Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 4:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Bedankt odorf en ook Bert.

Uit deze twee reacties blijkt maar weer zoveel bouwers, zoveel smaken.

De mantlet zou zeker meer mogen hebben. Dat ga ik met drybrushen proberen recht te trekken.
Ik ben tot zover eigenlijk heel tevreden over de aanblik van de tank. Misschien nog niet zozeer daarover, maar meer dat ik een andere manier van spuiten uitgeprobeerd heb i.v.g.m. de voorgaande projecten. Je moet toch leren door te proberen.
Het resultaat is dan misschien niet overal wat het zijn moet, zoals de relatief donkere mantlet (waarschijnlijk de airbrush te lang op één punt gehouden en/of te diep ingedrukt) en de koepel die aan de ene kant meer kleurverschil heeft dan aan de andere kant. Wellicht dat ik daar nog wat aan doe en daarin iets van de suggesties van Bert meeneem.

Wat betreft de verpakking, daar ben ik niet bezig geweest met oplichting met de AB. Die is inmiddels grotendeels geschilderd. Inlijnen en shading moet nog gebeuren.

De decals zijn inmiddels ook aangebracht en de koepel en alles van de romp boven het loopwerk staat inmiddels in een laagje glansvernis om straks het verweren beter te kunnen doen. Wil in ieder geval de stippeltechniek weer toepassen.

Ik probeer bij dit project op sommige vlakken minder te draaien op wat anderen zouden doen en meer m'n eigen gevoel te volgen. Dat zal met vallen en opstaan gaan. :D

De tank staat er nu zo bij, bij het loopwerk moet ik nog een aantal stukken flink schilderen. Tot zover ben ik zelf toch eigenlijk behoorlijk tevreden als ik naar de Sherman kijk.

photo 514776

photo 514775

photo 514773

photo 514772

photo 514771


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2506
Woonplaats: Den-Haag
Ja Bas, je hebt er een mooi camouflage patroon op gezet :roll: Mooi man :D

Ik hoop dat je dat nog recht kan trekken met drybrushen zoals je wil proberen maar denk dat dat moeilijk zal zijn.
Je bent tevreden zo zeg je toch, lekker door gaan zou ik zeggen.
Weer wat geleerd en meenemen met je volgende Sherman, je andere project want die staat toch nog in de primer of niet?

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 19:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Bert Takken schreef:
En waarschijnlijk om de verwarring groter te maken zal Martin ongetwijfeld met iets heel anders aankomen, Jeroen gaat er tussen in zitten, Ferry weet het effe niet, Peter adviseert pastels en Steven gooit er iets Belgisch doorheen, ach je heb toch vakantie


:lol: :lol: :lol: :brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Laatst bijgewerkt door odorf op ma 27 jul, 2020 19:55 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik weet het even niet. (lees ik net)

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2506
Woonplaats: Den-Haag
Ja, en ik stoei nog even met de juiste pastel kleuren :roll:

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 15:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Nou, daar kom ik dan. Deze is natuurlijk nog niet af en ik denk dat je met de stippeltjestechniek, pigment en wash over het algemeen veel kan 'camofleren'. Gewoon doorgaan Bas. Probeer eens olieverf uit een tube, deze is dikker en beter te 'stippelen' dan de olieverf van Mig. En je hebt het model nu wel in de vernis gezet - ben trots op je :mrgreen:

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 9:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Laat je vooral niet ontmoedigen door mijn kritiek, Bas, je durft al veel meer dan de meeste in het stadium waarin je nu zit, en hier leer je weer erg veel van, alleen worden de kritieken natuurlijk wel scherper en harder he? :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Ha boys,

Dank voor alle commentaren. Om sommigen heb ik nog net niet dubbel gelegen. :mrgreen:

Dit is al de tweede keer in korte tijd dat je trots bent op me Jeroen. Nou moet ik nog gaan oppassen dat ik je niet teleur ga stellen! :wink: :lol:

Geen zorgen Bert, ik ga gewoon door. Maar als ik dan toch even eerlijk mag zijn, als je trots bent op het behaalde resultaat, of dat nu is wat het zijn moet of niet en dat voor je gevoel binnen twee zinnen wordt afgebroken, dan is dat allesbehalve leuk. Tijdens en na het spuiten zag ik al dat ik fouten gemaakt had, maar i.p.v. door te gaan met spuiten en alles om zeep te helpen, ben ik gestopt om daarna met het penseel zaken te kunnen aanpassen of eventueel herstellen en bij het verweren daar mee verder te kunnen gaan. Wat Jeroen ook al aangeeft. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet altijd goed tegen kritiek kan, daar had ik hier in het begin echt wel moeite mee, maar het is voor mij vooral de manier waarop die gegeven wordt die bepaalt of ik daar moeite mee heb of niet.
Kun je nog je ‘bloemetjesgordijn’ opmerking herinneren bij de Duitse halftrack van het “Switchback” dio? :mrgreen: Toen ik dat las, moest ik zo lachen dat de rest van de reactie me al niks meer uitmaakte. Waardoor jouw eerste reactie nu leesbaar bleef voor mij, was dat je naast je commentaar ook suggesties geeft die ik zou kunnen toepassen. Dat waardeer ik. En als ik geen commentaar wil, moet ik ook niets laten zien. Zo is het dan ook weer. En als stevigere commentaren betekent dat mijn niveau stilletjes aan omhoog gaat, dan beschouw ik dat als compliment. Dit is het 6e model dat ik spuit en het 2e waar ik met oplichten met de AB bezig ben, waarmee ik maar wil zeggen dat bij en voor mij alles rondom de AB nog in de kinderschoenen staat. Maar genoeg daarover, korte samenvatting: ik neem je niks kwalijk en ik hobby lekker verder. :D

Jeroen, deze Sherman is inderdaad nog niet af en daar sla je de spijker op zijn kop. Er moet natuurlijk nog van alles gebeuren qua detailwerk en verwering. Daar ben ik dan ook op mijn gemak mee bezig. Alles door elkaar, het is maar net waar ik zin in heb of waar m’n kop naar staat.
Nu we toch deze reactie aan het typen zijn, kan ik net zo goed even laten zien wat er tot nu toe gedaan is. De koepel heb ik flink gedrybrushed met German camouflage beige van de Vallejo Model Color serie om een stoffig uiterlijk te krijgen. De look die dat oplevert in combinatie met het gespoten kleurverschil is de aanblik die ik voor ogen heb voor deze Sherman. Op de foto’s is nu ook mooi het vergelijk te maken tussen de bewerkte koepel en de onbewerkte romp.
Ook bezig geweest met het aanbrengen op verschillende plaatsen van chips. Dat is nog niet klaar, vind de aanblik niet onaardig, maar het is nog niet helemaal naar mijn zin.
Rondom de applique armor met Tamiya dark iron lassporen aangebracht. Zie de foto ter referentie hieronder. Het levert meteen ook diepte op. Het ziet er nu misschien grof uit, maar dat zal na het verweren van de romp nog afzwakken.
De fenders aan de voorkant ook gedrybrushed met metallic grey en dark iron van Tamiya om die een metallook te geven i.p.v. gespoten plastic.
Als laatste bezig geweest met het aanbrengen van een sterk verdunde olive brown wash van Vallejo Model Color op de duffle bag aan de voorkant en de dekzeilen aan de achterkant om ze vies te maken en door de capillaire werking ook meteen al wat diepte te creëren.
Zo dat was weer een heel verhaal, nu de foto’s. :mrgreen:

photo 514906

photo 514873

photo 514874

photo 514875

photo 514876

photo 514877


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 13:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Prima
Het was mij echter nog niet echt opgevallen dat je niet tegen kritiek kon, moet ik eerlijk zeggen.
Ik kan heel kritisch zijn op een ander, ook maar eens bij mij zelf proberen, want van anderen krijg ik het te weinig naar mijn zin, en ik kan mij voorstellen dat je tijdens het lezen mij niet mocht :) maar, ik probeer altijd zodanig kritiek te leveren dat ik aan geef wat volgens mij niet goed is en altijd proberen iets mee te geven zodat je het kan voorkomen, oplossen of verbeteren, want daar heb je wat aan.
En soms geef ik aan dat ik niets zeg, en dat heeft dan vaak wel een reden, als je hem :mrgreen: snapt mag dat eventueel verder via PB

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Niks aan de hand Bertus!
Pb niet nodig, we gaan gewoon lekker verder. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement