Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2013 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 okt, 2013 15:02 pm
Berichten: 90
Woonplaats: Brussel
Mooi gedetailleerd vliegtuig! Die cockpit bijvoorbeeld, en die motor, zoals je die gemaakt hebt, dat zijn al kunstwerkjes op zichzelf.

Jammer dat je wat moeite had met de romp goed ineen te zetten. Dat kost wat tijd aan plamuren en schuren en zo. Maar met zo'n prachtig gedetailleerd vliegtuig is dat de moeite waard, zou ik zeggen. Zie ik op de foto nog een lelijke naad aan de voorkant, tussen waar de propellors komen en de cockpit? Ik zou echt zeggen: neem de tijd en moeite om dit perfect te maken want het model is het waard. Ik krijg de indruk van je laatste posts dat je nu snel vooruit wilt. Je schrijft bijv. "Verder stond het nog wat schuur, plamuur en scribewerk te wachten. Op een gegeven moment besloten dat het wel goed was" en "Misschien niet een heel spannend schema (maar het schiet dan wel lekker op!".

Dat zou jammer zijn want je hebt hier goud in je handen. Als je dit verslag schrijft om terugkoppeling te krijgen, dan zou ik aandringen om de tijd te nemen en dit vliegtuig perferct te maken. Dan wordt dit een vliegtuig waar je nog lang trots op gaat zijn, toch? Maar het is uiteraard jouw project.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2013 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Hoi Eus,

Bedankt voor je reactie! En voor je complimenten (al vind ik een kunstwerkje licht overdreven :mrgreen: ).

De lelijke naad tussen de propeller en de cockpit hoort daar, dit is namelijk een panelline. :wink: Op de foto is dit niet duidelijk te zien.

Uiteraard wil ik snel progressie boeken, maar ik was niet van plan om het snel af te gaan raffelen. Dan had ik immers ook niet een tweede schuur en plamuurronde ingezet. :)

Ik ga mijn best toen om er iets moois van te maken! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2013 7:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 nov, 2013 20:34 pm
Berichten: 107
Cockpit zeer mooi gedaan, wat een details.
Preshading gaat er mooi doorkomen denk, kben benieuwd :wink:

Mvg
Vasili


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2013 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Dank je Vasili, preshade is nog steeds (subtiel) te zien. Zie ook de volgende update!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2013 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
En we zijn lekker opgeschoten afgelopen dagen! Het overgrote deel van het spuitwerk is inmiddels gedaan.

Als eerste maar eens de propellor afgemaakt:
Afbeelding

Geel blijft een lastige kleur, maar het is aardig gelukt. Mede door de rode ondergrond.

Vervolgens met blauw aan de slag. De juiste kleur is best lastig. De kleur is een menging van blauw met een beetje antraciet. Sterk verdunt, dus vele laagjes nodig gehad om het dekkend te krijgen. Maar dan krijg je uiteindelijk zoiets:
Afbeelding

Deze foto is met kunstlicht genomen en je ziet hier nog best goed de preshade er doorheen. Bij daglicht ziet het er echter al heel anders uit:
Afbeelding

Maar ook hier kan je de preshade (subtiel) nog zien als je goed kijkt:
Afbeelding

En ook de neus is gespoten en vervolgens uitgepakt:
Afbeelding

De ‘rode mond’ is goed gelukt. :D

Verder zijn er nog wat kleine onderdeeltjes wel de spuittafel hebben gepasseerd. Denk bijvoorbeeld aan het landingsgestel:
Afbeelding

En de wielen:
Afbeelding

Vervolgens de spuit met glim tevoorschijn gehaald en alles eens klaargemaakt voor de decals!
Afbeelding

En ook hier zie je weer hoe anders het blauw er uit kan zien bij verschillende soorten licht:
Afbeelding

Maar goed, eenmaal in de glim met de decals aan de slag. De decals van Eduard zijn best prettig om mee te werken! Stevig en goed te plaatsen. 8)

Bij het model zijn het aantal decals natuurlijk beperkt. De grootste plakkers zijn de witte sterren op vleugels en romp. Daarnaast is de booskijkende "White Doll" natuurlijk het opvallende kenmerk.

Met behulp van wat Set de decals geplaatst en vervolgens goed met Sol ingesmeerd zodat ze goed tussen de panellines zijn gaan zitten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap is om de decals te sealen, nog wat kleine (PE) stukjes op hun plaats plakken en eens kijken of we nog een subtiele :roll: wash aan kunnen brengen.

Daarnaast ook eens gekeken naar het knalspul. De Hellcat gaat goed volgehangen worden:
Afbeelding

Tot zover! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2013 23:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat is al een flinke spurt die je er ineens uitgegooid hebt! Leuk hoor. Dat bekje is ook gaaf.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2013 0:06 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Soooow, erg strak in de verf hoor.
Gaat zo door!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2013 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ziet er goed uit. lastig om effen, donkere kleuren een beetje levendig over te brengen maar volgens mij is dat wel gelukt.
Goed om eens niet een pacific schema te zien. Dat zag ik zo af en toe voorbij komen waardoor de nieuwigheid er wel wat af was.

Ben benieuwd naar het vervolg.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2013 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Knap spuitwerk, vooral dat mondje is netjes strak gelukt. Wat een verschil tussen binnen en buitenfoto's!
Viel Spaß met de rest en ben benieuwd naar de eindfoto's!

darka schreef:
Goed om eens niet een pacific schema te zien. Dat zag ik zo af en toe voorbij komen waardoor de nieuwigheid er wel wat af was..
Dat zeiden de Jappen ook in 1944 :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 nov, 2013 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Bedankt voor de reacties!

Momenteel staat de Hellcat uit te harden na het Sealen van de Decals.

Er gaat nog wel wat subtiele verwering (vuil) aan te pas komen, maar waarschijnlijk geen chip-achtige verweringen. Dit om te voorkomen dat het (weer) te overdone wordt. :roll:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement