Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 14:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Hallo iedereen,

Van mijn kant is het een tijd stil geweest. Geen tijd gehad voor een bouwverslag ivm geboorte kind en een zieke vriendin enzovoort. Gelukkig gaat het nu allemaal goed en heb ik weer wat tijd.
Het gaat om het volgende. Een tijd geleden moest ik verf kopen en toen kwam ik deze doos van airfix tegen. Echter vond ik het maar niets. Heel minimaal en kaal. Ook de set up van de kit komt niet echt overeen met de bunkers die ik gezien heb. Maarja een aanbieding is een aanbieding en ik heb een aardige stash waaruit ik dingen toe kan voegen om toch wat van deze kit te maken.

Omdat de set up van deze kit mij dus niet echt doet denken aan een locatie ga ik het maken in de Marcouf battery setting. Hier ben ik namelijk geweest en deze batterij heeft zowel kanonnen in bunkers als gewoon in de buitenlucht zoals deze kit. Gelukkig heb ik foto's van deze batterij en op internet is ook een hoop te vinden.

Oke dan nu de kit:
photo 441021

Inhoud:
photo 441022

Zoals jullie kunnen zien stelt het niet zoveel voor en word het erg kaal. Dat kan ik natuurlijk niet laten gebeuren en zal ik uit deze bouwdozen het een en ander toevoegen. Prikkeldraad/zandzakken.

photo 441023

Omdat ik dit diorama ga gebruiken in mijn wargame komt het een en ander los te staan. Ook kan ik dus van alles toevoegen in de setting. Aangezien ik een vitrine kast vol heb staan voor mijn wargames. Spullen die gebouwd moeten worden of uit andere dozen komen zal ik toelichten en fotograferen zodat iedereen weet wat er gebouwd word en waar het vandaan komt. Ik zit namelijk te denken om rails te leggen naar het kanon toe vanuit de ammonutie bunker. Maar weet nog niet pressies hoe ik dit ga aanpakken.

Groeten Luuk :brouw:

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 15:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Wel, ik ben nieuwsgierig geworden wat je van die eenvoudige set gaat maken! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Gefeliciteerd met de spruit en beterschap met je teerbeminde.

Leuk je idee, zeker met de rails. Ik heb in mijn D day airfix set ook van de bunkermeuk, dus zal het met belangstelling volgen. Ook nog in de leukste schaal :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
D-day heeft iets. Een keerpunt in de geschiedenis. Elk jaar, 6 juni, druk ik de film erin, als eerbetoon.

Bekend setje zag ik, heb eens de PAK40 gebouwd, met die andere 2 had ik niet zoveel.
https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=127&t=50488

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Bij die PaK moet je er wel rekening mee houden dat destijds door ESCI een foutje is gemaakt bij de research en het kanon in terugslagstand is gegoten. Kwam ik helaas te laat achter toen ik de Sd.Kfz. 234/4 van Italeri kocht, waar ze deze sprue voor het kanon bij hebben gedaan. Gelukkig zijn er tegenwoordig goede alternatieven voor het kanon verkrijgbaar.

Het idee om het complex gedetailleerd in te richten spreekt me wel aan, ben erg benieuwd hoe je dit gaat doen.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 12:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Zo de kop is eraf.

Terwijl mijn zoon ligt te ronken maar een begin gemaakt. Om meteen maar met een probleem te beginnen. Mijn idee van een rails gaat niet werken. De loopgraven in de kit zijn simpel weg te haaks hiervoor. (Als je kijkt naar foto's van de Marcouf batterij zie je 2 hele flauwe bochten naar de open stelling gaan voor de rails) Een geleide systeem langs de wand was mijn tweede optie maar dat gaat ook niet door aftakkingen van loopgraaf.

Stukje uitleg:

De open opstellingen van de duitsers hebben vaak in de buiten ring gaten zitten. In deze gaten werd ammonutie opgeslagen voor de eerste paar salvo's. De rest word tijdens het vuren aangevoerd. Als je kijkt naar de Azeville batterij dan zijn de kannonen in de bunkers voorzien van ammonutie door de ruimte ernaast. De lege hulzen vallen door een gat in de vloer zodat ze hergebruikt kunnen worden en niet in de weg liggen tijdens het vuren.

De oplossing:

Omdat de kit mij niet de ruimte geeft een dichte stelling ervan te maken. Word het optie 1. Ik moet dus een gat maken in de zijkant van de ring. Hier dan een bekisting omheen maken en de bijgeleverde ammonutie in opslaan. In mijn achterhoofd zit ik nog steeds met het idee van een karretje dan maar op wielen, maarja we zien wel.

Oke dan foto's:

De eerste 2 foto's heb ik 2 soldaten uit mijn vitrine erbij gezet voor een schaal indruk. De zandzakken die geplaatst zijn komen uit de kit Walls and ruins II. Op deze foto staan ze nog los. Inmiddels drogen ze al.

photo 441081
photo 441082

Als de ondergrond helemaal klaar is ga ik pas verder met de bouw. Maar om een indruk te geven waar de zandzakken voor dienen de volgende foto: Hierop staan 2 machine geweren afgebeeld in sprue 17. (Komen uit mijn scrapbox. Indien intresse zal ik kijken uit welke orgine kit deze komen). Deze komen in de loopgraaf bij/tegen de zandzakken te staan met kisten ammonutie erbij.

photo 441083

Op de boxart is duidelijk prikkeldraad te zien voorop de emplacement. Dit wil ik gaan creëren door uit de kit Battlefield Accessories houten palen te maken in de vorm van tsjechiëse egels met hiertussen prikkeldraad gemaakt van dun koperdraad.

photo 441086

Begin van de egels:

photo 441085

Ook komt er 1 of 2 borden met Minen! en een doodshoofd bij te staan dat zullen deze bordjes worden. (komen uit de zelfde kit)

photo 441084

@Rene

Mooie Pak 40 geworden!
Grappig dat ik juist die nog niet uit die kit gebouwd heb. Wel de andere 2. Wat ik zowiezo uit deze kit wil gaan gebruiken zijn 2 figuren. 1 met een rangefinder en 1 met een verrekijker. Zie foto's:

photo 441089
photo 441087
photo 441088

Iedereen bedankt voor het volgen. Tot de volgende :brouw:

Groeten Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 20:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
En tijd voor weer een ubdate.

De egels zijn klaar. En geplaatst. Als je naar beneden scrolled kun je dit bewonderen. Echter moet er nog prikkeldraad tussen. Dit moet even wachten totdat de ondergrond geschilderd is.

Over hoe ik de ammonutie gaten ga maken twijfel ik nog. Als ze namelijk in de wand zitten dan is het compleet rondom. Echter kom ik daar weer niet mee weg omdat ik aan 1 kant te weinig vlees heb zitten in de kit. Echter zit er naast het kannon een luik. Misschien dat ik hier iets mee kan voor aanvoer van ammonutie aangezien alle andere wegen niet willen lukken met deze kit.

Nu op naar foto's enzo:

Zoals jullie zien heb ik de antenne op de bunker geplakt. Hier ga ik maar een Funkraum van maken aangezien er een antenne op zit. Ook moet ik even een deur voor de bunker gaan regelen. Anders hebben ze niet veel aan dat beton. :lol:
photo 442297

Uit de battlefield buildings kit een bankje gescored.
photo 442298

Hier moet natuurlijk ook een tafel bij om de radio enzo op kwijt te kunnen. Deze heb ik gemaakt van houten platen uit de Battlefield accessories kit.
photo 442300
photo 442301
photo 442299

Nu is een lege tafel niets natuurlijk. Dus heb ik uit de kit Battlefield buildings een kist gemaakt waar eventueel een enigma in kan zitten.
photo 442296

Een funkraum zonden funk kan natuurlijk niet. Nu heb ik een kit met Engels mannen en 1 van die gasten heeft een radio. Op schaal 1:72 is het verschil tussen een Engelse en Duiste radio niet te zien. Dus hier maar even een radio gestolen.
photo 442305
photo 442306
photo 442307

Dan nog een dryfit, en even een munt voor de schaal erbij.
photo 442304
photo 442302

Totaal overzicht zoals het er nu voor staat. (Funkraum staat nog los).
photo 442303

Funkraum is nog niet af hoor. Ik wil nog een mic plus headset maken voor op tafel als dat wil lukken. Ook heb ik nog een rugzak en tassen. Misschien dat ik daar ook nog wat van plaats.

Tot later. Groeten Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 apr, 2018 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Zo weer een ubdate. Wat beton lopen storten en wat gescrashed.

Foto's:

Eerste laag kleur voor het beton.
photo 444186

Kabel die ik gebruikt heb voor het scrach werk voor de radio.
photo 444189

Dan nu fotos van de radio:

Headset af
photo 444190

Headset en Mic af
photo 444188

Nog even eentje voor de schaal :)
photo 444187


Kritiek enzo zijn altijd welkom.

Groeten Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2018 7:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Zorg dat de onderdelen geschuurd worden, want ze hebben een gietnaad op een van de randen. Je herkent die doordat de plank aan die kant wat taps loopt. Ook aan het uiteinde van de egels zitten er naden die makkelijk over het hoofd gezien worden. De kabeltjes zien er leuk uit. Als het beton aan een kant niet doorloopt, dan kan je dat dichtmaken met Evergreen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2018 16:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Steven bedankt, ook voor het scherpe oog. ik ga die naden zeker weghalen.

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement