Dank Anne!
Sinds de vorige update een hoop gedaan.
De bepakking geschilderd en bij veel van de bepakking de shading en highlights gedaan. Dat is nog niet klaar, maar gaat de goede kant op.
Ook de tank flink verweerd. De zijkanten van de romp gedaan met de streaking techniek met de Mig oilbrushers.
Heb geprobeerd dat subtiel te houden.
De voorkant, achterkant, bovenkant van de romp en de koepel eerst een filter gegeven met Humbrol enamel ochre en daarna een filter met Humbrol enamel pale stone.
Met Mig track rust pigment de tracks gedaan, evenals de spatborden aan de achterkant en er ook licht de stowage box op de koepel mee gedaan.
Met Mig en Vallejo pigmenten de romp achter de bogies, de bogies zelf en de loopwielen gedaan. Van Mig Europe earth en van Vallejo light sienna en green earth gebruikt.
Daarna met Vallejo oil earth wash het pigment op de loopwielen en bogies een keer of 2 bewerkt. Daardoor is het net wat donkerder geworden. Tijdens het aanbrengen van de wash viel er geregeld wat pigment van de bogies en loopwielen af en dat kwam de aanblik ten goede, want het moet eruitzien als aangekoekte, opgedroogde modder en troep die er al enige tijd op zit.
Ook met zwart roet rondom de inslagen van de Panzerfausten aangebracht, maar volgens mij mogen de roetvlekken groter van omvang zijn.
Als laatste met Tamiya wheateringpoeder de tracks stoffig gemaakt.
De achterkant bij de motordeuren moet nog afgewerkt worden. Daar heb ik nu de genoemde filters met Humbrol enamel ochre en pale stone aangebracht evenals de Vallejo oil earth wash.
Ben tot nu toe zeker niet ontevreden, hoewel er op de romp hier en daar nog wel meer diepte mag.
Hoewel de foto's de Sherman niet helemaal recht doen, de tank tot zover: