Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 mei, 2013 21:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Tis leuker dan al die akelige losse track-schakels ja :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 mei, 2013 23:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vanmorgen de ball and chain afgemaakt, en vanavond de rest. Hij is spuitklaar dus! Zoals sommigen van jullie wel van mij gewend zijn zl er dus eerst een donkere basis-kleur over heen komen. Hangt er dan weer een beetje van af welke kleur er over heen komt. Met deze wordt de ondergrondkleur zwart.

Nu foto's! Het voertuig ( die mag bijna wel verzwaard worden met al dat resin en metaal achterop haha ).

Afbeelding

De ball and chain, hier hebben toch wel wat foeter-woordjes in gezeten om ze op te hangen, meer nog dan het maken van de balletjes zelf..

Afbeelding

Tracks, deze bestaan uit 2 grote delen en nog 25 losse stukken per helft en gelukkig ook niet meer.....

Afbeelding

Skirts en nog wat overige materialen.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tankjes doen me niet zo veel, maar de extra goodies zijn wel een mooie aanvulling.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 13:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dankje René. En dan moet je nagaan dat ik van origine ook meer een vliegtuigbouwer ben. Maar het voordeel van grondvoertuigen is dat ze wat sneller in elkaar staan en dus dat je wat eerder aan de spuitklus kunt beginnen... Daardoor ben ik toch wat meer van de tankjes geworden, al zal ik het vliegende gedeelte ook nooit laten vallen :P

En dat resin spul vind ik dan ook weer fantastisch, mooi gedetailleerd spul wat vaak inderdaad echt wel een aanwinst is voor het visuele.

Ik zal met deze eens kijken of ik Eelco ook nog in kan halen :P Moet te doen zijn lijkt me ghehe..

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 13:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Je kan me wellicht inhalen maar dan staat er weer zo'n brolwerkje in je kast. Hèhèhè. Ik pak die tracks heel anders aan, ik heb het eerst geverfd en ga ze dan later erop zetten. Die basket achterop is wel een beetje slordig van je. Hoe kan die nu te laag zitten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 13:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat komt meer door Legend dan door mij moet ik eerlijk zeggen, de passing is niet helemaal optimaal. Ik had het alleen niet helemaal door dat het verschil zo groot zou lijken.

Brolwerkje? Is dat Zwols?

Wat de tracks betreft leek mij dit de makkelijkste optie. Meestal gebruik ik de revell clear voor tracks maar die wel een beetje van zichzelf blijven klemmen. Deze doen dat niet. Dus heb ik met gewone plasticlijm de losse schakels gedaan en op vorm gezet zodat ik wel alles gewoon normaal in kleur kan zetten met de AB en niet met de kwast bij hoef te kleuren.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 13:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nou had ik wel leuk gezegd dat ik het zwart ging maken, maar toen ik vanmorgen alles in de basislaag wou gaan doen bleek dat er niet zo veel zwart meer was. Nou kon ik wachten en zwart halen of wat anders proberen. Dus probeer ik maar eens wat anders. De delen die later ook veel zwart gaan krijgen heb ik wel zwart gemaakt (wielen, mg's en spatlappen ) en de rest is een donkere kleur groen geworden, Revell 40 alleen weet ik de naam daar zo even niet van. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks gaat lijken.... De tracks hebben trouwens een combinatie van zwart met een drupje metallic er door gekregen.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 23:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
En toen is er vanavond het kleurtje wat er op hoort op gekomen!

Afbeelding

Afbeelding

Next up, de kleinere delen bijkleuren. En het wielspul er onder.... Beetje assembleren alvast. Via de whatsapp met Eelco over het faden gehad. Zelf ben ik niet van mening om dat hier bij te doen omdat het een anti sliplaag is die er hoort te zitten ( valt me overigens tegen dat de laag van Academy nu nog nauwelijks zichtbaar is btw ) maar Eelco vond dat het er wel mooier op kon worden. Ik twijfel er dus wel een beetje over. Na een verweringssessie zie je het toch lang zo sterk niet meer vermoed ik... Twijfel twijfel.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Strak spuitwerk Heico! Zie je nou nog kleurverschil tussen de onderdelen met donker groene en zwarte ondergrond? Ik vind zelf fading ook altijd wel mooi, dus ik zeg doen!

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 23:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Kiek oan, je haalt mij echt nog in. Ziet er strak ut.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement