Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 19:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Medebouwers en andere belangstellenden! Ik ben verheugd dat jullie interesse tonen in de voortgang van dit fraaie stukje plastic, dat al redelijk op een echte Fury gaat lijken!
Inmiddels is er weer een poosje verstreken sinds mijn laatste update, en ik geraak ernstig in de miereneukfase, dus het word tijd het geheel zo langzamerhand tot een (hopelijk goed) einde te brengen!
Zoals een ieder van jullie vertoef ik graag en veel op het www om zoveel mogelijk kennis en details van de door mij aanbouw zijnde kit op te doen, en dat is in dit geval niet anders. Niet altijd handig, dat kan ik jullie verzekeren!
voorbeeld: de tankdop-voor-onderweg heeft een chroomkleurige top:
Afbeelding
dus:
Afbeelding
(beetje slecht te zien wegens inferieure camera op een inferieur toestel, excuses!)
En zo blijkt het te zijn dat de achterzijde, ergens bij de uitlaat, van aluminium, dus ook die kleur dient te zijn:
Afbeelding
andere kant:
Afbeelding
Het zij zo! Uitlaat dichtgestopt:
Afbeelding
en vervolgens:
Afbeelding
Afbeelding
(de onrechtmatigheden zijn, cq worden nog bijgewerkt!)
Hierna eerst wat andere futiliteiten gedaan, zoals de koplamp monterten. eerst het glaasje voorzien van Gunze chrome, en dan is zo'n plakding weer makkelijk om het op zn plek te houden:
Afbeelding
daarna het geheel gemonteerd:
Afbeelding
yeah, succes!
Toen de bandjes een beetje laten leeglopen:
Afbeelding
Hierna bleek uit dit plaatje van een gezellig onderonsje uit lang vervlogen tijden dat de rand van de luchtinlaat echt rood moest:
Afbeelding
en uiteraard voorzien de decals er in, maar voor de zekerheid het geheel ook maar even gespoten, zie work in progress:
afplakken:
Afbeelding
(Oplettende lezers hebben gezien dat ik stiekem het voorste landingsgestel gemonteerd heb, niet verder vertellen, dan valt niemand erover!)
propje buddiegoedje gerold en in de inlaat gestopt:
Afbeelding
Luchtkwast aangetrapt en:
Afbeelding
resultaat:
Afbeelding
ik vind het goed zo, en de overspray is inmiddels verwijderd!
Hierbij wou ik ook van de gelegenheid gebruik maken om hartelijk dankjewel te zeggen aan Heico1980 voor het ter beschikking stellen van de juiste rode kleur!
Hierna het hoofdlandingsgestel (12x woordwaarde) gemonteerd:
Afbeelding
met de bijbehorende wheelbaydoors (14x woordwaarde)
Afbeelding
Afbeelding
vies maken doe ik in een later stadium!

En ja, collega's, ik was oorspronkelijk van plan om de tailhook (geinig woord) ten toon te stellen, echter had Hobbywerkgever hierin niet goed voorzien, en teneinde alles niet op een drama te laten uitlopen, uiteindelijk na ruim intern beraad besloten om het geheel maar dicht te laten!
Afbeelding
Trouwens, welke kist heeft, eenmaal netjes op het vliegveld, cq dek geparkeerd, de tailhook nog uit? precies!
en tot slot het AC-light geplaatst:
Afbeelding
AC-light? anti-collision light! (laat mij ook eens interessant doen!)
Het spul onder de vleugels ligt nog geduldig te wachten:
Afbeelding
Tot de volgende update!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 19:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het begint al ergens op te lijken zo mejong!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 22:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Daar sluit ik me bij aan!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2013 0:56 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Goed te zien dat de Fury in goede handen is, en als ik je werk zie begin ik 't toestel toch wel weer gaaf te vinden. :lol:
Succes nog met de laatste loodjes.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2013 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Super mooie Fury, ook met de uitgebreide foto's kan ik mooi spieken ;) Erg handig! Succes nog!

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 12:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Gegroet, geachte medebouwers en andere belangstellenden! Fijn dat jullie even de tijd nemen om de vorderingen te aanschouwen in de bouw van dit prachtige stukje US NAVY geschiedenis! in 1:48, dat dan weer wel!

Ik was door noeste arbeid en tomeloze inzet al aangekomen bij de plakkerij van de decals..Om te voorkomen dat de kostbare flesjes set&sol om zouden vallen had ik weer een ingenieus systeem bedacht:
Afbeelding
De decals gingen er vlot op, al waren ze enigzins aan de dikke kant, dus er is behoorlijk met sol gekliederd!
Toen was het echt even tijd voor een "nondeju-moment" (dat vervangt bij tijd en wijle het "WTF-moment", niet te verwarren met het "Foxtrot Uniform Charly Kilo moment) Elkeweg, ik ontdekte dat er nog iets ingekleurd diende te worden:
Afbeelding
Terwijl ik de Amerikanen al bezig was te verwensen met al hun geklieder op hun toestellen, zocht ik de fout toch bij mezelf, en kwam ik tot de schokkende conclusie dat ik gewoon beter moest opletten! Omdat ik mezelf alweer 2 luchtkwasten zag schoonmaken (één voor de enamel, en één voor de acrylverven, don't ask) besloot ik de wijk te nemen naar een shortcut!
Afbeelding
Een handige lakstift, die ik tijdens mijn verblijf in Canada voor CAD 0,50 op de kop heb getikt! Na de boel netjes afgeplakt te hebben, bleek dit een uitstekend resultaat te geven:
Afbeelding
Daarna het lijntje gesealed, en toen het zwarte randje erop zien te krijgen, en dit heb ik wel gespoten, want ja, ik blijf niet bezig shortcuts te nemen! afplakken:
Afbeelding
en voila!
Afbeelding
Weer een probleem opgelost! En toen was het toch echt de hoogste tijd om door te gaan met de decalplakkerij! Een paar plaatjes terwijl ik mijn mond even hou:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de onderzijde hielden onze Amerikaanse vrienden het bescheiden; slechts 1 decal! Wel in twee gedeeltes; dat dan weer wel!
Afbeelding
Afbeelding
En wat verteld deze klok ons?
Afbeelding
Tijd om de panellines in te kleuren! Zoals wel vaker gebruik ik het goedje van Sensei Tamiya:
Afbeelding
Maar de volgende keer ga ik gewoon weer zelf en drabje samenstellen, want dit spul is alleen met aanstekerbenzine te verwijderen, en kan dan ook nog best wel eens hardnekkig zijn! Enfin, het lukte wel aardig:
Afbeelding
Het verschil tussen behandeld en onbehandeld:
Afbeelding
en de rest van het toestel volgde alras:
Afbeelding
Afbeelding

Geachte medebouwers; ik gun jullie een kleine adempauze, want hierna volgt mijn laatste update in deze, tezamen met de eindfoto's en een terugblik op de bouw!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 14:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat ziet er al leuk uit, kom maar op met die eindfoto's!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 15:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Goed, we gaan, op veler verzoek, verder met de laatste loodjes, en aansluitend de eindfoto's!
Nadat de panellines waren ingekleurd, vond ik het toch tijd worden om de FJ te voorzien van zijn broodnodige gooi en smijtspul, a.k.a. bewapening! Dit paste wederom, zoals de rest van de kit, naadloos!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen dit eenmaal genoeg gedroogd was, heb ik het toestelletje op zijn wieletjes gezet, en wat bleek? Hij wou meteen al opstijgen!
Afbeelding
Ja, enthousiasme kan ik waarderen, maar het moet wel leuk blijven hé.. Nee, geachte medebouwers, laat ik het maar toegeven; ik was gewoon vergeten, jaja, vergeten om gewicht in/onder/wherever de neus te plaatsen! Oplossingen gezocht én gevonden!
In mijn reserveonderdelendoos (14x woordwaarde) vond ik nog een leuke FOD-cover, die na enig slijp, schuur, en vijlwerk heel behoorlijk paste!
Afbeelding
En in mijn voorraad loodjes vond ik één die dáár weer netjes op paste! Wat kan het leven van een modelbouwer toch leuk zijn...soms
Afbeelding
Het geheel netjes in de neus geschoven, lijm was niet eens nodig, en kijk es:
Afbeelding
Afbeelding
opgelost!
De airbrakes (blijft een leuk woord) had ik inmiddels ook open gezet:
Afbeelding
En ja, nu kan ik jullie nog wel meer vervelen met mijn gebabbel, maar ik zou zeggen: bekijk de EINDFOTO'S
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CONCLUSIE:
Hobbyboss heeft hier een prachtige kit op de markt gebracht, die opvalt door zijn "tamiya-achtige" passing! Problemen ben ik niet tegengekomen, wat ik wel wat jammer vond was de karige uitvoering van de cockpit, met name het gedeelte achter de plofstoel! Ik heb hier met érg veel plezier aan gewerkt, en uiteraard heb ik ook weer veel geleerd, zoals het hoort!

En hiermee besluit ik mijn eerste de deelname aan een groepsbouw! Ik zie dat jullie een zucht van verlichting slaken, maar helaas; jullie zijn nog niet van mij af! Ik heb nog een paar leuke United States Navy- kitjes liggen, bijvoorbeeld deze:
Afbeelding
of deze:
Afbeelding
Maar aangezien het geheel toch rond April 2014 afgerond dient te zijn, beperk ik me tot deze:
Afbeelding
Jullie horen van mij!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 16:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Leuk geworden hoor! Een van je beste werken tot nu toe!
Maar goed, wat je volgende kit betreft ( die je overigens al had aangekondigd ) kom maar op, en die andere 2 foto's hadden niet gehoven. Beetje gekaansteken met je grote kits :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 17:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Prachtig model geworden. Vind vooral de panellines erg mooi gedaan.
Kom maar op met het Pantertje! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement