Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 22:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Ik heb ze op mat fotopapier geprint vanuit Word, op de hoogste setting, en daaroverheen een transparant stickertje geplakt voor de ‘weerspiegeling’ van het materiaal.
Wanneer ik in Word de afbeelding verklein, dat gaat erg makkelijk op de mm nauwkeurig , zie ik de vervorming / vervaging al in de print preview op het scherm.

Misschien is n ander programma om vanuit te printen beter, welke gebruik jij Esther?
Maar ik vermoed toch dat de verkleining naar een 1 op 100 schaal teveel is gevraagd in deze situatie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Ik gebruik zelf ook gewoon Word, lekker makkelijk :wink: Of als ik ze verder moet bewerken Gimp.
Als printer heb ik een Epson. Maar ik denk dat het grootste verschil het papier is. Ik gebruik altijd glanzend papier, gewoon van Action.
Zelfs bij 10x15 mm of 5x10 mm is het resultaat nog prima.
Succes
Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Voor dit soort dingen werk ik het liefst met photoshop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Hier enkele foto's van nieuwe aanbouw.
De zonnepanelen heb ik opnieuw gedaan, met het oog zie je de lijntjes niet maar ingezoomd is het verrassend goed zichtbaar.

Verder heb ik een oprit van steentjes geprint, geverfd en verweerd en voor de garage geplakt.
De bosjes groen rond het huis heb ik vervangen door een wandelpad van een rij tegels.
Deze heb ik ook geprint en geverfd, en moet ik later nog verweren.

photo 460531


photo 460533


photo 460532


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Leuke verbeteringen! Komt het huisje ten goede. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2018 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Toch nog een vraagje: komt er nog iets om het huisje heen op het gras?

Want nu is de ondergrond vrij groot en leeg t.o.v. het huisje.
Mocht er niks meer bij komen, dan zou ik voor een kleinere ondergrond gekozen hebben.
Overigens iets dat ik zelf bij een vorig dio geleerd heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2018 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Vermits je graag tips krijgt zou ik ( persoonlijk ) aan de voordeur naar de garage die eerste plantjes wegdoen , reden een mens zal de eerste keren erover stappen maar na verloop van tijd word dat toch een doorgang
Wil je nog meer detail dan zou ik de oprit ietsje donkerdergemaakt hebben en daarna elke steen met sterk verdunde lichtere verf aan de omtrek niet mooi egaal lichtjes verweerd kijk daarvoor naar echte stenen die zijn aan de zijkanten lichter slijtage zal ik het maar noemen wel heel subtiel met de punt van een penseeltje rond de steen aantippen ook de voegen tussen de stenen een wash laten tussen lopen het zal een hemel van verschil geven
Luister het is een tip he niks hoeft het is uw bouw en ik zie dat er toch wel wat moeite aan doet
Laat je het zo dan is dat voor ok hoor
grt en suc6 met het project
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2018 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Hoi,

De tips en aanbevelingen evenzo kritiek neem ik graag in ontvangst, ik hoop er van te leren.
Ik heb nog diverse uitbreidingen in gedachten voor dit diorama, meer levendigheid en natuur creëren e.d.

Het bloemenperkje tussen het wandelpad en de oprit heb ik eigenlijk gemaakt om een niet zo mooie overgang te verhullen :)
In real life zou het inderdaad een hindernis vormen.

Ik had een sterk verdunde zelf gemaakte wash gebruikt op de oprit, maar ik betwijfel of mijn wash wel goed is, echt zichtbaar vervuild is het niet geworden.
Misschien heb ik het teveel verdund met water, of kan ik beter een kant en klare wash kopen?

Bedankt voor het meedenken en helpen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2018 16:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
De zonnepanelen zien er nu een stuk beter uit!
Het wordt een leuk huisje zo.

Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Huisje diorama
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Ik ben aan de gang geweest met pastelkrijt na een tip in dit topic, ik heb hard pastelkrijt (polychromos) gekocht en diverse washes gemaakt, dmv het schuurselpoeder met water en een druppeltje dreft te vermengen.

Het resultaat in het mengbekertje vond ik niet zo heel handig om mee te washen, het krijtpoeder lost namelijk niet op, het geeft wel wat kleur af aan het water, maar grotendeels blijft het erop drijven.
Ook na lang roeren.

photo 460647


Ik heb de looppaden rond het huis en de oprit ermee behandeld in zwart, groen en wit.

photo 460649

photo 460648

Ik merk dat de pastelkrijt wash zeer gemakkelijk af te halen is, beetje vegen en het is weg.
De verschillende lagen moest ik daarom voorzichtig aanbrengen, omdat de groene aanslag tussen de tegels ineens wit werd, toen ik na het drogen met de witte wash erover ging.

Ik heb niet het idee dat het resultaat nou geweldig is, had me er meer van verwacht.
Misschien heb ik de techniek niet goed begrepen, of had ik beter soft pastelkrijt kunnen kopen?

Ik heb ook nog een vraag over de spleetjes tussen de steentjes van de oprit, op de foto zien ze er dramatisch groot uit, dit terzijde, hoe kan ik de spleetjes opvullen met een groene wash, bv om mosgroei te creëren?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement