Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2013 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hallo Mede-Brouwers,

Met welke Kit gaat Freddie mee doen aan de GB? Het is een de grijze duif waar de luchtmacht momenteel mee vliegt, maar dan wel een in bijzonder jasje.
Ik heb even zitten zoeken welke kist ik ga bouwen. De stapel decals door gezocht, verschillende jubileum staarten of een Demo-F16? Het is de J-236 geworden, in een Zwart-wit jasje.
Ja! Zwart-wit. Deze F-16 heef gevlogen in de 85jaar jubileum kleuren van de Luchtmacht. Dit is naar ontwerp van J.Christiaan Heydenrijk.

Afbeelding
Afbeelding



Maar eerst even wat informatie over de F-16.
Nederland is een van eerste landen die de F-16 kocht als opvolger van de F-104G. De eerste F-16’s vlogen van Leeuwaarden in 1979 al. De vliegtuigen werden gebouwd door Fokker, en vlogen van Schiphol hun eerste paar meter.
In 1984 maakt de 312 Sqaudron als laatste squadron de overstap naar de F-16. In totaal heeft de luchtmacht 213 F-16 in dienst gehad, waarvan er nog +/- 100 nog in dienst zijn bij de luchtmacht. Maar hiervan vliegen er nog weinig. Jammer genoeg door de bezuinigingen..

Maar welke kit ga ik gebruiken:

Een Kit van hasegawa, het is wel een F-16N, maar deze is dezelde mal als die van een A, ik moet nog even kijken naar de tail

Afbeelding

En decals van Eagle Strikes:
Ik weet niet of er decals voor de droptank erbij zitten. Want dat zou wel mooi zijn.

Afbeelding



Het wordt een uitdagend project voor mij, en dan is dit vooral in het spuitwerk. Ik moet gaan uitzoeken welke kleuren het “witte” gedeelte gaat krijgen. Hier zit een grijs- en blauw- kleur in.

Nog even wachten op 4 Juli!

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door freddie op vr 08 nov, 2013 15:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2013 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk, Leeuwarden 1998, kan ik me nog wel heugen. Heb deze kit destijds 'geschoten' met een compact-cameratje. Kwam je zo maar met 10 rolletjes thuis. Uiteraard moest je altijd rolltje verwisselen tijdens een mooie actie van één of andere kist.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2013 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Een Hasegawa F-16, dat zou wel moeten gaan. Ik vind het leuk dat je een wat minder bekende beschildering kiest. Als je voor een Demo F-16, of speciale beschildering gaat, dan doen de meeste toch iets recents. Ik kan me deze specifieke F-16 niet herinneren, maar ik heb hem vast ook wel gezien op de open dag. Eigenlijk is deze beschildering dus alweer 15 jaar oud en zodoende extra speciaal! Succes ermee Freddie!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 sep, 2006 17:47 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Westland
1.JaVA_Platypus schreef:
Ik kan me deze specifieke F-16 niet herinneren, maar ik heb hem vast ook wel gezien op de open dag. Eigenlijk is deze beschildering dus alweer 15 jaar oud en zodoende extra speciaal! Succes ermee Freddie!


En ik herinner 'm dan weer van voor de beschildering in de tijd van mijn diensplicht :lol:
Hij stond op Woensdrecht voor onderhoud. We hebben er andere weapon pylons onder gehangen en de plofstoel eruit getrokken voor het één of ander. Ik heb mijn "takenboek" nog waarbij je tijdens de opleiding voor bewapenings monteur F-16 al je werkzaamheden op moest schrijven. De J-236 is een ouwe bekende van me. :brouw:
Erg tof dat hij voorbij komt en ik blijf dit draadje dan ook echt wel volgen.
Maak er wat moois van Freddie en héél veel plezier er mee. :D

_________________
Van die dingen ja.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Thanks voor de reactie's

@ Richie: ALtijd leuk, een oude bekende tegen te komen. Dit heb ik met de J-008. Dit was tijdens mijn stage de eerste Operationele F-16. Nadat hij de hangaar uitging heeft hij de 55 Years 313 Squadron tail gekregen..
Ik ga zeker plezier beleven met het bouwen van deze Viper.

@1.JaVA_Platypus: Ik heb de keuzen uit teveel tails. Ik had ook de 75 jaar jubilem kist kunnen kiezen. Maar deze heeft toch een uitdagende schema.

@tsjopper bob: Zitten er nog mooie foto's van de kist bij? Want er zijn maar weining foto's van dat je beide kanten ziet.
Deze F-16 heeft zijn kleuren gekregen, toen hij nog iets van 10 vlieguren had. Dus na alle demo's is hij uit dienst genomen is de F-16 naar Amsterdam gegaan als instructie -frame.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 12:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Leuk kleuren schema dat je gekozen hebt. ben benieuwd wat je er van gaat maken. Je bent alleen wel wat Positief over onze luchtmacht met nog een 100 tal F-16 in gebruik. Dit aantal is al terug gebracht naar nog maar 68. Er zijn zelfs al geruchten om dit aantal terug te brengen naar 42.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
supermooi schema is dit! kan niet anders zeggen.
voor e.e.a. aan tips over de -a versie kan ik je verwijzen naar mijn eigen bouw, onlangs op brouwers of plakkers, maar je kent m vast.
Op zich is de hasegawa kit vrij accuraat, er zijn een aantal dingetjes waar je even rekening mee moet houden.

ik denk dat ik maar mee ga doen met een F-16, iets met oranje.. maar welke van de 2 weet ik nog niet :brouw:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2013 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik heb dat topic wel gezien, maar nog niet goed door gelezen. Zal ik eens gaan doen.

En ik zet je op de deelnemers lijst ;)

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2013 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
freddie schreef:
@tsjopper bob: Zitten er nog mooie foto's van de kist bij? Want er zijn maar weining foto's van dat je beide kanten ziet.
Deze F-16 heeft zijn kleuren gekregen, toen hij nog iets van 10 vlieguren had. Dus na alle demo's is hij uit dienst genomen is de F-16 naar Amsterdam gegaan als instructie -frame.


Ik had ze 'geschoten' met een analoge camera, dus obsoluut niet beter dan de 2 foto's die je zelf al geplaatst hebt. Uiteraard heb je zelf al gegoogeld, maar toch maar even een linkje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2013 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
De eerste dingen zijn geplakt.. Cockpit geplakt. Zal morgen even wat foto's plaatsen.

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement