Ha boys,
Dank voor alle commentaren. Om sommigen heb ik nog net niet dubbel gelegen.
Dit is al de tweede keer in korte tijd dat je trots bent op me Jeroen. Nou moet ik nog gaan oppassen dat ik je niet teleur ga stellen!
Geen zorgen Bert, ik ga gewoon door. Maar als ik dan toch even eerlijk mag zijn, als je trots bent op het behaalde resultaat, of dat nu is wat het zijn moet of niet en dat voor je gevoel binnen twee zinnen wordt afgebroken, dan is dat allesbehalve leuk. Tijdens en na het spuiten zag ik al dat ik fouten gemaakt had, maar i.p.v. door te gaan met spuiten en alles om zeep te helpen, ben ik gestopt om daarna met het penseel zaken te kunnen aanpassen of eventueel herstellen en bij het verweren daar mee verder te kunnen gaan. Wat Jeroen ook al aangeeft. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet altijd goed tegen kritiek kan, daar had ik hier in het begin echt wel moeite mee, maar het is voor mij vooral de manier waarop die gegeven wordt die bepaalt of ik daar moeite mee heb of niet.
Kun je nog je ‘bloemetjesgordijn’ opmerking herinneren bij de Duitse halftrack van het “Switchback” dio?
Toen ik dat las, moest ik zo lachen dat de rest van de reactie me al niks meer uitmaakte. Waardoor jouw eerste reactie nu leesbaar bleef voor mij, was dat je naast je commentaar ook suggesties geeft die ik zou kunnen toepassen. Dat waardeer ik. En als ik geen commentaar wil, moet ik ook niets laten zien. Zo is het dan ook weer. En als stevigere commentaren betekent dat mijn niveau stilletjes aan omhoog gaat, dan beschouw ik dat als compliment. Dit is het 6e model dat ik spuit en het 2e waar ik met oplichten met de AB bezig ben, waarmee ik maar wil zeggen dat bij en voor mij alles rondom de AB nog in de kinderschoenen staat. Maar genoeg daarover, korte samenvatting: ik neem je niks kwalijk en ik hobby lekker verder.
Jeroen, deze Sherman is inderdaad nog niet af en daar sla je de spijker op zijn kop. Er moet natuurlijk nog van alles gebeuren qua detailwerk en verwering. Daar ben ik dan ook op mijn gemak mee bezig. Alles door elkaar, het is maar net waar ik zin in heb of waar m’n kop naar staat.
Nu we toch deze reactie aan het typen zijn, kan ik net zo goed even laten zien wat er tot nu toe gedaan is. De koepel heb ik flink gedrybrushed met German camouflage beige van de Vallejo Model Color serie om een stoffig uiterlijk te krijgen. De look die dat oplevert in combinatie met het gespoten kleurverschil is de aanblik die ik voor ogen heb voor deze Sherman. Op de foto’s is nu ook mooi het vergelijk te maken tussen de bewerkte koepel en de onbewerkte romp.
Ook bezig geweest met het aanbrengen op verschillende plaatsen van chips. Dat is nog niet klaar, vind de aanblik niet onaardig, maar het is nog niet helemaal naar mijn zin.
Rondom de applique armor met Tamiya dark iron lassporen aangebracht. Zie de foto ter referentie hieronder. Het levert meteen ook diepte op. Het ziet er nu misschien grof uit, maar dat zal na het verweren van de romp nog afzwakken.
De fenders aan de voorkant ook gedrybrushed met metallic grey en dark iron van Tamiya om die een metallook te geven i.p.v. gespoten plastic.
Als laatste bezig geweest met het aanbrengen van een sterk verdunde olive brown wash van Vallejo Model Color op de duffle bag aan de voorkant en de dekzeilen aan de achterkant om ze vies te maken en door de capillaire werking ook meteen al wat diepte te creëren.
Zo dat was weer een heel verhaal, nu de foto’s.