Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 nov, 2013 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Kijk nou eens wat ik op de interwebs heb gevonden! :D

Afbeelding

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid - het lijkt erop dat de 2e tekening beter klopt dan de eerste.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 2:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Nem schreef:
Kijk nou eens wat ik op de interwebs heb gevonden! :D


Thanks! Ga inderdaad toch voor het 2e schema, en dus met attenne. Van de week weer even een up-date.

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2013 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Zo Brouwers, de goedheiligman is net weg en het is weer tijd voor een up-date. Heb sinds ik de Fokker heb ge-cleant met de MM overnieuw gespoten in bruin. Daarna aan de hand van foto,s (en tekeningen) van de 237 het camo patroon er op getekend met een potlood en tja, dan is het net als Ravensburger: schilderen op nr.

Voorzijde:

Afbeelding

Bovenaanzicht:

Afbeelding

Wil deze dus bouwen met open cockpit, plaats het "deurtje" als een van de laatste dingen: (trouwens ruwe klauwen zeg!)

Afbeelding

Close-up van de cockpit, wil straks als ik het "deurtje cq instapluik" heb bevestigt de linkerschouder riem naar buiten laten hangen:
Ga het raamwerk nog schoonmaken, heb afplakband er net af, ziet er trouwens log uit maar mako verbergt dan ook niks!

Afbeelding

Zijaanzicht (Bakboord) met de figuurtjes die ik erbij wil gaan plaatsen, deze zijn van Airfix grondpersoneel en piloten. Op het net was/is (door mij) geen Nederlands luchtmacht personeel te vinden. Ga deze figuren iets aanpassen. D.w.z. van de pilotencap de "speakers van de cap afsnijden. Voorzover mij bekent hadden de Nederlandse vliegers een standaard zwartleren kap op?!

Afbeelding

En dan nog een:

Afbeelding

Tevens de sparing in de bakboord vleugel voorzien van zijn knaller:

Afbeelding

En deze dan nog:

Afbeelding

Zo, heb nog wel het e.e.a. te doen maar gaat wel goed komen. De vaste rubriek lezers weten hoe ik aan het kl*te ben geweest en ben eigenlijk wel blij als ik deze (al dan niet achteraan) in de kast kan zetten. Uiteindelijk zal dit niet mijn mooiste model worden en zal er zeer zeker geen prijzen mee winnen, maar he: we doen het toch ook voor de lol! :mrgreen:


Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2013 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Knap hoor hoe je een en ander aanpakt. Camo ziet er beter uit dan versie 1.

Had El Santa nog wat leuks voor je...?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2013 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
tsjopper bob schreef:
Had El Santa nog wat leuks voor je...?


Hoi René,

Hij was me dit jaar niet vergeten! :wink: Heb op het Forum een topic gezien van Sinterklaas kado,s? Gaan we vd week weer vullen! :mrgreen:

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2013 9:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Nog even een kleine aanvulling van de up-date van gisteren.
Heb de onderzijde bruin gespoten en de rest van mijn Fokker Beige, hierop heb ik het camo patroon getekend met potlood en ingekleurd. Dus na tips van mede brouwers heb ik gewerkt van licht naar donker. Het vreemde vond ik wel dat over het beige, het groen beter dekte dan het bruin.

Voor de kleuren heb ik de Aqua color,s gebruikt van Revell.
Bruin "Lehmbraun" nr 80
Groen "Dunkelgrun" nr 39
Beige nr 314, deze heb ik vermengt met zwart nr 08 met de verhouding 95%/5%. Dit om een beetje de "felheid" van het Beige te krijgen.

Als ik later de wash aanbreng word hij over het geheel wat donkerder en vind de kleuren niet verkeerd, Maar daar hebben we ongetwijfeld verschillende meningen over! :mrgreen: (FKD Fokker Kleur Discussie)

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2013 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ziet er al een stuk beter uit. Straks met decals erop nog meer.

En de kleuren, tja, die eeuwige discussie... :wink: Gewoon je eigen interpretatie toepassen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2013 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Het is een boel extra werk voor je geweest maar niet voor niks, dit is veel beter!
Succes met het afwerken! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 dec, 2013 1:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Biggles & Nem bedankt.

Zo Brouwers even een kleine up-date, jullie hebben wat geduld moeten hebben na (3!) maal mijn kleine Fokker over nieuw te hebben moeten spuiten, maar alla, de 7 P,s en 7 V.s! 8)
Ben begonnen met het beschilderen van de piloot en de 2 man van de ground-crew:

Afbeelding


Blijft verrekte klein, ziet er nogal grof uit, met de laatste puntjes op de i gaat dat ongetwijfeld goedkomen:
(toch wel fijn dat ik die foto,s zo op het grote scherm zie!) :shock: Ben ik weer even met beide voetjes bij de les, of zo iets. Ga hier en daar nog (heel) wat aandacht besteden aan detail. Afschieten graag pas met de eindfoto,s! :mrgreen:

Afbeelding


Heb nadat ik de figuurtjes in de primer heb geblazen, ze voor zien van Revell Aqua donkergroen nr 68, zit omdat ik dit als basis wilden gebruiken. Ook omdat ik geen tot weinig info had, heb ik deze kleur gehandhaafd als "overall" kleur. Zat nog te twijfelen over kaki of beige, maar goed. Voor de afwisseling krijgen zij van mij nog wel een andere kleur pet. Heb wel een foto van de vliegers gevonden op het grote net (Bob vd Stok en een ernstige pink-wond?):

Afbeelding

Heb mijn piloot dan ook een antraciet zwarte jas gegeven, groene broek, kaki "been wikkels?", en leren vliegeniers cap en kaki parachute.
(met dit in mijn achterhoofd):

Afbeelding

En zo ongeveer wil ik alles plaatsen op het (bescheiden) diorama, nadat ik gereed ben met schilderen haal ik uiteraard de "voetjes" onder de figuurtjes uit en dan laat ik het over aan 2 druppels secondeplak:

Afbeelding


Munitie word bijgeladen, 1 machine geweer is nagekeken en word weer gemonteerd, terwijl de vlieger toekijkt:

Afbeelding



Ga zo de laatste fase in, heb nog wat werk te doen en dan met name details, maar hey: het leven draait om detail,s. Toch? En de volgende up-date zijn meteen de eindfoto,s. Heb nog een kleine 3 weken om dit voor elkaar te hengsten en ben er voor 100% van overtuigt dat ik deze Fokker nogmaals ga maken alleen dan in 1/48! En al de knaaiz*kkerij en gekl*ot laat ik dan achterwege. Neen, ik heb me 1 x laten Fokken door deze Fokker, geen 2e keer... :wink:


Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 dec, 2013 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zou die dikke platen onder de poppetjes verwijderen. Als je een soort van diorama maakt, kun je de poppetjes vastlijmen op de ondergrond/vliegtuig. Ik heb ook wel eens poppetjes geplaatst bij een model. Ik heb als basis een transparant plastic schijfje (1 met een diameter van 1,5 á 2 cm) toegepast. Dan staat je mannetje stabiel, zonder dat het plaatje heel erg opvalt.

Als je die dikke platen niet wilt verwijderen, zou ik de oneffenheden aan de onderkant in ieder geval wel weghalen, zodat het in ieder geval vlak staat.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement