Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 12:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Zoals Kornelis al zei ben ik van plan om deze Sherman van hem over te nemen. Ik heb alleen nog even een vraag aan jullie, kan deze koepel wel op deze romp?
Als ik namelijk naar foto's kijk van IDF shermans met dit korte 105 mm kanon zie ik dat de hulls van die tanks anders zijn dan bij deze kit:

Afbeelding

Vooral de luiken voorop de tank zijn anders. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 13:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Mooi om te zien dat jij hem nu af gaat maken! Nou is Shermanologie niet helemaal mijn ding maar misschien kun je hier wat mee: http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ank-Museum .

Afbeelding

En anders is het misschien wel even handig om de verschillen op een rij te zetten. En dat ook hier te posten. (want eerlijk gezegd is je vraag mij niet helemaal duidelijk)

Als ik namelijk de eerste foto van Kornelis er naast zet zie ik zo snel niet echt iets waarvan ik zeg, dat kan zo niet...
Ook deden de Israëli's nog wel eens aparte dingen met hun voertuigen, zoals hier, met dit voertuig hebben ze de toren van een AMX-13 (waarvan ik toch stiekem hoop die ook nog even te doen voor het einde van de GB) op een Sherman hull gezet.

Afbeelding

Die foto's komen van dit linkje. Daar staan ook heel veel verschillende foto's van diverse Sherman hulls. Kijk daar eens rond, misschien word het jou dan wat meer duidelijk.
http://www.davidpride.com/Israeli_Armor/Armor_index.htm

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 14:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt voor je reactie en de links. :D
Citaat:
(want eerlijk gezegd is je vraag mij niet helemaal duidelijk)

Mijn vraag is eigenlijk gewoon, kan deze resin turret op een M4A3 Hull? Dus is dat waarheidsgetrouw?
Want van alle foto's die ik tot nu toe tegen ben gekomen van shermans met dit type koepel waren de hulls van een ander type dan het type M4A3.
Citaat:
Ook deden de Israëli's nog wel eens aparte dingen met hun voertuigen, zoals hier, met dit voertuig hebben ze de toren van een AMX-13 (waarvan ik toch stiekem hoop die ook nog even te doen voor het einde van de GB) op een Sherman hull gezet.

De IDF heeft inderdaad heel wat versies gemaakt op basis van sherman onderstellen. (Alleen is dit volgens mij een Egyptische Sherman met een Franse AMX-13 koepel er op.) :wink:



Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
De hull die je hebt, is volgens mij een M4A4 hull. Zelfde hull als mn m50 iig, en dat is een M4A4. Grote kans dat je een andere hull moet gaan zoeken denk ik. En anders, wat maakt 't uit, lekker bouwen zo!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 16:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
De hull van de Tamiya kit is inderdaad één van het type M4A4 zie ik nu ja.
Ik hoop dan maar dat er ook IDF M4A4 Shermans zijn geweest met dit 105 mm type koepel, en anders kan ik ook altijd gewoon nog de koepel uit de kit gebruiken.
Want die is zeker wel gebruikt op de M4A4 hull bij de IDF, bedankt voor je hulp! :)


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 21:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Wat is dan precies het verschil tussen de twee? Zoals gezegd, Sherman's zijn niet zo mijn ding dus ik vind ze allemaal op elkaar lijken behalve die hoekige en die ronde hull's.

Heb het al moeilijk genoeg om al die Merkava soorten uit elkaar te houden haha :lol: :wink:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Veel lees plezier heico :brouw:
http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/index.html

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 23:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
heico1980 schreef:
Wat is dan precies het verschil tussen de twee? Zoals gezegd, Sherman's zijn niet zo mijn ding dus ik vind ze allemaal op elkaar lijken behalve die hoekige en die ronde hull's.

Ik weet zelf eigenlijk ook vrij weinig over de sherman, maar als je kijkt naar de verschillen tussen de A3 en de A4 is het meest opvallende vind ik dat de A3 een veel plattere voorkant heeft dan een A4. Ook heeft een A4 een soort van uitbouwingen voorop de romp waardoor de bestuurder meer ruimte heeft voor zijn hoofd, een sherman A3 heeft niet van die dingen. Maar als je echt alle verschillen wil weten kan je beter die link van Nicky even bekijken denk ik. :wink:

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2013 10:08 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ok, ik heb hem in mijn favorieten gezet. Dan kan ik hem eens rustig doornemen. Heb nog wel ergens een verdwaalde Sherman liggen dus wie weet dat ik er dan eens weer naar kijk. Een snelle zoekopdracht levert mij deze Sherman op. Ik heb verder nog niet gecontroleerd of dit nou daadwerkelijk een A4 is, maar jullie zijn er handig genoeg in vermoed ik. :)

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2013 16:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Dit is volgens mij inderdaad een M4A4 Sherman ja. :wink:
Ik begin trouwens steeds meer het vermoeden te krijgen dat deze resin koepel met 105 mm kanon niet gebruikt is op de M4A4 hull bij de IDF.
Dus waarschijnlijk ga ik als nog maar de koepel uit de kit gebruiken.


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement