Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2013 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
de strepen rond de loop geven het bataljon aan dacht ik, de bovenste zou kunnen luchtherkenning zijn, ga eens kijken of ik het kan terugvinden op de site van bison-decals:

http://www.bison-decals.com/35053.html

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2013 15:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eelcog schreef:
Die streep zit erop in verband met de luchtherkenning.

gr.
Eelco


Klopt

Silenoz schreef:
de strepen rond de loop geven het bataljon aan dacht ik, de bovenste zou kunnen luchtherkenning zijn, ga eens kijken of ik het kan terugvinden op de site van bison-decals:

http://www.bison-decals.com/35053.html


Klopt ook, zie hier: http://www.idf-modelling.com/forum/view ... f=4&t=3757

Al wist ik ook niet dat het precies zo werkte hoor... Dat de ringen overeenkomen met het cijfer op de spatrubbers.. Nu kan ik er voortaan iig rekening mee houden.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2013 20:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vandaag lekker even met de Merkava II bezig geweest. Al na een paar knipjes valt op dat het zacht en makkelijk bewerkbaar plastic is. Ik ben kriskras door de bouwbeschrijving heen bezig.

Op de foto zie je bijna al het werk van vandaag. Al heb ik de wielen er niet op staan. Deze heb ik allemaal losgeknipt en alvast een beetje 'beschadigd met een mesje.

Wat zie je dus allemaal op de foto? De onderkant zaten gaten in, deze heb ik gevuld. De bovenkant van de hull zijn de zijkanten hetgeen wat het meest opvalt van de werkzaamheden. Ook heb ik de bestuurders-periscopen gevuld met Revell contacta clear om er zodoende toch iets van glas in te hebben. Academy had hier zelf geen plastic onderdeeltjes voor. De torenmand met een PE grondplaat. De toren, ook hier zijn de 'glazen' onderdelen van Revell clear, ook zitten de boven en onderkant al vastgeplakt en de luiken zitten er ook al op.

Afbeelding

Zodra ik de hull-delen aan elkaar geplakt heb en de toren op de kleine onderdelen na klaar heb ga ik met chinchilla zand aan de slag.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 10:58 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Gisteravond weer wat verder gekomen met de Merkava. De hull is nu 1 geheel en de armor-plating zit tegen de toren aan. Nu is het uitzoeken welke onderdelen allemaal anti-slip hebben. En daarop de onderdelen gaan selecteren die ik eerst ga plaatsen.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 12:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
En dan zit je dus te kijken naar het hoe en wat qua anti-slip, loop je tegen iets anders aan. En daar schrok ik best wel even van, want het zou me flink extra werk bezorgen.

Het gaat om de skirts, zoals je kunt zien is dit een vrij simpele uitvoering. Aanvankelijk had ik zoiets 'ach, die bultjes maak ik er wel even op' maar toen ik zonet eens goed keek kwam ik er achter dat de vorm en plaatsing totaal niet over een kwam.

Afbeelding

Vergelijk dat maar eens met deze foto.

Afbeelding

Vorm anders, de bultjes dus zoals genoemd, en hoe ze aan de tank hangen is compleet anders. Dus dat was even een 'Oow sh!t' moment. En dan ga je verder kijken want het is ook niet een typische Mk.1 skirt. Wel meer een late versie van een Mk.1

Afbeelding

Dus ga je denken, zouden ze dat dan ook overgenomen hebben naar een wat vroegere versie van een Mk.2? En gelukkig vond ik dan een foto van een Mk.2 met zulke fenders!! Opluchting!!

Afbeelding

Hoe en wat precies met deze skirts en versies weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik kan nu iig met een rustig hart verder gaan. Mocht ik er nog eens achter komen hoe en wat kom ik er wel eens op terug.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 16:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
En heb je na een klein middagje een beetje met een kwastje en haarlak én chinchillazand dit resultaat! Roept u maar! Ik zeg niet verkeerd voor een eerste keer. Hopen dat het wat blijft plakken en dat het straks als de kleur er op zit ook gaaf lijkt.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 18:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Zo, nog een update en dan verwacht ik iets van jullie kant :lol:

Ik heb de mine rollers vanmiddag ook even in elkaar gezet. Tevens wat kleine spulletjes uit het IDF accessoire pakket erbij gepakt om de mand mee te vullen en misschien hier en daar wat te plaatsen.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Je plaoike doet t niet. In zoverre dat ik het nu kan zien, vind ik het er redelijk grof eruit zien. Misschien even een dun laagje verf eroverheen airbrushen, zodat het beter zichtbaar word?

'T lelijke tankje ziet er al goed uit! (vind t ontwerp van de tank lelijk hoor :wink: )

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 19:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
militairtje schreef:
Je plaoike doet t niet. In zoverre dat ik het nu kan zien, vind ik het er redelijk grof eruit zien. Misschien even een dun laagje verf eroverheen airbrushen, zodat het beter zichtbaar word?

'T lelijke tankje ziet er al goed uit! (vind t ontwerp van de tank lelijk hoor :wink: )


M'n wat doet het niet?

Die verf komt tzt wel, eerst moeten er nog wat kleine onderdeeltjes op.

Merkava lelijk?? Juist niet! Ze zijn gewoon erg mooi!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
je plaatje :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement