Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Arrie Barry schreef:
... ben benieuwd hoe die er uit gaat zien zonder masks op de ramen. Nooit bang dat er toch verf onder loopt?


Die kans is uiteraard altijd aanwezig. We zien het wel als we het pakje uitpakken. Met een cocktailprikker en met beleid een scherp mesje zijn de meeste onvolkomenheden vaak wel weg te werken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Dat ziet er strak uit René... goed bezig! Strak afgeplakt overigens...
Mooie fading langs je droptank en die Hellfires zien er op zo'n 'propje' gaaf uit hoor...

Ik ben benieuwd naar je verwering! :brouw:

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, dan doe je je best op de laatste loodjes, zie ik toch nog 2 kleine puntjes om bij te werken.
- op de staart moet nog een lampje geverfd worden.
- op de staart moet nog een antenne aangebracht worden op het driehoekje wat ik hiervoor speciaal heb aangebracht.
Deze beide onderdelen moeten dus nog.

Voor Arie (en de rest), het uitpakken van de ramen was een erg dankbaar klusje. Voor het eraf halen van de tape, met een scherp mesje bij de randjes langs en je haal de tape (met beleid) er zo af. Er was weinig correctie noodzakelijk. Wel zag ik een groffe fout, ik had het raam aan de bovenzijde verkeerd afgetaped, dus moest ik dit herstellen. Wederom aftapen en met de hand (4 lagen) verf aangebracht. Wie het ziet, mag het zeggen 8)

Bij het aanbrengen van de hell-fires had ik links en rechts verwisseld, dus dat moest ik weer herstellen. Ik had immers de minst mooie hell-fires aan de brandstoftankzijde gepland, nu zaten de minst mooie aan de buitenkant. Doordat ik de pylonen met secondelijm had vastgelijmd, trok ik dus wat grijze verf van de onderkant af --> wederom herstellen (met de kwast).

Ook zitten de tanks en hell-fires niet helemaal recht. Ik heb ze met secondelijm aangebracht, ik had beter voor gel kunnen kiezen. Had ik het nog een beetje heen en weer kunnen schuiven, nu zat het in een keer vast.

Maar een brute verschijning ? Absoluut !!
Plezier aan gehad om te bouwen ? Zeer zeker !!
Topkit geworden ? Mwaaa .....

Maar goed, alvast even wat (eind)foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Direkt maar even een verklaring, waarom de neus er zo onregelmatig op zit. Ik heb op foto's tanks gevonden met een rode neus, met een zwarte neus en helemaal geen kleur op de neus. Ik heb zelfs een foto (in vooraanzicht) waarop duidelijk te zien is dat er verschil is in grootte tussen de neuspunt van beide tanks. Ik vermoed dan ook dat ze er met de hand even vlug op geschilderd zijn, vandaar de wat groffe, zwarte stip.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond ook nog een klein ander gebakje in mijn kast, kon er mooi even naast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat heel kleine puntjes en wellicht dan nog wat na kritische opmerkingen van mijn trouwe fans en dan is hij klaar. Pas dan ga ik een paar mooie eindfoto's maken. Foto's zijn nu gemaakt in de schaduw, wellicht dat ze onder een 'schraal' zonnetje nog beter uit de verf komt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 11:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik vind het een leuk helikoptertje geworden René! Kom maar op met die eindfoto's zou ik zeggen... :)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
U vraagt, wij draaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi ding, het glimmend contrast van de ramen t.o.z. van de rest vind ik geweldig! Jouw aandacht voor detail´s vind ik weer noemenswaardig!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 nov, 2009 23:46 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Denmark
erg knap René, ik vind dat je er trots op mag zijn :brouw:

Veel detail, knappe verwering en drybrush.
Staat het linker wiel ietsjes shuin? of is dit niet te zien in niet macro-toestanden (real life dus ). :wink:
Wat ik wel storend vind is dat de dwars overgang van het kleine cockpit raampje naar de grotere schuine zo breed (hoog) is. Op je referentie foto's is dit maar een vrij dunne streep.

Waar ik mijzelf op betrapte was, dat ik je foto's aan het bekijken was en niet bij stilstond hoe ver ingezoomd (macro) je hebt.
Dan plots komen de foto's waarop je de Heli in je hand hebt en word men er attent op gemaakt dat jij in 1:72 bouwt, en dat deze heli toch niet al te groot is, waardoor ik nog meer onder de indruk ben.

Nogmaals, erg knap
na je alouette een Saraf?

Ivan

_________________
mijn mini F-14A


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Gaaf René! en mooi veel foto's!
Je kunt bijna een compleet bouwverslag maken met zo veel foto's... daar hou ik wel van... :)

Mooi gedetailleerd , juist die kleine verschillen waardoor er een bijzonder model in de kast staat, een die niet direct te koop is in een doos...
Mooie toevoeging is je dio, dat laat hem ook wat beter tot z'n recht komen op een foto in plaats van een stapel boeken o.i.d. :)

Ik ga het toch ook een keer proberen hoor... zo'n Peten of Saraf... erg gaaf!

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nou, je leest het. Een leuk en apart dingetje. Is sowieso eens wat anders dan dat groene en dus een welkome afwisseling!
Je had ook al foto's in de Gallerij geplaatst, helemaal goed!

Als we ooit nog s IDF2 doen dan ga je de 'D' maken? :P :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank, dank...

Ivan_DK schreef:
Staat het linker wiel ietsjes schuin? of is dit niet te zien in niet macro-toestanden (real life dus )

Klopt, wielen staan iets schuin. Net als bij de wapens, zijn deze gelijmd met secondelijm (de pylonen en wielen zijn van resin, dus te lijmen met secondelijm). Tip voor mij voor de volgende keer (en voor anderen), gebruik seconde-gel. Dan heb je iets meer tijd om hier wat meer aandacht aan te besteden.

Ivan_DK schreef:
Wat ik wel storend vind is dat de dwars overgang van het kleine cockpit raampje naar de grotere schuine zo breed (hoog) is. Op je referentie foto's is dit maar een vrij dunne streep.

Ben ik ook met je eens. Dit is dan een kleine fout van Academy. Ik heb het frame-werk aangehouden om tape langs aan te brengen. Daardoor is met name dat horizontale streepje aan de groffe kant. Ik vind het op zich niet storend, maar als je het vergelijkt met het origineel, had het inderdaad wat dunner gemogen en gemoeten. Ik bouw vast nog wel eens een Apache, ga ik er dan op letten. Ik heb in ieder geval de motorinlaat er goed voor gelijmd :wink: :wink:

Ivan_DK schreef:
Na je Alouette een Saraf?

Die Saraf gaat er zeker eens komen, met al die bobbels en extra's, ziet die er nog bruter uit.

Ik ga deze Apache ook nog even plaatsen in mijn algemene Apache-topic. Daar was ik ook nog bezig met een LHX-Apache, hier te volgen.

@Mark, die grondplaat heb ik eens gemaakt voor mijn Desert Storm Chinook. Die kwam mij mooi van pas, bij het maken van wat leuke foto's. ZO zie je maar weer, wie wat bewaard, die heeft wat. En wat betreft die Saraf, kom maar op, kan ik mooi afkijken bij jou. In 1:48 is hij volgens mij wel te bouwen, in 1:72 is het aftermarket-setje bij de LHS in ieder geval niet verkrijgbaar, wellicht wel elders op het WWW, maar ik ben niet zo van het uit het buitenland bestellen.

@Jelle, die glimmende ramen vielen mij en Arjen ook al op. Glaswerk is (afgezien van de wat groffe stijlen) mooi helder. Is geen P+ oid aan te pas gekomen.

@Heico, wie weet. Als de gb afgelopen is, moet je eerst hier maar eens komen om een filmpje te zien (volgens afspraak).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement