Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 19:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2013 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Leuk en aardig, maar hoe verklaar je deze foto dan:
Afbeelding
Hier zie ik écht geen vlekkenpatroon!

Kijk, er kunnen wel officiële fabrieksaanwijzingen zijn, maar als ik eventjes ga generaliseren misschien was Fiat wel net zo betrouwbaar als de gemiddelde Italiaanse politicus.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2013 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Als het een langdradig vervelend verhaal wordt, hoor ik het wel hè !? :wink:

Hoe dan ook, ook nog maar eens naar deze foto zitten staren:

Afbeelding

Hieruit lijk ik toch weer wel twee verschillend gekleurde vlekken te kunnen ontdekken! Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen 8) .

Zou die bovenste foto getoucheerd kunnen zijn?

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2013 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 200
In mijn Italiaanse boeken staan diverse foto's van camo patronen welke nog nauwelijks zichtbaar zijn vanwege belichting etc.
Voor de Spaanse Burgeroorlog waren geheel Aluminiata en Kaki Avorio Chiaro in gebruik, welke beide niet gelinked zijn aan de G.50.

De tekst geeft wel aan dat eenheden de volledige vrije hand hadden in het beschilderen van hun toestellen in Spanje. Echter de tekst geeft vervolgens aan dat dit experimenteren vanaf 1937 resulteerde in vliegtuigen welke door de fabrikant werden beschilderd in een bepaald patroon. De G.50 wordt hierbij genoemd in het eerder aangehaalde schema.

Het is verder aan jou.

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2013 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Na al dat geneuzel, vandaag maar eens begonnen met het model. Fotootje van de echte motor:

Afbeelding

Hierbij vallen de kleppenstoters toch wel flink op. Toch typisch dat de fabrikant hiervan geen notie maakt in zijn bouwbeschrijving. Op het karter zitten kuiltjes waar ze prima inpassen, dus ze waren makkelijk te moneteren van zelf afgesneden stukjes metalen draad. Motortje was sowieso wel wat werk, want iedere cilinder (14 stuks) moest er apart worden opgezet.

Resultaat van vandaag:

Afbeelding

Ik moet zeggen dat de cilinders erg goed pasten op het carterblok.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Een kleine update:

Ik heb vaker zitten knoeien met al die PE delen die bij Italiaanse toestellen de riemen voor moeten stellen.

Afbeelding

Afbeelding

het instrumentenpaneel is opgebouwd uit twee delen, deze zit aan het bovenste schot:

Afbeelding

Het was eventjes een indruk van de pit, want z linkks en rechts moeten er nog ge nodige deeltjes in. Ik heb HB 78 genomen met een klodder HB 131 erbij...



groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Wat ik overigens bij dit soort short run kits belangrijk vind om te doen is het dunnermaken van de achterste vleugelranden:

Afbeelding

Deze komen er nagenoeg altijd te dik uit. De resin wielkasten pasten overigens verschrikkelijk en waren nagenoeg niet uit het gietblok te halen. Ik heb ze grotendeels opgevuld met gel secondelijm.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 22:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5061
Woonplaats: IJsselstein UT
Lekker bezig, Nico. Ik zou wel eens een workshop Werken met PE willen meemaken. Ik kan het namelijk niet. Bij mijn Sunderland werd ik er helemaal gek van. Als je naar die dingen kijkt trekken ze al krom. Maarhier gaat het jou wel lukken zie ik.
vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2013 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Het is ook een beetje een kwestie van Oefening Baart Kunst. En dan lukt het nog steeds de ene keer beter dan de andere keer. Écht dol ben ik er nog steeds niet op. Maar dat heeft er ook wel mee te maken dat ik er niet zo van houd om met secondelijm te moeten werken. Doe mij maar lekker plastic, met échte modelbouwllijm :D .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2013 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Er gaat ook niks boven de geur van lekkere plasticlijm :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2013 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Rustig verder aan het bouwen. Romp in mekaar en vleugels er op. Rondom aanhechting romp aan vleugels wat kiertjes, maar niets onoverkomelijk:

Afbeelding

Flying Machines brengt deze kit uit en alle bedenkbare versies. Dat betekent dat er schijnbaar in iedere kit verschillend gevormde delen rondom de cockpit zitten. het voorste gedeelte van plastic lijkt erg goed te passen. Echter het resin gedeelte er achter laat nog aan alle kanten kieren zien! Ik kan me wel voorstellen dat er een soort van rand moet zitten waas de cockpitkap langsop zou moeten schuiven.

Afbeelding

Eerst maar even overbodige plamuur wegschuren.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement