Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Toch even een vervolg op het quad dio, vooral omdat ikzelf qua idee er nu
photo 470504
wel uit ben, voor jullie is het misschien wat minder ainteressant in die zin dat het om ongeverfde figuren gaat en de figuren nog in het geheel niet af zijn.

Het figuur op links, zie ook de stoelnummers en hun referentie op het briefje voor de figuren heeft z'n hoofdje nog niet vast. Ik weet nog niet helemaal of ik hem naar buiten laat kijken of meer naar binnen gericht laat zijn. Ze hebben allemaal wel iets verschillends in de hand, beetje onrealistisch misschien, maar bij de twee rechtse zie ik voor beide ruimte voor een sigaretje in de linker of rechterhand. Bij het figuur voor stoel 4 op de achterbank heb ik nog een alternatieve arm, die van degene naast hem afkomstig is, maar dat geweer geeft net het contragewicht dat zijn houding stabiliseert. Hoe dan ook zaten de 17-ponders een eindje achter de voorste linies, maar nog wel in de horizontale vuurlinie.
photo 470503

De figuur aan de andere kant, voor stoel nummer 1 (met drinkfles, krijgt dan ook nog een geweer naast zich, eventueel met een soort stofhoes, wat ik weleens bij de geweren, die in het rek bovenop het motordek van een Universal Carrier bevestigd zitten, gezien heb.

Buiten wordt het met 3 figuren (en een dode en eentje op het dak van de quad), toch best wel minimalistic, qua aantal en activiteit. Ik wil de focus dan ook een beetje op de ruimte in het voertuig richten met de vier figuren.

Ik zit nog een beetje te twijfelen over een PE-set hiervoor. Wil ook graag de ramen openwerken, zoals ik ook bij andere modellen zie, en heb inmiddels zelf een rek gekocht zodat ik wat munitiekisten achterop kan doen.

De jongen wordt vervangen door een Amerikaan van deze set: z'n Tommygun kan ook naar beneden worden gericht. https://i.ebayimg.com/images/g/ArIAAOSwBLlVTcDc/s-l300.jpg

Een vriendelijke groet, bedankt voor het kijken, wachten zal ik niet zeggen, het Monte Cassino diotje staat al in de steigers (verplicht;), en ook in wat verf.

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: wo 16 okt, 2019 16:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, probeer ik in mijn versnippering qua onderwerpen toch iets te laten zien van een update van een wat groter dio. En is het dit maar geworden. Dit zijn de figuren die "buiten" komen te staan en hoe ze zich tot elkaar gaan verhouden.

De verzetsman is een ombouw van een Luftschutz lid, met een andere helm (WO1, NL) maar dus nog wel het Mauser pistool met houten kolf (ook WO1, geen NL;)

De MP-er heeft een ander kopje gekregen en vooral een grotere pet. Maakt em klein, maar houdt de schalen bij elkaar.

De twee figuren van de voorgrond, de Brit voor op de Quad en de Duitser onder het laken, zijn nog niet helemaal af. En de jongen op de achtergrond ook niet.

Verder nog iets met voorgebakken zandzakken proberen te doen, maar dat is dat is even experimenteren vooralsnog.

Met vriendelijke groet,

Anne
photo 487469

photo 487251

photo 487470

photo 487507

photo 487508
photo 487930

Ps: de Amerikaan wordt 180' graden omgedraaid; inmiddels stromen de troepen van de Waal oversteek al weer terug, over de brug en werden afgelost door de 43rd infanteriediv. die dus de andere richting opliepen.

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2019 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Hallo Anne,

Ik ben altijd een fan van jouw diorama's, heb hier al mooie voorbij zien komen. Het mooie vind ik altijd hoe jij de Nederlandse elementen in je diorama's toevoegt zo ook hier weer, echt enorm gaaf die verzetsmand in het blauw met de armband om, prachtig!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2019 14:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
hey, mooie werken weerom. Sowieso is het wel eens handig om de uitprobeersels en hoe je aan het opzet vor het diorama komt te zien passeren. Altijd interessant voor op het moment dat je het eens nodig hebt...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 14:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heyhoi, bedankt!

Vind inderdaad genoeg veranderd in Nederland om het interessant te (blijven) vinden.

En die opzet is er eigenlijk wel gewoon en ik vond het ook zeker leuk om een beetje standaard dio te doen, een beetje chaotisch vol, maar geen extreme dingen verder.

Hierbij ook dat idee met de zandzakken. Ze waren meer beducht voor aanvallen vanuit de rest van het Hunnerpark dan, nog wel meer hetzelfde gebleven; Valkhof.

Met vriendelijke groet,

Anne
photo 488138

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2019 16:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Een kwestie van heel veel keer hetzelfde, en hoekprofielen, maar viel me mee hoe snel/makkelijk het nog ging als je het van tevoren al uitdenkt.

Ik kan nog weinig beloven over een volgende update, maar zou dit wel willen, alleen al om de ruimte die jullie mij ervoor geven.

De figuren op de achtergrond, komen dus op de achterbank, behalve het opvullen van kieren en corrigeren van kleding zijn die qua uitrusting summier gehouden.


photo 493583
photo 493582
photo 493580
photo 493581


Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2020 15:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, heb ik toch al met al diverse dingen voor aan de buitenkant weten te combineren tot een coherent geheel. Nogmaals: de “zachte” stowage was bedoeld voor het dek van een Daimler scout car. Maar door dit met de diverse jerrycans, een mortier etc. te combineren, kreeg ik toch nog iets wat de zwaartekracht meer recht doet dan tartte.
photo 500779
photo 500778
photo 500777

Inmiddels het kanon moeten laten vallen, qua ruimte werd het al krap, maar er zijn dan nog de chaos diorama’s met opgestapelde wrakken en hoogteverschillen, wat ik eigenlijk niet eerder deed, maar wel toch heel tof vind. Toch in een nieuw uitgekomen boek 75 jaar later een obscure foto bij geval ontdekt waar het Pak-gevalletje midden op het grasveld op de rotonde staat &-) Artistieke vrijheid daar gelaten, heb ik voor de mogelijkheid gekozen om dit eventueel nog separaat met een ander diorama weer te geven.

Vriendelijke groet, Anne

PS: Wilde ik kanon nog vervangen door een engineer met een Panzerfaust van Royal Model overgenomen van Eelke Warrink (Twenot)

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2020 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Anne, ik zit ook vaak - te lang - te dubben hoe alle elementen te plaatsen. Het model ziet er nu wel typish uit met al die bonte kleuren, benieuwd naar het uiteidelijke kleurtje.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Jeroen,

Bedankt, voor je reactie. Die kleuren moet je denk ik even wegdenken;) Ik dacht met flits en een zwarte wash e.e.a. qua onderdelen te laten zien. Maar de 2-inch mortier voor de illuminatie-munitie is toch lastig te zien.

Verder wel uitgebreid die (edit:) Eduard PE set dus een beetje selecteren wat ik wel, en niet gebruik.

De figuren voor buiten het voertuig waren zo'n beetje af, maar nu is er dan eentje bijgekomen, of uitgewisseld voor een nieuwe beter gezegd.

Inmiddels via een linkje erachtergekomen dat het om het 21ste RA (royal artillery) AT (anti-tank) regiment ging, en weet zelfs de troop denk ik. Tof dat iemand daar "zomaar" even op internet knikkert.

Groets en nogmaals, dank,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Military Passing MP
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2020 15:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allemaal,

Blijf ik mezef herhalen, maar hierbij toch echt de laatste echte verandering die niet uit het boekje is (of nou ja, Twenot.nl). De tip namelijk gekregen dat de motorkap in z'n geheel 3 mm te breed is.

Dit heeft ook gevolgen voor cabine, de PE-set en een gedeelte van de bumper. Die laatste die nu ook wel wat logischer is, qua beschermingstang. Eerst reikte eerst net aan tot aan weerzijden van de grill en nu dan alleen al met de bevestigingsbeugels.
Dat werd dus zagen, in een rechte lijn. Meestal niet zo'n succes met een figuurzaag en vijl, maar door middel van een schuifmaat toch haaks te houden.

Aub niet al te veel letten op de overgang van de motorkap naar de kabine, dit zijn nu losse onderdelen en ik doe dat denk ik pas als het interieur af is. Dat viel me vooral op aan de boxart; de motorkap lijkt uit verschillende delen te bestaan, met een soort loodwerk als waterdicht -en afdekstrips. Maar het zal wel gebogen dun staal zijn.

Afbeelding
photo 504234photo 504233



Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement