Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 2:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2013 18:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
darka schreef:
Hm, dus.. Ik dacht dat mijn viper vol gehangen ging worden, maar deze Ra'am heeft nog even net wat meer ballen om de lucht in de te komen met bijna 2 x zoveel.

Ik heb even opgezocht omtrent het spul wat er onder je kist komt te hangen en kwam op deze foto. Zo zou jouw kist er ook ongeveer uit gaan zien van de onderkant??
Afbeelding

Erg bruut, bring it on!!


Twee verschillen: op de individuele pylons op de CFTs komen nog wat 500 ponders te hangen, op de lange pylon waar ook de AN/ASW hangt (achterste plek) komt aan beide kanten op de voorste plek nog een 2000 ponder te hangen (als het tenminste past :) Het plaatje wat jij hebt is ook de loadout die Academy voorstelt. De alternatieve loadout heeft de 500 ponders erbij, en dan 2x AGM-130 in plaats van mijn Popeyes, vandaar dat ik ze er toch gewoon bij hang. Wederom, mits alles straks past natuurlijk :) Ik denk niet dat ze zo vol worden gehangen, maar dat vind ik eerlijk gezegd minder van belang, er zijn maar zeer weinig mensen die dat zouden opmerken...

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 21:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Het is wat stil geweest, maar we hebben niet stil gezeten. Basically, er zijn 4 belangrijke dingen gebeurd:

1. de CFTs zitten erop. Ik HAAT CFTs, ik krijg ze er nooit fatsoenlijk op. Dit keer viel het gelukkig mee. Ik weet alleen niet of het aan mij lag,
of het feit dat ik nu niet de Revell lijm gebruikte maar Tamiya Extra Thin. Ik heb er veel meer controle mee, en je kunt in delen verlijmen in plaats van alles tegelijk.

2. de intake nozzle zitten er ook op. Dat kostte wat moeite, maar ze zitten nu redelijk aardig.

3. de overgebleven naden zijn met flinke hoeveelheden Mr Surfacer 5000 gevuld. Ik moet zeggen, het stinkt enorm maar werkt best lekker.

4. de hele boel is in de primer gezet om te kijken hoe de boel erbij staat, wat er nog moet worden ingegraveerd, etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lijmvlakken voor de vleugels worden straks wat geschuurd voor de boel verlijmd gaat worden uiteraard :)

Helaas heb ik dus wel 1 blunder begaan, zoals je al had gezien: Ik had heden ochtend nog het plan het ding voor de primer eens een goed sopje te geven.
Dat was ik dus vergeten, met als gevolg dat de primer op verschillende plekken niet goed pakt. En joost mag weten hoe makkelijk de primer straks
loskomt bij het verwijderen van de tape voor het afplakken van de camo. Maar eens goed nadenken hoe ik dat ga aanpakken....

Tot slot een blik op de intakes. Het ziet er daar binnen niet uit. Gelukkig gaan er wat FOD covers op, want anders was het niet leuk geweest....

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
jammer van de primer, ben wel blij dat ik niet de enige ben die zo'n vergetelheden durf begaan... hopelijk raakt het opgelost of verloopt het goed

Model komt aardig samen. doe je nog iets aan die ene intake zodat ze beide even hoog zitten?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2013 7:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Ah, ik zie wat je bedoelt. Aan de ene kant valt er weinig aan te doen, aan de andere kant is het met het blote oog niet eens te zien...

Wat de primer betreft - ik bedacht me dat ik gewoon de hele romp bewerk met tamiya tape. Stuk erop, even laten zitten, eraf trekken. Als de primer inderdaad niet goed zit komt ie dan wel los. De stukken die nu niet goed zijn kan ik wat opschuren en dan opnieuw in de primer doen. Het zou in theorie moeten werken (hoop ik).

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2013 10:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Hopelijk lukt het zo. Toen ik op aanraden van een vriend de primer van zero-paints gebruikte was ik er in eerste instantie heel tevreden over. Getest met tamiyatape, niks op aan te merken, ik spuit erover met gunze, doe de tape een paar keer op een hand om de kleefkracht te verminderen ten opzichte van de test, en na het spuiten trok ik er alles af in vellen. Op de een of andere manier was de hele hechting compleet verloren gegaan...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: do 28 maart, 2013 8:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ontvetten is meestal nog niet eens een issue. Wat vaak goed helpt is je model iets op ruwen. Fijn schuurpapier gebruiken om je hele model te schuren. Vaak is dat voldoende om primeren achterwege te laten.
Sinds prime ik alleen mijn resin delen, meestal ook niet eens.

Je bent goed op weg en het begint bij mij ook te kriebelen om mn eagle uit de kast te halen.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: do 28 maart, 2013 11:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
darka schreef:
en het begint bij mij ook te kriebelen om mn eagle uit de kast te halen.


Gewoon doen joh :D

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: do 28 maart, 2013 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
heb een strike eagle. Niet geschikt voor IDF :wink:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 10:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hoe lijkt het met deze? Nog wat vorderingen te melden?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy Ra'am (1/48)
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 8:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Dramatisch tijd tekort heeft een en ander stil gelegd. Echter, de eindexamen periode is bijna voorbij, en dan is er nog een volle maand, dus dat gaat goed komen denk ik :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement