Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2018 21:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Hij is leuk geworden Sebastiaan.

Je kan nog een hoop verbeteren maar het is leuk om te zien dat je met al de tips hier ook nog wat oppakt.
Alles mee nemen naar de volgende en die zal dan straks ook weer beter worden en zo ga je stap voor stap vooruit.

Succes met Operation Switchback.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt voor het commentaar Peter. :D

Er kan zeker nog een hoop beter. Maar twee jaar geleden had ik mezelf dit echt niet zien bouwen. :lol:
Bert had gelijk, door wat ik tijdens het bouwen van dit dio allemaal geleerd heb, wordt het plezier alleen maar groter en het plezier is en blijft voor mij het belangrijkst.

Eens kijken of ik Switchback weer een tikkie beter kan maken. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2018 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 sep, 2018 22:17 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Stekene
Wat een mooi Dio is dit geworden zeg! Veel succes met je volgend project, ik kijk er in ieder geval al naar uit :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2018 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Complimenten voor dit diorama!

Ik heb het vanaf de zijlijn gevolgd en ben onder de indruk van het eindresultaat.

Met betrekking tot het gras, voor een volgend diorama nog wat vrijblijvende tips:
Vezeltjes gras komt het mooiste uit als de ondergrond wat donkerder is.
En een statische grasser loont de moeite om de vezeltjes rechtop te krijgen.
Belangrijk is dan ook om een kleverige witte houtlijm te hebben. Normale witte houtlijm vormt snel een velletje waardoor de vezels niet hechten. Boekbinderslijm doet dit beter, of -ook prima- een mix van gewone witte houtlijm en ‘voorstrijk’. (Voostrijk (bouwmarkt) is sowieso een handig scenery plakmiddel)
De statische grasser is -voor kleine oppervlakken- goed (en goedkoop) te maker uit zo’n electrische vliegenmepper en een metalen theezeefje. Er staan op www diverse tutorials van. En het werkt goed.
Dan kan het resultaat bijvoorbeeld zoiets worden:

photo 261161

Voor het gras tussen straatstenen heeft de firma Woodland Scenics (Oa. verkrijgbaar bij de treinenwinkels) onder andere ‘turf’ en ‘coarse turf’ in diverse kleuren. Vooral ‘turf’ kan goed doorgaan voor mos.

Voor in het achterhoofd voor een volgende, niet als commentaar op jouw resultaten.
Want daarvoor nogmaals complimenten!

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Erg bedankt voor je positieve geluid en je suggesties!

Op internet heb ik een tijdje terug een filmpje gezien van iemand die bij het maken van scenery bij een modelspoor met statisch gras werkte en dat gaf een soortgelijk resultaat zoals op de foto. En dat zag er heel gaaf uit net zoals de foto in jouw reactie.
Zoiets wil ik ook in mijn Switchback dio gaan doen, want dat past erg goed bij het stukje landschap dat ik daarin wil maken.
Dus maar eens kijken of ik zo’n statische grasser kan maken. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 11:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het resultaat is een mooi, levedig diorama, proficiat om het met al onze opmerkingen vol te houden.

Ik heb ook nog een laatste tip, de twee openstaande luikjes van voren en een van de deksrls op de koepel hebben elk een onderdeel dat een leren kussen uitbeeldt om je niet te stoten als het dichtvalt. Kleur deze nog in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Hoi Steven, dank voor je compliment! Leuk om dat van een ervaren bouwer te lezen. :D

Ik ga kijken wat ik met die leren kussens doe, want op zich kan ik er goed bij en wil ik ze best inkleuren, maar ben een beetje bang dat de luiken af zullen breken zodra ik ermee aan de gang ga.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2018 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
StevenVD schreef:
proficiat om het met al onze opmerkingen vol te houden.


Dat, in combinatie met het feit dat ik dit geweldig gaaf vind om te doen, hebben ervoor gezorgd dat ik het volhield.

Hoewel volhouden eigenlijk geen goede woordkeuze is, want door al jullie opmerkingen en door het toepassen ervan werd het dio steeds beter en begon het beeld bij mij steeds meer te leven.
Het heeft alleen maar geholpen. Volhouden klinkt alsof het een lijdensweg was. :lol:
Er was tegenslag met de matte lak en dat heeft ervoor gezorgd dat ik niet verder ben gegaan met de blauwe filters bij de uniformen. Ik was allang blij dat ik de frosting fatsoenlijk heb weggekregen. Dat ga ik bij mijn Switchback dio opnieuw proberen.
Ik heb bij de bouw van dit dio zoveel tips gehad die ik allemaal meeneem naar Switchback. Ik hoop dat er bij Switchback net zoveel feedback komt als bij dit dio. Het kan dat dio ook alleen maar vooruit helpen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2018 17:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
no leaf clover schreef:
Erg bedankt voor je positieve geluid en je suggesties!

Op internet heb ik een tijdje terug een filmpje gezien van iemand die bij het maken van scenery bij een modelspoor met statisch gras werkte en dat gaf een soortgelijk resultaat zoals op de foto. En dat zag er heel gaaf uit net zoals de foto in jouw reactie.
Zoiets wil ik ook in mijn Switchback dio gaan doen, want dat past erg goed bij het stukje landschap dat ik daarin wil maken.
Dus maar eens kijken of ik zo’n statische grasser kan maken. :D



Hoi Sebastiaan

Hier staan foto's met een bouw schema hoe je een statische grasstrooier kan bouwen
Heb hem ook gebouwd en werkt geweldig op deze manier.

https://modelbrouwers.nl/albums/album/12936/

Groet Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2018 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt Richard! Top! :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement