Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2021 17:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2021 15:23 pm
Berichten: 3
Goedemiddag!

Ik hoop dat ik een juiste plek heb gekozen voor mijn vraag :) omdat ik nieuw ben op dit forum en tevens een beginnend diorama maker zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Mark, 38 jaar en een bordspel fanaat, ik ben nieuw in de wereld van diorama's maar verf nu zo'n 1,5 jaar miniatuurtjes op tabletop niveau. Daarnaast ben ik nu enkele maanden in het bezit van een 3D printer. Met de 3D printer en het schilderen van miniaturen kan je bordspellen echt tot leven brengen. Naast het 'mooi' maken van een spel is het ook praktisch door bijvoorbeeld kaartenhouders en tokenbakjes etc. te kunnen printen.

Om tot mijn vraag te komen :wink: ik heb onlangs een nieuw bordspel aangeschaft namelijk Spartacus en daarvoor ben ik begonnen aan het printen van een arena, zie onderliggend plaatje. De bij het spel horende gladiatoren heb ik inmiddels geschilderd en heb ook de eerste delen van de arena geschilderd. Kwaliteit moet uiteindelijk tabletop worden, ik zal later nog foto's delen.

Nou wil ik straks de arena op een ondergrond plaatsen waarbij de arena uiteraard gevuld wordt met zand en de nodige bloed sporen. Vervolgens komen er ook hexagon lijntjes in zodat het spel ook gespeeld kan worden. Als laatste zal er ook publiek, wachters en senator(en) etc. toegevoegd worden (waarschijnlijk 1:72) zodat het geheel echt tot leven komt. De gladiatoren zijn groter dan het publiek maar dat maakt dat daar ook de focus op ligt. Alles bij elkaar heb je dan een (functionele) diorama, tenminste is mijn bescheiden mening :lol:

Dan nu de vraag... wat kan ik het beste als ondergrond gebruiken?! Het moet ongeveer 40x40 cm zijn ik moet de arena er goed op kunnen lijmen (hoe kan ik dat het beste doen?) en stevig genoeg zijn zodat ik hem ook mee kan nemen en uiteraard moet ik er textuur verf op kunnen smeren (AK interactive Terrains Light Earth).

Wie o wie kan mij hier verder mee helpen en de juiste weg wijzen?

PS: Ik moet nog even een goed plekje vinden waar ik foto's kan uploaden zodat ik ook het werkelijke resultaat kan delen :)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2021 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Foto's kun je toch hier uploaden? :wink:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 dec, 2021 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2021 15:23 pm
Berichten: 3
Ronald schreef:
Foto's kun je toch hier uploaden? :wink:


Waar dan? Ik zie alleen maar de "img" optie in de balk en dat is een http:// verwijzing. Maakt feitelijk ook niet uit voor mijn vraag :lol: ik heb het idee dat het niet een heel actief forum is?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 dec, 2021 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Je kunt onbeperkt fotoalbums aanmaken in het ' albums' gedeelte en van daaruit kun je foto's uploaden in je posts.

Wat betreft je opmerking, dat klopt wel. Van mij mag er ook meer activiteit zijn, maar ik moet de hand in eigen boezem steken.
Ik reageer ook weinig op andere onderwerpen. Weinig tijd door werk en gezin (zoals de meesten hier vermoed ik) en ik zit dan liever aan de hobbytafel dan achter de laptop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 dec, 2021 15:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
prachtig , maak aub een topic en plaats je foto's zoveel je wil en kan , we weten het allemaal zeer rustig is en niet alleen op dit forum ikzelf probeer bij te blijven en geef graag reacties , komt het door de smerige virus wie zal het zeggen he
Ik hoop dat deze mooie fora kunnen blijven bestaan
Succes verder met dit mooie diorama
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 dec, 2021 14:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Met die afmetingen zou ik gewoon MDF nemen, random schilderen dat ie niet kromtrekt en daarna lijmen.

De zeshoeken in de arena zou ik eerst de randen tapen (strookjes 1 mm), daarna zand en tape verwijderen. Vervolgens schilderen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 dec, 2021 16:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2021 15:23 pm
Berichten: 3
Silenoz schreef:
Met die afmetingen zou ik gewoon MDF nemen, random schilderen dat ie niet kromtrekt en daarna lijmen.

De zeshoeken in de arena zou ik eerst de randen tapen (strookjes 1 mm), daarna zand en tape verwijderen. Vervolgens schilderen.



Dank allen! Vraagje, wat bedoel je met de zeshoeken in de arena, de pilaren in de arena zelf?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 dec, 2021 16:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Die hexagonlijntjes waar je het over had

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 dec, 2021 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
no leaf clover schreef:
Wat betreft je opmerking, dat klopt wel. Van mij mag er ook meer activiteit zijn, maar ik moet de hand in eigen boezem steken.


Ben ik niet met je eens, het maakt wel uit in welk onderdeel je actief bent. Militair en luchtvaart zijn hier wel populair, er zijn elke dag wel updates.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2021 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
tsjopper bob schreef:
no leaf clover schreef:
Wat betreft je opmerking, dat klopt wel. Van mij mag er ook meer activiteit zijn, maar ik moet de hand in eigen boezem steken.


Ben ik niet met je eens, het maakt wel uit in welk onderdeel je actief bent. Militair en luchtvaart zijn hier wel populair, er zijn elke dag wel updates.


Dat ben ik met je eens.
Ik typ vaak maar de helft van wat ik denk, ik bedoelde eigenlijk dat van mij het diorama en figurengedeelte van het forum actiever mogen zijn.
Met actiever bedoelde ik vooral dat er van mij wel meer op elkaars werk gereageerd mag worden, maar zie wat ik daar zei over hand in eigen boezem steken. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement