Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2013 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Geen domme opmerking hoor Looney, moet zeggen dat die er gewoon automatisch is ingegaan. Moet even kijken of hij er wel inzit eigenlijk, niet bij stilgestaan dat dat ding misschien niet in de cockpit hoeft. Even kijken in het weekend of dat klopt, of iemand kan het Dutch Profile P-51 boek voor het weekend inkijken. :?:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2013 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Zo en toch proberen deze voor het eind af te maken. Wil iedergeval een van de twee entries af hebben. Aangezien de P-51 het verst is is deze de kandidaat om af te maken. Afgelopen week voorbereidingen getroffen voor de decals, dus de laatste puntjes lopen schilderen en daarna de glanslak erover heen voor de decals. Daar vandaag een start mee gemaakt, allereerst de Dutch Decal markings.

Na een klein uurtje werk ziet het er zo uit:
Afbeelding

Nu de rest van de service markings van Revell en dan kunnen we verder met afbouwen.

Ohja en even terugkomend op de vraag van Looney:
Citaat:
Waarom zit er dan nog een richtapparaat in de cockpit?


De richtmiddelen voor de .50's zijn inderdaad verwijderd in de cockpit, maar daarvoor in de plaats is de camerabediening gekomen, ziet er iets anders uit dat blok maar het zit er nog wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 20:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Gave Mustang wordt dit zeg!
Alleen lijken de roundel decalls op de vleugels een beetje bobbelig, misschien zou je dat nog bij kunnen werken met decall soft?
Succes,

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Misschien hebben ze dat al :wink: Foto was net gemaakt nadat de decals van Dutch Decal erop zaten en de decals lekker met Microsol waren ingesmeerd om het allemaal wat beter over de opliggende details te laten vallen. Alleen waar ik bang voor was gebeurt helaas ook, is een oude Dutch Decal set en reageert erg slecht met de decal settings vloeistoffen, ben nu ander havle dag bezig en heb ze bijna goed, alleen wat kleine rimpeltjes die helaas niet weg willen. Gelukkig is het een aluminium kist en valt de silvering ook amper op.

Ach het zit er nu allemaal op, was ook even zoeken met de instructies van Revell, nummers van de decals en plaatsing klopte niet altijd. Gun camera decal moest ineens heel ergens anders dan de vleugel bijv. :lol: Vanaf morgen de laatste onderdelen erop en dan hopelijk maandag in de eindlak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 23:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Ooh oke, ik ben benieuwd. Succes in ieder geval! :)

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2013 15:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Langzamerhand komen de onderdelen tot elkaar. Vandaag de drie lampen onder de vleugel gemaakt, Revell heeft er een decal voor, vond ik niks. Dus even de reservebak in gedoken voor wat clear sprue. Uiteindelijk wat gevonden op een F-104 sprue die over was, een meegegoten stuk plastic wat je weggooit. Na de gaten uitgeboord te hebben (lang van te voren), de lichten erin plakken en vijlen zit het er zo uit.

Afbeelding

Helaas bleken de lichten wat bubbels te bevatten, dus even met een hard klein borsteltje het witte puntje schoongemaakt zodat die verdwijnt. Ook is de roundel te zien met het probleem waar ik mee zit, na vele badjes van Microsol om het goed over de flapguard te krijgen blijven er klein rimpels inzitten. Helaas is het maar niet weg te krijgen. Ik laat het maar zo, helaas heb ik ook geen roundels van die grootte in de reservebak.

Na de lichten kwam het landingsgestel en fotopod erop.
Afbeelding

Foutje ontdekt, want volgens mij moet helaas het landingslicht naar voren geplaatst worden. En het was nog wel een aangepaste versie van me, onderdeel van Revell was troep :roll:

Als het allemaal droog is kunnen de wheelbay doors erop en dan is hij zo goed als af. Schoonmaken en eindlaag erop. Nog 2 dagen lijkt me zo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2013 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Zo en de kist is af. Eindresultaat vind ik zelf redelijk, niet geweldig maar helaas gooide de decals roet in het eten, als ik eerder hieraan begonnen was dan had ik andere roundels proberen te scoren. Ook ben ik wat kleine dingen vergeten zoals antenna's op de staart, dacht daar helemaal niet aan totdat ik het net weer zag in het boek. Maar goed het zit er allemaal op, matlaag zit erop, zometeen nog even de vergeten stukjes bijwerken. Maar toch even een fotosessie gewaagd aan het eindresultaat. Kist is licht verweerd bij motor uitlaten.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Het is een prima kit, valt goed samen met hier en daar toch wat plekjes om op te letten. De volgende punten kunnen aangepast worden om de kist wat beter te gedetailleerder/aantrekkelijker te maken.
- Open maken van inlaat/uitlaat onderkant, plus binnenwerk erin. Inlaat stopt na 5 mm als het onderdeel erop gaat. Is te zien als het in elkaar zit, niet echt mooi
- Drie gekleurde lichten onder vleugeltip zijn decals, als de mogelijk er is, dan met transparant plastic oplossen bijv, in mijn ogen stukken beter.
- Cockpitkap bijschuren, de kap is twee delen, het glas en raamwerk. Het raamwerk aan de onderkant bijschuren om hem beter over de romp te laten vallen zodat de pin aan het eind zichtbaar is. Voor het mooie zou ik de complete kap niet vastlijmen aan de romp. Hij kan makkelijk op de romp neergezet worden en zo kan je er wat mee spelen.
- Uitboren van uitlaten op de motor.
- Landingslicht verbeteren, Revell onderdeel is lomp.
- Actuators bij de deuren maken, Revell is die vergeten. Geeft ook wat stevigheid aan de deuren.
- Gunsight heeft geen transparante gedeelte standaard, voor het mooie wel doen.

Dat was het dan, ondanks m'n drukke schema toch 1 van de 2 twee af weten te krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2013 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook nog net afgekregen voor de jaarwisseling. KNIL is onbekend bij mij - ik weet uiteraard wel van het bestaan - maar hier staat volgens mij wel een acceptabele kit. De verbeterpunten zul je vast wel meenemen naar een volgend model.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2013 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Een Mustang is altijd goed! Ik zou alleen de uitlaatjes een ander kleur geven, nu vallen ze een beetje weg in geheel.

Maar een model heb je neer gezet!

freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2013 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Die hadden inderdaad wat donkerder gekund, dacht het op te kunnen lost met de burnt iron wash van tamiya. Helaas werden ze niet echt donkerder met de washes erop. Gladweg vergeten deze een andere kleur te maken, iets wat we nu niet meer gaan doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement