Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 mei, 2013 22:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nog maar weer een Merkava ( en waarschijnlijk mijn laatste voor deze GB gezien de tijd ) en dan ook maar het laatste model van de Merkava's, de Merkava IV. Al zijn er van deze versie ook al weer gemoderniseerde uitvoeringen met bv onder andere trophy.

Dit is de boxart van mijn versie, deze hebben we hier al eens meer gezien.

Afbeelding

En deze setjes ga ik er bij gebruiken.

Afbeelding

Het gaat in dit geval niet om het spul bovenop de toren maar om de (toren)manden en de ball and chain.

En het al eerder gebruikte setje ( bij m'n Merkava IIID ) de .50 set van Legend.

Afbeelding

We hebben ze wel gezien, de foto's van Merkava's maar ik gooi er toch nog een paar tussen :)

Deze met het nieuwe versie met Trophy.

Afbeelding

Afbeelding

Gave actie-foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Van achter gezien, wel mooie foto met die torenmand-dekzeil.

Afbeelding

En nog even van voren.

Afbeelding

Zoals de foto's ook al een beetje laten zien is er veel mogelijk met de Merkava. Ik wil proberen om ongeveer hetzelfde resultaat als mijn Merkava IIID te bereiken.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 mei, 2013 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Gaaf, met deze is je rijtje compleet. Succes ermee!

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2013 13:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja qua uitvoeringen heb ik dan alles wel gedaan, maar ik wil nog wel eens uitzoeken hoeveel diverse versies er zijn gemaakt en dan kijken of ik die op een rijtje kan gaan zetten. Dat zal wel niet meevallen omdat IDF materiaal pas echt een beetje is gaan lopen in de laatste jaren.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2013 23:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eerder ook al wat gedaan aan deze Merkava IV maar toen vergeten een foto te maken. Ik doe het ook een beetje on-orthodox door te beginnen met de toren. Dat was eigenlijk meer omdat ik nogal wat werk heb gehad van die wielen van de Tiran, en dat ik nu even geen zin had om weer met wielen aan de slag te gaan.

De lowerhull heb ik de achter-deur (welke er overigens niet zo fraai uit zag met al die sinkmarks ) al wel ingezet en die driehoekjes die aan de zijkant zitten waar de kleine rollers aan komen( niet goed zichtbaar ). De upperhull ( zit nog niet vast aan de lower hull ) heb ik het uitlaat gedeelte in gezet.

De toren schiet inmiddels al aardig op, de schietbuis heb ik vanavond even stevig aan lopen schuren ( zit ook nog niet vast ) en gister heb ik nogal werk gehad van de resin torenmand om die zo te bewerken dat ie goed paste. Maar daar zijn het enkel nog wat kleine dingetjes die gedaan moeten worden en de mg's. En uiteraard niet te vergeten de ball and chain. Maar die zullen er wel als laatste zo'n beetje aan komen.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 16:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vanmiddag het onderstel van de Merkava gedaan. Zoals je ook kunt zien zaten er nogal grote gaten in. Die zijn gedicht met milliput ( toch wel een miskoop want ik zou niet weten waar ik dat spul normaal gesproken voor moet gebruiken. Toen ik het kocht dacht ik dat het een gewone vuller was ).

Afbeelding

Ook de .50 van Legend is gedaan. Er zat wel een .50 bij de kit maar ik vind deze veel mooier. En zo kan ik de Academy versie misschien verplaatsen naar de Tiran. Ik vind het er wel mooi uit zien zo van resin in ieder geval.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 22:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vanavond nog wat werk verzet aan de Merkava. Het bestuurders-gedeelte even snel gedaan. Met die 'gladde' hatch er op kun je goed zien dat er toch een 'poging tot anti-slipcoat' op zit. Ik twijfel nu wel een beetje of ik het zo ga laten of zelf nog ga proberen een extra laag er over heen aan te brengen.

Afbeelding

De toren is nu klaar, op de ball and chain na dan..

Afbeelding

Waar ik dan ook maar alvast wat mee ben begonnen. Daar zit wel even weer wat werk in zeg, maar gelukkig had ik met de Merkava IIID al wat ervaring op gedaan hiermee en gaat het nu stukken sneller.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 23:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nou, dat ziet er al beter uit dan de ballen van mij! :lol:
Maar waarom je de moeite genomen hebt om dat gat onderop te vullen is mij een raadsel? Hoe vaak ga jij die tankt ondersteboven houden?

Grt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 9:32 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dank Eelco, dat was ook de reden dat ik dat Legend setje gekocht heb. Meer om die ball and chain dan om die mand, als is zo"n volle bak natuurlijk ook een leuke bijeenkomst.

Waarom ik die gaten opvul? Daar heb ik een aantal redenen voor.

1: ik vind het lelijk
2: ik vind het echt echt spuuglelijk
3: ze komen bij mij in een glazen vitrinekast, en als je er dan naast zit (staat gewoon in de kamer ) dan zie je bij de bovenste plank de onderkant ook nog.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 23:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nog wat spannends te melden over de Merkava IV? Neuuh... Niet echt, balletjes is het verhaal... Máár, ik ben over de helft. Hetzelfde wat links van de grote set ligt moet nog een keer voor de andere kant en dan is dat ook klaar. En oowja, de upper en de lower-hull zijn 1 geheel (al heb ik daar dan weer net ff geen foto van).

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 mei, 2013 17:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Jij houdt wel van die balletjes hè Heico? :lol:

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement