Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 19:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2812
Woonplaats: Dongen
Jeroen Zuiderduin schreef:
Ik ken het product niet Bas, dus de oorzaak is voor mij een raadsel. Het lijkt (misschien) een luchtbel die later is geklapt. De oplossingen zijn al gegeven dus no worries. Bij het goedje wat ik gebruik als water, blaas ik er met een rietje lucht over. Zo komen verborgen luchtbelletjes naar boven.

Ik ben er even tussenuit geweest maar jij bent met sprongen vooruit gegaan.

Jeroen


Ha Jeroen,

Leuk om weer wat van je te lezen. :)
Bedankt ook voor het compliment!
Het gaat best lekker de laatste tijd. Veel ontwikkeling en ik word steeds zekerder van mezelf.
Dat gaat met vallen en opstaan, maar we gaan inderdaad vooruit. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2812
Woonplaats: Dongen
Vandaag het landschap even gelaten voor wat het is.

Wel een helmpje geschilderd om straks in het kuiltje in het water te leggen.
Wel nog even dit:
Behalve het kuiltje zit er ook een soort lijn in het midden van het water waar het water wat verzakt is. Kan het niet helemaal uitleggen. Op de foto is het niet echt goed te zien. Het zit waar de twee lichte streepjes van het licht te zien zijn.
Wat is de oplossing, gewoon wat still water toevoegen straks want in een sloot zit in het midden geen verzakking. :D

Afbeelding

Wel met de voertuigen bezig geweest.
Op beide voertuigen opnieuw bezig geweest met het aanbrengen van pigment. De vorige keer droogde het nog steeds te rood op naar mijn zin en gezien de kleur van de ondergrond in het dio.
Dit keer een mengsel gemaakt van pigment, oil earth wash van Vallejo en zwarte verf.
Hopelijk droogt het nu wel donker genoeg op.

Op de halftrack heb ik ook de klinknagels en dat waren er behoorlijk wat, aangestipt met een dark yellow wash van Vallejo. Hetzelfde heb ik gedaan met de sloten op de kisten aan beide kanten, de dieper gelegen delen tussen die kisten en de tweedelige motorkap en de scharnieren aan de zijkant van de motorkap.
Ik heb het idee dat daardoor ook de halftrack meer diepte heeft gekregen al is het misschien minimaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Kijk dat gaat er leuk uit zien met die highlights.
Het wordt scherper en minder vlak.

Dat wordt nog wel eens wat met jou.

(Grapje ...)

Het IS al heel wat natuurlijk. :brouw:

Met betrekking tot het water, mijn ervaring is dat het vaak nog iets wil krimpen. Mogelijk dat door de slootvorm dit deze ongewenste resultaten geeft. Ik zou het eerst even een aantal dagen rust geven. Mogelijk (hopelijk niet) krimpt het nog iets verder. Dan kun je meer inschatten wat je er aan kunt doen.

Je kunt er dan nog wat op gieten voor een glad eindresultaat.

Maarrr ... aangezien jouw diorama zich in de herfst afspeelt, de bomen scheef waaien en de blaadjes over de straat worden geblazen tussen de regen door. Kun je ook besluiten om golfjes aan te brengen.

Dit kun je doen door een dunne laag ‘water’ na het aanbrengen een paar uur te laten staan en daarna met een schone platte kwast er golfjes in aan te brengen. Je moet er even de tijd voor nemen, en even proberen wanneer het lang genoeg gedroogd is om de vormen van de golfjes vast te houden.
Want zeker als je het te snel na aanbrengen doet zal het uit zichzelf weer uitzakken tot een gladde laag.

Je kunt het ook even testen op bijvoorbeeld een dekseltje van een cd doosje.

Maar uiteraard weer geheel vrijblijvend idee.
:wink:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 8:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dat gaat steeds beter, Bas

misschien toch nog een randje zo her en der drybrushen, want juist door de regen krijg je wat meer weerkaatsing. Je kan daarna altijd nog een streepje glanslak gebruiken.

Misschien op een paar horizontale vlakken een beetje oplichten met een filtertje, en dan niet egaal maar zeg een halve boog over de motorkap, geeft ook wat weerkaatsing door de regen en nat metaal weer

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 9:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Hoi Sebastiaan


Het word steeds mooier en vind je dio langzamerhand echt een mooi resultaat krijgen.

Wat betreft het stilwater zeg je dat het in het midden zakt

Dit kan zoals Odorf zegt door krimp komen maar neem aan dat je het water niet in 1x maar in lagen heb gegoten ?
Als je te dik giet krijg je namelijk ook dat het tegen de wanden opkruipt en je in het midden een holte krijgt.

Vuil/regen strepen kan je trouwens ook doen door met een tandenstoker een stipje olieverf te zetten en dan met een schone kwast met white spiret te deppen dan gaat de verdunde verf heel natuurlijk naar lopen. ( wel eerst je model in de lak zetten vanzelf )

Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2812
Woonplaats: Dongen
Ha heren,

Dank voor jullie positieve feedback. :D
Leuk om te lezen.
Met dank aan de 'trigger' van Peter. Niet verkeerd bedoeld Peter! :mrgreen:
Ik kan het idee niet uitstaan dat iets beter kan en dat ik dat dan niet doe, terwijl ik het wel kan.
Dus Peter, bedankt voor je kritische input! :)

Gisteren had ik het idee dat ik vooruitgang aan het boeken was, maar het is dan wel leuk als jullie dat ook zien. :)

@Richard, yes, ik heb het water in laagjes gegoten. 3 om precies te zijn en heb me aan de aanbevolen dikte van 3 a 4 mm gehouden. Het kruipt ook niet omhoog tegen de wanden, maar het verzakt wel een beetje in het midden. De holte is minimaal, maar wel aanwezig.
Misschien eens kijken of ik golfjes kan creëren. Leuke tip en weer een uitdaging. :D

Bedankt ook voor de tips over vervuiling en nat weereffecten. Ga ik nog naar kijken en zeer waarschijnlijk ook uitproberen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2812
Woonplaats: Dongen
Tankboy schreef:
Het word steeds mooier en vind je dio langzamerhand echt een mooi resultaat krijgen.
Richard


Allereerst bedankt voor het compliment Richard!
Leuk om te lezen. :)

Langzamerhand mag er voor mij toch wel een einde komen aan dit dio want er lijkt geen eind aan te komen. :mrgreen:
En dan te bedenken dat ik ook de ANWB-paal nog ga maken.

Nee, zonder gekheid, ik heb enorm veel plezier tijdens het bouwen van dit dio en heb t.o.v. het "Panzerschlacht" dio op een aantal gebieden een flinke ontwikkeling doorgemaakt, maar begin ook weer toe te raken aan iets nieuws.
En met dat nieuwe ben ik in mijn hoofd al enige tijd bezig. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik begrijp je volkomen, als het (te) lang blijft duren kan het ook beginnen vervelen. Wat verhinderd je om dit even opzij te zetten en aan iets anders te beginnen? Er zijn genoeg modelbouwers die met de regelmaat van de klok afwisselend aan diverse projecten werken hoor, kijk zo bvb maar eens naar Steven VD!

Nu ja... ben eens benieuwd wat voor project je nu in gedachte hebt. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2812
Woonplaats: Dongen
Ha Walter,

Ja, Steven is productief. Zeer productief! :mrgreen:
Ik ken mezelf, als ik nu aan iets anders begin, komt dit of niet af of het blijft heel lang liggen. :D
Het volgende project gaat zich zeer waarschijnlijk concentreren rondom een M10 Tank Destroyer tijdens het Ardennenoffensief.
De titel voor het dio schoot me vandaag al te binnen. :lol:
Eerst deze afronden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 17:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Doe het ook als ik vast zit met een project en er even niet uit kom zet ik het weg maar weg zetten betekend bij mij niet dat het niet gaat af komen.


Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement