Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 7:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 7:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ja, en dat is denk ik, alleen maar een bevestiging van wat jezelf al gezien hebt. Het is iets simpels waarmee je de boel echt wel opfleurt. Bedenk ook dat je nu steeds macrofoto's laat zien dus de effecten worden nogal uitvergroot en kan het overdone lijken, mijn ervaring is dat het zelfs meer overdone mag en kan, want wat wordt de gemiddelde kijkafstand, toch gauw een 50 tot 70 cm en dan valt er best wel een hoop weg hoor

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Dat is mooi Bert.

Wat je zegt van dat overdone lijken, daar loop ik elke keer tegenaan. Voor mijn gevoel is het snel overdone dus dan haal ik weer wat verf weg waardoor je inderdaad verder weg er eigenlijk niks meer van ziet. Daar moet ik dan nog een beetje mee leren spelen.
Allemaal om bij het volgende dio weer lekker mee verder te gaan. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
En dit dio vergeet ik niet nu ik met het “After The Action” dio begonnen ben.

Ik heb, als het goed is, het laatste water in de sloot gedaan om het geultje in het midden te vullen.
De tip van Odorf om te proberen golfjes te maken, vind ik een hele goede, maar dat doe ik uiteindelijk niet. Ik ben al dik tevreden met hoe de sloot er nu uitziet.

Ook heb ik op een paar plaatsen still water in kuiltjes gedaan om plassen te creëren.
Dat zal ik een paar keer moeten herhalen, want ik ben vergeten om die plaatsen eerst te bewerken met lak en de ondergrond zuigt zichtbaar.
Zie de bovenste foto tussen de stukjes hout.

Daarnaast heb ik geprobeerd om de draden tussen de telegraafpalen te fatsoeneren, ook nog geprobeerd wat Bert zei, de schuine paal nog wat schuiner zetten.
Het is allemaal heel fragiel en als ik maar iets buig, buigt het of meteen terug of het buigt op een manier die ik niet wil. Ik blijf er dus verder vanaf, voor ik het sloop.
Het mocht allemaal dus niet baten. De draden blijven zoals ze zijn.

Het riet knip ik straks nog wat bij, want ik vind het nog aan de hoge kant, maar er komt niet meer riet bij.

Op de onderste foto hoe het “bruggetje” eruit ziet. Ik vind het er verdomd goed uitzien. :D

Het doel is om binnen nu en week of twee de eindfoto’s te kunnen laten zien hier.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 13:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Die planken zien er inderdaad heel goed uit, dat andere plaatje geeft ook een heel mooi beeld, zeker te bednken dat dit pas je tweede echte dio is

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Citaat:
Dat zal ik een paar keer moeten herhalen, want ik ben vergeten om die plaatsen eerst te bewerken met lak en de ondergrond zuigt zichtbaar.

Told you so. :lol: :lol: :wink:
Blijft verleidelijk, ik weet het ...

Doe nu maar wat lak, want anders kun je het nog een keer of 4 moeten herhalen voordat je eindelijk resultaat gaat zien.

:brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Ha Bert, bedankt voor de complimenten. :)

Eigenlijk is dit mijn derde dio. :D
Dit was mijn eerste echte dio: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=129&t=50762&start=10
Toen kwam het “Panzerschlacht” dio.

@ Odorf, ik zal er inderdaad wat lak opdoen. Had net het water in de kuiltjes zitten en toen herinnerde ik me je tip. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Vanmiddag gewerkt aan een realistischere bevestiging van de jerry cans op de Duitse halftrack.
Het klopt nog steeds niet helemaal, maar aangezien de jerry cans loshalen geen optie was, heb ik een soort van veldconversie gemaakt met meerdere touwen.
Het oogt in ieder geval geloofwaardiger dan het ene touw waarmee ik ze eerst bevestigd had.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 1:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi!

Inderdaad heeft de ondergrond nog wel eens de neiging om wat van het "water" op te zuigen, maar sowieso droogt het op als ik tenminste naar mijn beperkte ervaring met het Vallejo "Still water" kijk. Misschien een laagje helder of bruin acrylaatkit een optie?

Een vriendelijke groet en succes met de laatste loodjes, danwel spijkers-op-laag-water zoeken.

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Hoi Anne,

Mijn ervaring met het still water van Vallejo is ook beperkt.
Dit dio is de eerste keer dat ik het gebruik.
Bedankt voor je tip, maar het moet lukken met het still water want de sloot vullen ging goed qua zuigende ondergrond want daar had ik de tip van Odorf toegepast om eerst de ondergrond te lakken.
Ik heb de ondergrond drie keer met lak bewerkt en dat werkte perfect toen ik de sloot ging vullen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 10:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Na het laten drogen van het still water is er nu nog een heel minuscuul geultje te zien, dus ik denk dat ik er nog een laatste keer een beetje still water bijgiet.

Het kuiltje kwam ook terug, weliswaar kleiner en daar heb ik nu een Britse helm overheen gemaakt naast het bruggetje. Het ziet er leuk uit. Dus Odorf, bedankt nogmaals voor die suggestie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement