Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 okt, 2018 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vandaag even geen halftrack bouwen of figuurtjes schilderen, maar creatief met karton. :lol:

Gewerkt aan de constructie van de dijk.
De eierdozen zo bewerkt dat ik ze in elkaar kan schuiven en het vooraanzicht met een stuk karton recht afgewerkt.
Dat doe ik straks ook met de twee eindes van de dijk aan de zijkanten.
De bruine eierdoos verleng ik aan beide zijdes zodat de dijk doorloopt tot de beide zijkanten van de ondergrond.

Op de onderste foto de halftrack op de dijk gezet en het lijmpotje geeft de plek aan waar straks de carrier komt te staan.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De kartonconstructie van de dijk is zo goed als af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik de constructie op de ondergrond gelijmd heb, bedek ik alles met gipsgaas om het landschap verder vorm te geven. De weerszijden van de dijken worden nog minder stijl.

Ook weer een klein beetje verder geschilderd aan de figuurtjes. Daar moet nog veel aan gebeuren, maar ze beginnen al een beetje op soldaten te lijken. :lol:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vandaag de kartonconstructie op de ondergrond gelijmd.
Tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Eerste keer dat ik zoiets bouw.
Leuk om zoiets zelf te doen.

Verder de figuurtjes bijgewerkt op de plekken waar ik teveel zwart geschilderd had, de epauletten en de kraagjes dark green geschilderd en de gespen chrome silver geschilderd. Gisteren de haren geschilderd met red hull.

Ook vandaag het gipsgaas besteld.

Weer een paar stapjes vooruit dus. Lekker op het gemakje verder. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende weer!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De dagelijkse update van dit dio. :D
Vrouwlief moet deze week bijna elke avond werken, dus drie keer raden wat ik aan het doen ben als de kinderen hun bed hebben opgezocht. :lol:

Vandaag weer verder aan de figuurtjes gewerkt. Weer stukken bijgewerkt, twee figuurtjes voorzien van helmen en de rangonderscheidingstekens op de schouders en de kraagjes geschilderd.

De Duitse Wehrmacht komt weer tot leven :lol:. Een betere foto kreeg ik helaas niet gemaakt, maar tot nu toe ben ik heel tevreden over hoe ze eruit zien. Uiteraard krijgen ze nog de nodige washes en ga ik ze bij dit dio inlijnen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 7:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Als je de volgende keer even wacht met de helm, dan kan je het gezicht bij de wangen met een mixje van flesh en bruin even een beetje drybrushen voor de donkere onderzijkanten van het gezicht en een mixje van flesh en wit en dan even de bovenzijde van de wangen onder de ogen een aaitje geven. Op de foto zie je daar al heel mooi wat iets lichter mag, dus ook bij de kin een lief aaitje

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 7:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
no leaf clover schreef:
Vrouwlief moet deze week bijna elke avond werken, dus drie keer raden wat ik aan het doen ben als de kinderen hun bed hebben opgezocht. :lol:


Ik denk dat je de vaat doet, stofzuigen en de was. :lol:

Je bent nog niet klaar met je figuurtjes dus ik praat misschien voor mijn beurt maar misschien met de basis kleur en een puntje rood/roodbruin de lippen wat aanzetten?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hoi Bert en Ferry,

Bedankt voor het meedenken. :D

Is de foto toch nog ergens goed voor. :lol:

Figuurtjes zijn inderdaad nog niet klaar, maar tips zijn altijd welkom. Kan ik kijken wat ik er mee kan.

Ik zal bij de andere figuurtjes de helmpjes nog even niet bevestigen en ze eerst in de lak zetten zodat ik ze kan drybrushen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 okt, 2018 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
In 1944 was de Duitse Wehrmacht een taaie tegenstander, vandaag voor mij ook. :wink:

Bezig geweest met de figuurtjes en dat ging best moeizaam. Telkens dingen raken die niet geraakt mochten worden. Uiteindelijk toch voortuitgang geboekt.
Ik blijf het schilderen van de gezichten en armpjes moeilijk vinden. Ik probeer met dunne verf te schilderen zodat er geen details verloren gaan of dichtgeschilderd worden, maar dat is niet helemaal gelukt. De foto’s laten dat zien.
Toch ben ik behoorlijk tevreden over hoe de figuurtjes er tot dusverre uitzien.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 7:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Jij schildert met Humroll toch? Waarom niet overschakelen naar Acryl? Als je van plan bent om meer Wehrmacht te gaan doen zou ik een setje van AK bestellen (AK3140 ca 14 euri bij Domino's) en een paar vleeskleurtjes.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ik schilder nu met acrylverf van Tamiya.
De washes doe ik met verf van Humbrol.
Daar heb ik nog best wat van staan, dus dat maak ik eerst op. Zonde om nu andere verf te bestellen, maar in de toekomst zeker een optie.
Hierna wil ik eigenlijk meer Amerikaans en Brits spul gaan bouwen, want ik heb tot nu toe bijna alleen maar Duits spul gebouwd.
Dat was/is erg gaaf om te doen omdat veel Duitse legervoertuigen me aanspreken, maar een beetje afwisseling kan geen kwaad. :)

Het probleem zit hem eigenlijk alleen in het potje vleeskleurverf. Hoe ik ook roer, dan is het weer te dik, dan weer te dun. Dus het gaat eigenlijk alleen over de gezichtjes en de handjes en armen wanneer daar de huid van zichtbaar is.
De andere delen van de figuurtjes bezorgen me geen problemen, dat is gewoon een kwestie van secuur proberen te werken en rustig aan doen.
Ook over de glans van de figuurtjes maak ik me niet zo'n zorgen omdat die straks al een heel stuk minder is als ik met washes aan de gang ga.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement