Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2013 21:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
(Nieuwste berichten staan bovenaan)
9 oktober: Het 15e en laatste model is klaar en heeft zijn plek in Il Galeria gekregen. Deze GB is nu formeel afgesloten. Tot ziens bij een volgende groepsbouw.

VrGr
Jan
===============================================
30 september: de laatste avond van deze GB. Ik heb even geteld en in de galerij staan nu 14 voltooide modellen, en wat zijn ze mooi. Eelco, Wimpie en David: jullie zijn bijna klaar dus je model kan nog in de galerij komen deze week. Zet 'm op!

Terugkijkend op deze GB denk ik te kunnen zeggen dat het een bescheiden succes is geweest. Er was eindelijk aandacht voor dit "ondergeschoven" onderwerp en het heeft veel informatie en mooie modellen opgeleverd. Aan iedereen die heeft bijgedragen: hartelijk dank daarvoor.

VrGr,
Jan
================================================

Op 14 september waren we met 10 kits vertegenwoordigd op de Brouwersdag. Leuke reacties gehad, vooral op die rare camouflagepatronen :lol: We hebben in ieder geval iets bijzonders laten zien.

Vandaag zijn de laatste 14 dagen van deze groepsbouw ingegaan. Er wordt nog druk gebouwd en er zijn nu 11 modellen klaar en opgenomen in Il Galeria. Ik hoop - ook voor mezelf - dat de lopende projecten voor 1 oktober zijn afgerond. Zet 'm op mannen.
VrGr
Jan

================================================
8 september:Vandaag sluit de aanmelding van modellen voor de Brouwersdag. Dat betekent overigens niet dat je nog wat mee kunt nemen ! :lol: Afgaande op de opgave doen er 10 modellen van ons mee met de groepsbouw tafel. Niet gek, maar het hadden er wel meer mogen zijn.

Henny: Canguru en Sparviero
Lt.D: Caproni en Ariete
Hansiman: Cant Z. 501
Jan: Sparviero, Cicogna, Alcione, Folgore en Saetta.

Mannen tot ziens op 14 september!

VrGr
Jan
=================================================

30 juni: Er zijn nu 3 maanden om en we zijn op de helft van de tijd die voor deze GB staat. Er wordt op dit moment aan 19 modellen gewerkt. Dat is mooi, maar het is wel erg stil de laatste tijd hier. Opvallend is dat we een aantal afhakers hebben, die ook per PB niet bereikbaar zijn. Jammer. Maar we hebben nog 3 maanden en misschien komen er nog mensen bij.

Op 14 september is de Modelbrouwersdag in Gorkum. Op het idee om hier onze GB-modellen te laten zien is tot nu toe door 3 mensen positief gerageerd. Ik wacht nog even voor ik contact zoek met de organisatoren van deze dag tot er meer liefhebbers bijkomen.

=================================================
15 juni alweer: Terwijl het vertrouwen in de Italiaanse Fyra (gebouwd door Breda!) tot het nulpunt is gedaald, gaan we gewoon door met zelf Italianen bouwen :brouw:

Vandaag heeft zich de 23e deelnemer gemeld: erwin.H gaat een italiaanse Stuka bouwen in 1/32! Mooi dat die erbij komt. Zelf heb ik een eerste begin gemaakt met de Cant Z. 1007bis Alcione, ook een vogel die niet in deze GB mag ontbreken.

nadat het hier wat rustig was de afgelopen weken is nu de bouwwoede weer toegenomen. Mooi! En dat brengt me op het volgende idee, waar Nico al eerder mee kwam (ere wie ere toekomt). Voelen jullie ervoor om op de Modelbrouwersdag in september in Gorkum je GB-model(llen) tentoon te stellen? Als daar genoeg belangstelling voor is ga ik dat organsiseren. Laat het even weten, want ik moet daar op tijd bij zijn.

Voor nu: aan het werk vlerk!
vrGr
Jan
=========================================================
24 mei: Vandaag zijn weer twee modellen op de werkbank beland: de Macchi C.200 Saetta (Revell 1:72) en de Macchi C.202 (Italeri 1:72). Het totaal komt nu op 18.

Ik zou graag aan inschrijvers, die nog niet begonnen zijn willen vragen of zij mij per PB willen aangeven wanneer ze denken te starten: Nem, Lucske, Jochim, vandorpe marc en Olaf.

=========================================================
3 mei: We zijn nu een maand bezig. Op 5 mensen na is iedereen begonnen en de bouw vordert gestaag. Ik heb nieuwe bronnen toegevoegd op de referentiepagina.

=========================================================
10 april:De GB is lekker gestart. Van de 21 deelnemers zijn 12 mensen begonnen met hun model. Een mooi begin dus. In de deelnemerslijst heb ik bij hen een foto van het betreffende bouwpakket geplaatst. Op zich levert dit al een mooie galerij op van gevarieerde modellen.

Hopelijk volgen de andere inschrijvers spoedig en er is natuurlijk altijd plaats voor nieuwe liefhebbers.
Ik wilde zelf na de Marauder eerst maar weer eens iets kleins doen: de Saetta-jager, maar de cockpitcanopy ontbreekt. Meteen maar even Dept. X van Revell gemaild. Over een week of 8 hoor ik meer. Ik heb ook nog een Ariete liggen, maar daar wil ik graag een Hongaar van maken. Dan toch maar de Cicogna bij de lurven pakken. Maar wacht eens, ik heb nog ergens een Stuka liggen. Eens kijken of daar een fraaie Italiaan van te maken is....

Afijn, we zijn lekker aan het bouwen en voegen met deze GB iets toe aan Modelbrouwers dat er nog niet was. Mooi toch?

Ciao,
Jan


----------------------------------------------------------------
Het is 1 april. De GB is begonnen en ik moet zeggen dat ik sta te popelen om weer wat moois te maken en weer iets nieuws te leren. Jullie hopelijk ook.

Deze maand is het precies 90 jaar geleden dat in Italië de Regia Aeronautica werd opgericht. Mooi dus dat we vandaag de start van deze GB hebben kunnen maken. Onze "groepshoek" is inmiddels ingericht en de meeste deelnemers hebben aangegeven welk model ze gaan bouwen, de dozen geopend en er hopelijk een blijde blik in geworpen.

In deze rubriek wil ik mededelingen plaatsen die van belang zijn voor de voortgang van ons project. Mocht je zelf dingen willen melden: be my guest.

Ik hoop dat we erin slagen om samen een mooi stuk werk neer te zetten, door bouwen, discussiëren, uitwisselen, referenties te delen, ruilen en wat al niet meer.
Iedereen veel succes en bouwplezier gewenst.

vrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op wo 09 okt, 2013 14:17 pm, in totaal 18 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2013 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik zit met deze gedachte al een tijdje in mijn hoofd; is het een idee een tafel te regelen bij de aankomende ESM en onze modellen tentoon te stellen aldaar? Ik heb de afgelopen 4 jaar al een keer een tafel bemand gehad, dus weet best hoe dat gaat.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2013 22:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Goed idee Nico. Maar laten we even wachten tot deze GB goed op gang gekomen is en we hopelijk nog meer deelnemers krijgen.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2013 17:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 apr, 2012 21:26 pm
Berichten: 29
Beste Jan,

Ik denk erover om mee te doen met een Fiat Cr 42 falco of caproni Ca 311

kan dat nog?

mvg Olaf

_________________
if you win it's your own bravourie if you lost you had just met an better man.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2013 20:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Graag Olaf: hoe meer zielen hoe meer vreugde. We zijn gisteren officieel begonnen en hebben nog de tijd tot oktober. Dus stap lekker in. Laat het me even weten als je een keuze hebt gemaakt en welke dat is geworden. Ik zet je er dan bij op de deelnemers lijst.

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: zo 07 apr, 2013 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Wat nou weer ? Een vraag dus.

In de beschrijving van mn kangaroe staat dat de bovenkant Italian olive drab moet worden .
Ik kan nergens terug vinden welke kleur dit precies is dus wie van de bouwers heeft dit ook
als kleur in de beschrijving staan met een kleurnummer erbij ???

Grtz. Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: zo 07 apr, 2013 17:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 200
Verde Oliva Scuro: FS34086


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: zo 07 apr, 2013 17:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Misschien ben je hier iets mee:

http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_italy.htm

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 13:03 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Volgens Special Hobby zou Gunze H302 in de buurt komen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nou weer?
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zojuist maar eens wat papieren inspiratie besteld voor deze groepsbouw:

Afbeelding

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement