Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2022 15:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey Bas, mooi wordt ie hoor, echt dat Atlantic WALL gevoel erbij, zelfs ook zonder actie zou ie het al heel goed doen. Bijvoorbeeld mijnenleggen of bezoek van Rommel oid. Ik wacht in ieder geval met "spanning" af ;)

Groetjes en werkse in het historische vak zelf ook weer, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2022 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt Anne. Leuk om te lezen. Nu alles steeds meer vorm krijgt motiveert het om met deze door te gaan. Het duurde voor mijn gevoel heel lang voordat veel onderdelen van dit project vorm kregen en dat motiveerde niet echt. Nu gaat het lekker.

Dit weekend figuur nummer 8 afgerond. Ik ben er heel blij mee.
Na het afronden van de mortier crew wil ik nu het setje infanteristen van de 29th ID afmaken.
Dit is hem geworden:

photo 550326

photo 550327

photo 550328

photo 550329

photo 550331

Morgen weer aan de slag, het tempo gaat weer wat naar beneden. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2022 7:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Dit is echt een heel net figuur, Bas, misschien nog iets te verbeteren door bijv de rugbepakking net even wat meer te highlight en op de wat grotere vlakken zodat het iets afsteekt tegen de kleding, ik zelf zou dan een gele glazig opzetten, een filter zeg maar

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2022 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Netjes Bas.

Denk dat Bert gelijk heeft, zou ik ook doen.
Het geheel begint wel wat te worden zo.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2022 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Thanks Bert en Peter. :D

De opmerking van Bert ga ik uitproberen op de G.I. waarmee ik nu bezig ben. Ik zie wel wat hij en Peter bedoelen. Eerst maar eens kijken of dat lukt voordat ik dit figuur ga aanpassen en het misschien ongewild toch verknal. Je weet in mijn geval maar nooit. :lol:

Bij het schilderen van dit figuur leken een aantal zaken op z'n plaats te vallen en het schilderen ging eigenlijk helemaal vanzelf. Maar dat kan net zo goed stom toeval zijn. :mrgreen:
Martin stuurde wat afbeeldingen van figuren met een hele donkere inlijning en ben dat nu maar gewoon eens gaan proberen. De donkerte valt me echt heel erg mee. Ik dacht altijd dat donkere inlijning al snel te donker is, maar dat valt dus eigenlijk best wel mee.
Voor mijn gevoel extreem veel highlights op de broek aangebracht, maar dat pakt heel goed uit.
Hopelijk in het weekend figuurtje nummer 9 klaar en hopelijk minstens net zo goed als deze. We gaan het zien! 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Figuurtje nummer 9 is ook klaar. Lijkt qua kleurstelling veel op de voorgaande G.I.

Ben ook dit keer behoorlijk tevreden. Vind de bepakking goed gelukt qua shading en highlights. Misschien net iets beter dan de bepakking van de vorige G.I.
Ook over de aanblik van de zwarte tas/zak aan de voorkant ben ik te spreken. Bij een zwart item shading en highlights vind ik best een uitdaging. Ik heb bij de zak alleen highlights aangebracht. Dat gedaan door dark rubber te mixen met medium flesh tone, alle twee van Vallejo. Daarna daar overheen met verdund zwart.

Ben alleen niet zo te spreken over zijn gezicht, maar omdat deze erg voorover gebogen loopt waardoor zijn gezicht niet of nauwelijks te zien is, laat ik het zo. Heb de zijkanten en ook een gedeelte van de nek donker geschilderd, omdat bij het kijken naar het figuurtjes het donkere plekken leken. Weet alleen niet of ik daar goed aan gedaan heb, maar dat hoor ik vanzelf. :mrgreen:

Op naar figuur nummer 10.

Figuur nummer 9:

photo 550639

photo 550637

photo 550641

photo 550643

photo 550646


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op zo 16 jan, 2022 22:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 22:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Je hebt het figuurschilderen goed onder de knie, Bas :brouw:

Voor mezelf zien die mannekes er al afgewerkt uit, maar wedden dat Bert of Peter al een opmerking hebben :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Dat zijn de pro's en hun tips heeft het figuurke het ietsje meer.

Succes met figuurtje 10 :D


groetjes,
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2022 7:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Wederom een knap figuurtje, Bas, denk alleen aan de handen, die zou je ook iets meer highlight kunnen geven. Probeer eens met het figuur loodrecht onder een lamp, dan zal je zien dat je de kaken, streepje nek en de neus en kin nog wat kan oplichten. Zelf zou ik proberen de rugzak iets meer nuance te geven, dat zie je ook onder de lamp. Maar voor nu, een hoop zouden er een moord voor doen om hun figuren zo te schilderen, absoluut

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2022 17:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Gaat lekker Bas.

Knap hoe je het verslag maakt en de foto’s er bij. Zien er goed uit hoor.
Wat je gezicht betreft, ik heb er laatst een gedaan op een Andere manier. Zag er een filmpje over en dat beviel wel.Deze man begon met een lichte sand kleur als basis.
Na drogen een donkere wash.
Zo krijg je perfect de schaduw en diepere delen te zien van het gezicht.
Daarna heb ik het opgebouwd met diverse lichte flesh tinten.
Onder een lamp, de lichte delen opbouwen, werkt goed.
De ‘natte plaat’ er bij, wat flesh kleuren mengen, en goed verdunnen.
Voorheen schilderde ik de schaduw en diepe delen in het gezicht, nu op deze manier niet.
Ik was dik tevreden. Ga deze manier toch verder uitbouwen. Bevalt goed tot nu toe..

Succes verder, blijf je volgen.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2022 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Dank weer Peter en Bert voor jullie complimenten. :D

Dat van de handjes oplichten dat wist ik ergens wel. Ben ik bij deze eigenlijk gewoon vergeten. Bij vorige projecten wel gedaan. Nog maar even meepakken.
Misschien voor de gezichten eens de manier proberen die jij aangeeft, Peter.
Op het moment ben ik blij dat ik een manier gevonden heb waarbij ik relatief snel een gezichtje vorm kan geven. Behalve bij dit figuurtje dan. :wink:
Ik denk dat het hout van de geweren misschien ook nog een drybrush kan gebruiken.
We gaan verder met nummer 10. Zin in!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement