn stash met een gelukzalige lach op zijn gezicht wegbouwen!
Slechts een enkel kiertje her en der, en dat mocht geen naam hebben:
Afbeelding
En dat kreeg ook geen naam! Het procedé hoe dat weggewerkt dient te worden zal jullie allen genoegzaam bekend zijn!
Ik heb het geheel daarna in de primer gezet, dat de foto's ervan ontbreken heeft een tweeërlei redenen:
1) Het is niet interessant om te zien en
2) De batterij van het fototoestel was leeg, en mijn slimme telefoon maakt echt belachelijk beroerde foto's! Resumerend kom ik tot de conclusie dat er dus drie redenen waren..terzijde!
Geachte medebouwers; het spuitwerk ging van start! Omdat het geheel enigszins donkerblauw werd , zag ik het nut van een preshade niet in; het zal achteraf toch vrijwel niet zichtbaar zijn! Echter was mijn medebouwer, mentor, wandelend adviesorgaan, en niet te vergeten goede vriend Heico1980 het daar niet mee eens, en heeft mij toch overtuigd om preshade aan te brengen, en ach, wat is een kwartiertje meer nou ook? Luchtkwast aangetrapt en sproeieren:
Afbeelding
Afbeelding
Terwijl de preshade droogde heb ik me ondertussen bezig gehouden met de aller,alller,allerergste Tamiya kit die ik ooit meegemaakt heb; Deze:Afbeelding
Kom je die ooit ergens tegen, laar hem dan mooi links (of rechts) liggen, tenzij je teveel tijd, c.q plamuur hebt..
Maar ik dwaal af! Hierna volgen enkele foto's van het spuitproces, bekijk ze rustig even, ik ga even wat anders doen intussen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo, en we zijn weer terug! nou, het was wel spannend hoor, blauw spuiten in plaats van het mij zo vertrouwde grijs/wit, maar het door mij gebruikte Gunze H465 liet zich prima verwerken, er was ook geen verdunner en/of reducer nodig!
Inmiddels heb ik het toestel ook al voorzien van een laagje P+, en zo staat ie er nu bij, tenminste; een paar uur geleden nog wel!
Afbeelding
Maar wacht eens...kijk nog eens goed allemaal, zien we nog preshade??
Afbeelding
Maakt ook niet uit! Tot de volgende, en laatste update!

Ja, voordat jullie beginnen te juichen en de champagne tevoorschijn halen; er volgt nóg een toestel van mijn hand in deze groepsbouw, dus ook een bouwverslag!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 nov, 2013 11:25 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nou dat is een fikse update!! Ennuh, ik zie je preshade wel hoor. Vrij duidelijk nog zelfs voor blauw dan ;)

Je wielpootjes zien er goed uit maar de binnenkant van de vleugels zijn missch iets té?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 nov, 2013 17:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Té wat? gedroogborsteld? nee,komt helemaal goed!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 nov, 2013 10:01 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Geen commentaar? Dan heb ik toch iets goed gedaan denk ik! :mrgreen:

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2013 22:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
spuitwerk ziet er prima uit!
mischien zou je nog wat postshade kunnen toepassen
zodat er nog wat meer leven in komt

gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 dec, 2013 15:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
mooie vorderingen, je gaat hard zo met de kits in deze GB ;)

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2013 14:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Geachte medebouwers! We gaan onverdroten voort met deze F-9, want er liggen nog een paar kitjes (en kits!) op de plank te schreeuwen om gebouwd te worden! Maar waar was ik gebleven? Ah ja, de eindfase!
Dit hield in dat de wieletjes er maar eens onder moesten, en de wingedges (interessant woord, klinkt ook goed!) moesten van een aluminiumkleur worden voorzien! en daarna sealen, daarna de decals en daarna weer sealen en daarna een beetje verweren...tjonge,wat een werk!
Maar; stap voor stap! Hij stond, nou ja, lag er zo bij:
Afbeelding
Daarna zoveel mogelijk afplakken en inpakken om overspray te voorkomen, en met gebruik van dit geweldige product van sensei Gunze:
Afbeelding
ben ik vrolijk aan het sproeien geslagen:
Afbeelding
Afbeelding
De kleinigheden niet te vergeten:
Afbeelding
Afbeelding
En daarna het geheel uitgepakt, past mooi in deze maand van sinterklaas en kerst, en het resultaat bekeken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ja, zo is het wel genoeg!
Hierna heb ik de airbrakes gemonteerd:
Afbeelding
en er maar eens wieletjes ondergezet nadat ik de bandjes een beetje heb laten leeglopen:
Afbeelding
en eens goed kijken of ie bleef staan:
Afbeelding
Lijkt het wel op nietwaar? Maar dat was niet zo! Het kogelachtige gewicht dat ik in de neus gemonteerd had bleek niet voldoende, hij ging vrolijk op zijn staart zitten! Maar als jullie het niet verder verklappen zal ik ook gewoon m'n mond houden en dan doen we gewoon net alsof er niks aan het handje is! Staart dan maar compleet gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Toch miste er naar mijn gevoel iets..en een deja-vu gevoel bekroop me toen ik er achter kwam dat ik iets dreigde te vergeten:
Afbeelding
FOEI PRUTSER! BAD PRUTSER, BAD!
Anyway, na enkele fikse krachttermen de boel op de staart afgeplakt, luchtkwast aangetrapt en jullie weten het; als je spuiten kan, doe het dan! Gemakzucht deed me vroeger namelijk nog weleens naar de kwast grijpen met desastreuze gevolgen, vandaar dit levensmotto! Resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Geslaagd! oplettende medebouwers hebben inmiddels gezien dat ik de flaps ook gemonteerd had en in de landingsconfiguratie (heel veel woordwaarde) gezet! Oh, jullie willen er plaatjes van zien? Vooruit dan maar:
Afbeelding
Afbeelding
Tevens de "haken"op de wingtiptanks (yeah, leuk woord!) gezet..maar kan iemand mij vertellen war deze goed voor waren? ik kon er zo 1-2-3 niet achter komen, en bij 4-5-6 wist ik het nóg niet..
Verder met de gordijntjes opendoen van de cockpitglazen en een minder leuk werkje wat er toch altijd bijhoort; het decallen!
een compilatie van een paar uurtjes werk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
*Zo weten ze het wel hoor prutser, de decals zitten er op*
Maar gezien de decals een tikje aan de dikke kant waren is er voldoende set&sol doorheen gegaan..maar kijk hem er eens mooi bij staan:
Afbeelding
En weten jullie; ik vond het eigenlijk wel mooi zo en besloot in eerste instantie de verwering achterwege te laten en het toestel in showroomstaat ten toon te stellen! Echter; een zeer gewaardeerde medebouwer die weinig vliegtuigen bouwt maar wel heel leuk Israelisch rupsspul neerzet, was het hier niet mee eens en adviseerde me ten stelligste om toch een wash aan te brengen. Mijn tegenargumenten dat het op de donkerblauwe kleur toch niet of nauwelijks zichtbaar zou zijn werden resoluut van tafel geveegd! Omdat ik toch enigzins begon te twijfelen heb ik maar een washje gebrouwen en ben aan het kliederen geslagen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tja, en na veel poetswerk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet het, het is lastig te zien op de foto's, maar toch heeft de wash iets bijgedragen aan een beter resultaat van het toestel! In een verloren momentje heb ik het bommen,c.q. rakettenspul er onder geplakt, en constateerde toen ineens dat ie klaar was! Vandaar nu;de eindfoto's!! Kijk maar rustig even,ga ik ondertussen even wat anders doen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gaat lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En hierna heeft ie een mooi plaatsje in de vitrinekast gekregen, naast de FJ4B Fury:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Conclusie, eindoordeel, whatever:
Deze kit van Trumpeter is in één woord samen te vatten: Voortreffelijk! De cockpit had nog wat meer details mogen hebben, zoals seatbelts, maar daarvan afgezien heeft deze kit geen issues! De blauwe kleur was nieuw voor mij, en heel eerlijk gezegd is het wel gelukt allemaal, maar ik ga weer gauw terug naar het grijze vliegspul! Voor een ieder die een bouwdip aan voelt komen, is deze kit een uitstekend medicijn!
Tja geachte medebouwers; na de voltooiing van een kit rijst bij mij altijd de vraag; wat nu,wát nu??? Ik was al bezig (tijdelijk!!) afscheid te nemen van het NAVY-spul, en iets heel anders te gaan bouwen, namelijk deze:
Afbeelding
en daar een orginele Nederlander van te maken, leek me echt leuk zo'n geval uit de tijd van toen geluk nog heel gewoon was, en de lucht van petroleumstelletjes en spruitjes kwam me al tegemoet, gezellig!
Echter ontdekte ik in de kast, echt in een hoekje dit kitje die achter andere doosjes gevallen was:
Afbeelding
Het lijkt me niet al te veel werk, dus wat zeggen jullie; zal ik deze nog even doen en daarmee wederom bijdragen aan deze groepsbouw?
(bij 3x "nee" doe ik het niet, bij 6 of meer keer "nee" verhuis ik resoluut naar de buren, dat jullie het even weten...)

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2013 14:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hij is mooi geworden senõr Prutser! En ik ben blij dat je toch besloten hebt om er een wash op te doen. Dit maakt het toch wel mooier!

Vergeet je niet dat WoT ook voor de deur staat :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2013 17:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Ik geloof niet dat de A-4 veel werk is..heb net even in den doosch gekeken..

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement