Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 jul, 2021 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
De afgelopen dagen na de bouw van de carrier zo goed als voltooid te hebben, ook weer verder met de Crab conversie. Waar dit project uiteindelijk om begonnen is.

Verder gegaan met datgene waar ik vanaf het begin het meeste tegenop zag: de flails losmaken van het resin en ze vervolgens bevestigen. Veel flails braken bij het losmaken. Maar hoe meer ik er losmaakte m.b.v. verhitting hoe meer ik er zonder te breken loskreeg. Tijdens het losmaken gingen sommige flails al rond staan. Dat kwam goed uit omdat op sommige punten de flail wat over de rol ligt en dus niet te recht moet zijn.
Sommige flails opnieuw bevestigd omdat ik ze niet goed genoeg vond kloppen qua aanblik.

Daarnaast bezig met het bevestigen van stukjes PE met de bevestigingsbouten van de flail aan de rol. Dat is ook een precies en tijdrovend klusje.

Op de koepel komt stowage, geen spare tracks. Die knoop ook doorgehakt. :mrgreen:
Verder begonnen met het bouwen van de koepelmand. Die had ik nog eentje liggen en die komt in deze Crab.

Deze Crab zal denk ik niet zo goed worden als die van Steven en er zal op de aanblik van de flails van alles aan te merken zijn, toch ben ik tot zover helemaal niet ontevreden. We gaan zien hoever ik hiermee ga komen.

De Crab tot zover, de koepelmand in aanbouw en de Crab en de carrier naast elkaar:

photo 540893

photo 540894

photo 540895

photo 540896

photo 540898

photo 540900

photo 540890


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jul, 2021 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Supermooi, Sebas. Die haken en ogen (no pun intended) op die rol maken het helemaal af. En ikzelf nog even blijven hangen bij je Fallschirmjager dio, in Woudse Plantage, waar ik een week of twee terug toch even uit was. Met de bekende foto, dit dio, in het Bevrijdingsmuseum Zeeland.

https://modelbrouwers.nl/media/cache/f8/fe/f8fe3a824aee3005a32a6da74715cef5.jpg

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jul, 2021 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Leuk Anne! :D
Bedankt voor je compliment.

De buitenkant van de Crab nadert stilaan zijn voltooiing voor zover dat op dit moment kan.
Alle flails hangen aan de rotor.
Straps bevestigd aan de tassen op de koepel en op het gereedschap op de romp.
Verder nog een aantal munitiekisten als stowage bevestigd op de romp en aan de stowagebox aan de achterzijde van de koepel.
Daarnaast aan de voorzijde en achterzijde van de rotor een aantal flails opnieuw bevestigd omdat ik over de aanblik van een aantal niet tevreden was. Sommige flails ook opnieuw gevormd en een aantal PE stukjes met de bouten erop, opnieuw bevestigd. Daarvan moeten er nu nog een paar gedaan worden.
Ook de station keeping lights gemaakt en bevestigd aan de achterzijde van de Crab. Aan de rechterkant van de Crab begonnen met het bevestigen van de spare flails. Die komen er nog een paar bij.

Ik ben erg blij met de aanblik tot zover, want toen ik aan de Crab begon, had ik er niet altijd evenveel vertrouwen in en eigenlijk niet gedacht dat ik het tot zover zou brengen. Ik dacht eigenlijk dat het aanbrengen van de flails me zou nekken.

De Crab nu:

photo 541185

photo 541184

photo 541186

photo 541183


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jul, 2021 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Vandaag eindelijk de bouw van de Baily Bridge afgerond. Het enige dat nog moet, is touw bevestigen door de ogen bovenop de palen aan weerszijden van de brug.
Ik ben blij dat de brug in elkaar staat. Voor mijn gevoel zit de brug vol met fouten: sommige zichtbaar, anderen niet. Hoewel de meeste, zo niet alle fouten op mijn modellen normaal geheel voor mijn rekening komen, zijn veel fouten bij de brug toe te schrijven aan de zeer beknopte beschrijving van Bronco.
Sommige zaken en zelfs tekeningen zijn ronduit tegenstrijdig. Kies dan maar eens wat te doen, als je geen referentiefoto’s hebt. Gelukkig had ik die wel bij de hand bij het bouwen, maar sommigen niet op het juiste moment.
Van dit model weet ik zeker dat ik die echt maar één keer ga bouwen. :mrgreen:

Wat jammer is, is dat Bronco geen stukken loopplank meelevert die dienen als op- en afgang van de loopplanken aan weerszijden. Gelukkig heb ik nog balsahout liggen en daar fabriek ik er een paar van in elkaar.

Zoals hij nu op de foto staat, wordt de brug waarschijnlijk ook. Ik bedoel daarmee dat de brug een korte op- en afrit krijgt. Er zitten nog 2 delen bij de kit om de op- en afrit te verlengen, maar dat gaat waarschijnlijk door ruimtegebrek niet gebeuren.

De brug:

photo 541406


photo 541407

photo 541408

Ook de carrier nu echt qua bouwen afgerond. Met wat ongebruikte PE aan de zijkant van de carrier een spare road wheel bevestigd, voor op de rechterfender nog een spare ammo box als stowage gemaakt en nog wat munitiekisten en jerrycans geüpgraded met PE (op de tweede foto hieronder bovenaan te zien).

photo 541411

photo 541412

Daarnaast bedacht ik me dat alleen de Crab op de brug wel wat leeg oogt, daarom wil ik figuurtjes toevoegen die over de loopplanken de brug oversteken.

Hoewel er wellicht betere resinfiguurtjes dan die van Resicast, vallen de figuurtjes die ik daarvan hier nu heb liggen, me niet tegen. Zo heel veel figuren van lopende Britten zijn er niet. Ik heb mijn oog laten vallen op deze van Resicast:

photo 541413

photo 541414

photo 541416

photo 541417


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2021 13:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heyhoi Bas, de figuren zijn niet zozeer slecht gedetailleerd alswel heel klein van stuk. Wat ook wel weer realistisch is voor die tijd. Wapens en gezichten zijn wat aan de mindere kant; wel verfijnd maar ook wat spaarzaam qua details. Kortom prima, maar er zijn nu ook Bronco, Riich en Gecko- figuren; geen idee hoe die zijn.

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2021 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hey Anne,

Tof dat je meedenkt qua figuurtjes. Klopt wel wat je zegt over de afmetingen en de gedetailleerdheid van de Resicast figgies.
Laatst 2 figuurtjes van D-Day miniatures aangeschaft en die zijn net iets groter dan die van Resicast. Hou je de figuurtjes van Resicast naast die van Dragon dan zijn de Dragon figuurtjes nog net geen reuzen. :mrgreen:
De hoofdjes van Resicast zijn weliswaar niet zo fijn als die van bijvoorbeeld Hornet, maar nog steeds behoorlijk.
Gecko heb ik volgens mij laatst ergens voorbij zien komen, maar ik ken ze verder ook niet.

Ik ben voor dit project op zoek naar lopende figuren niet in gevechtshouding. Had ook nog zitten denken aan het setje Britten van Tamiya, maar die heb ik al een keer gebruikt.
Op zich is er geen haast bij. Heb een aantal Britse resin setjes bekeken en die van Resicast zijn wat ik zoek. Plus: ze zijn voorradig en dus te krijgen. Dat wil bij resin figuurtjes soms nog weleens een dingetje zijn. Als ik iets bestel wil ik het ook redelijk snel hebben. :D Ben nu al 2 maanden aan het wachten op een stel resinfiguurtjes en dat vind ik toch wel wat lang.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2021 19:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, klopt. Je weet ook niet altijd wat je krijgt. Nieuw is niet altijd beter en ook de prijs zegt niet altijd alles. Ken je Historex uit Dover (UK)? Of had je daar al aangeklopt, ofniet?
Beste groeten, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 aug, 2021 1:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 apr, 2020 16:57 pm
Berichten: 1
Over de gecko en bronco figuren kan ik wel wat zeggen. (Tevens ook gelijk mijn eerste bericht)

De bronco figuren zijn mooie figuren,ik heb de paratroopers gebouwd. Maar weet niet of je dat zoekt.
Mooie gedetailleerde figuren, met decals en pe bandjes enzo.

Ik heb ook het setje mg team on march van gecko models.
Ook een heel mooie setje figuren, ook met de nodige decals en pe geweer riemen. Ook zitten er opties bij om ze andere houdingen te geven. Er zitten extra armen bij. Dus mocht je niet geïnteresseerd zijn in mg schutters, er valt ook een bren gunner en figuren met geweren van te maken meende ik.

Vooral dit topic volg ik op de voet, ben ook de bronco bailey bridge aan het maken en liep ook tegen de zelfde problemen op, heb dus veel gehad aan je kritiek en puntjes van aandacht, daarvoor dank.
Verder ook complimenten voor de manier van bouwen, heel leerzaam en een prachtig resultaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 aug, 2021 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hoi Timmerman,

Bedankt voor je complimenten en suggesties.

Ik zoek geen para’s voor dit dio, maar gewone infanteristen.
Ik was dit setje van Gecko tegengekomen een tijdje terug, volgens mij het setje dat je bedoelt.
Op super-hobby.nl kun je de sprues zien en de rest van de inhoud en dan lijkt het voor een plastic setje een hele behoorlijke te zijn en in Nederland verkrijgbaar, ook wel prettig. :)
Voordat ik de laatste figuurtjes bestel, eerst nog maar eens het één en ander op een rijtje zetten.

photo 542375


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Bij dit project ook weer enige activiteit.

Ook voor de Sherman Crab een setje workable tracks van Bronco besteld. De plastic belt type tracks waar ik al ver mee was qua schilderen en verweren, gaan de spare box in. Inmiddels ook begonnen met het in elkaar zetten ervan. Ben nu toch in de track-mood zullen we maar zeggen, nu ik de tracks van de Sherman van het "Die Ami's!" project in elkaar heb staan. :wink:

De set met inhoud:

photo 547906

photo 547867

Het stuk track tot zover:

photo 547903

Voor de carrier de kleuren aangeschaft die Peter gebruikt heeft voor zijn Wasp carrier. Vind die kleuren erg gaaf. Hopelijk lukt het me iets soortgelijks te doen met mijn carrier. Geen idee wanneer, want een spuitruimte heb ik nog niet en het weer buiten is niet echt dat je zegt spuitweer.
Wel de carrier al in de primer gezet en zwart gespoten. Ik blijf het een rare aanblik vinden zo'n zwart model, ook in de wetenschap dat dit niet zo blijft. :D

De kleuren:

photo 547902

De carrier:

photo 543098

photo 543099


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement