Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2021 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bas, mooi man! Je merkt echt al dat je zogezegd niet alleen kunt praten over modelbouw maar je dit nu ook kunt zien in je werken.
Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Dank Anne!

Sinds de vorige update een hoop gedaan.
De bepakking geschilderd en bij veel van de bepakking de shading en highlights gedaan. Dat is nog niet klaar, maar gaat de goede kant op.

Ook de tank flink verweerd. De zijkanten van de romp gedaan met de streaking techniek met de Mig oilbrushers.
Heb geprobeerd dat subtiel te houden.

De voorkant, achterkant, bovenkant van de romp en de koepel eerst een filter gegeven met Humbrol enamel ochre en daarna een filter met Humbrol enamel pale stone.

Met Mig track rust pigment de tracks gedaan, evenals de spatborden aan de achterkant en er ook licht de stowage box op de koepel mee gedaan.

Met Mig en Vallejo pigmenten de romp achter de bogies, de bogies zelf en de loopwielen gedaan. Van Mig Europe earth en van Vallejo light sienna en green earth gebruikt.
Daarna met Vallejo oil earth wash het pigment op de loopwielen en bogies een keer of 2 bewerkt. Daardoor is het net wat donkerder geworden. Tijdens het aanbrengen van de wash viel er geregeld wat pigment van de bogies en loopwielen af en dat kwam de aanblik ten goede, want het moet eruitzien als aangekoekte, opgedroogde modder en troep die er al enige tijd op zit.

Ook met zwart roet rondom de inslagen van de Panzerfausten aangebracht, maar volgens mij mogen de roetvlekken groter van omvang zijn.

Als laatste met Tamiya wheateringpoeder de tracks stoffig gemaakt.

De achterkant bij de motordeuren moet nog afgewerkt worden. Daar heb ik nu de genoemde filters met Humbrol enamel ochre en pale stone aangebracht evenals de Vallejo oil earth wash.

Ben tot nu toe zeker niet ontevreden, hoewel er op de romp hier en daar nog wel meer diepte mag.
Hoewel de foto's de Sherman niet helemaal recht doen, de tank tot zover:

photo 537237

photo 537236

photo 537239

photo 537235


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2021 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hey Bas, lekker bezig man. Ik moet een beetje wennen aan de modder op het onderstel maar ik denk dat het later nog wordt samengetrokken met de ondergrond. Ik weet dat de foto's er beter uitzien als deze buiten worden gemaakt maar vooralsnog kan ik het uiterlijk prima waarderen. Model on!

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2021 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Hey mister Zuiderduin,

Thanks voor je replay. Door dat soort reacties blijf je bouwen! :D
Kan me wel iets voorstellen bij het feit dat je moet wennen aan de modder, maar het is inderdaad de bedoeling om dat straks samen te trekken met de ondergrond. Misschien dat ik alsnog iets meer verwijder. Bij het aanbrengen was ik wel heel enthousiast. :mrgreen:
Tot dat je de aanblik van de Sherman kunt waarderen. Hier en daar wil ik nog proberen wat meer diepte op de tank aan te brengen, maar veel zal er aan de aanblik niet meer veranderen. Wel nog de bepakking afwerken, nog niet overal highlights aangebracht en van de bepakking aan de koepel mag het ‘nieuwe’ er nog af.
Komend weekend op het gemak weer verder, eerst nog een paar dagen relaxen in het mooie Zeeuwse. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2021 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Heel gaaf Bas! Hij komt erg overtuigend over. Bij de decals zie je ook nergens silvering (ik niet tenminste :D). Ik hoop dat ik ook nog eens zoiets kan maken!
Ben heel benieuwd hoe je dio eruit gaat zien. Bij de figuren zien vooral de shadows en gezichten er supergoed uit.
Groetjes Chris!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt Chris voor je toffe reactie.

Dit bouw jij ook binnen een paar jaar door veel bouwen en oefenen en door net zoals ik veel fouten te maken, daar leer je zo ontzettend veel van. :mrgreen:

Geen silvering bij de decals komt door het gebruik van gloss vernis en sol. Vooral sol is een heel fijn goedje om te gebruiken.

Bouwen zal de komende tijd weer voor een groot deel een therapeutische functie gaan hebben want afgelopen donderdag is mijn schoonvader toch nog onverwacht overleden ondanks dat zijn gezondheid de laatste tijd hard achteruitging. Band met schoonvader was heel goed en schoonmoeder is een paar jaar geleden al overleden dus de komende tijd zal heel erg wennen worden.


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op za 08 mei, 2021 22:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hee Bas

Heftig berichtje heb je net gepost
Gecondoleerd met dit verlies
Sterkte de komende tijd, zal best heftig worden.

Wel fijn dat de band goed was en fijn dat je weet dat modelbouw een mooie therapeutische werking zal gaan hebben.

Nogmaals sterkte voor jezelf en je gezin

Jan wim Buijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 8:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Bas ook sterkte gewenst in deze moeilijke tijden
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 mei, 2021 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt Marc en JW!
Wordt gewaardeerd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2021 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Hey Bas,

Ik ben normaal een stille (aandachtige) meelezer, maar wilde je toch nog even condoleren met het verlies.
Het is alweer even geleden, maar toch nog veel sterkte.

Davy

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement