Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 jan, 2013 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
ziet er al goed uit en de kit doet me erg denken aan m'n Merkava IV bouw...aaah, nostalgie :mrgreen:

Kijk je al uit naar die ball and chain assembly? :P :lol:

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jan, 2013 22:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
GewoonWouter schreef:
Kijk je al uit naar die ball and chain assembly? :P


Ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar nog niet mee bezig ben geweest, ik keek eerlijk gezegd meer tegen de tracks op.... Maar bedankt dat je weer een nieuw angst-punt voor me hebt weten te creëren :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 21:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vanmiddag toch nog eventjes aan het bouwen geslagen. PE uitlaatrooster, niet helemaal tiptop, later nog maar s iets bijwerken. For now ben ik erg blij dat ze er in zitten.... ( Did i mention im no big fan of PE? )

Afbeelding

Een van de 2 manden die achter aan de tank komen.

Afbeelding

De loop nu nog vastgehouden door knijpers, hier zit zoals je wellicht kunt zien nog wel wat werk in :?

Afbeelding :?

En de futuristische toren

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Zet eens voor de lol de merkava turret op de sherman hull, en de sherman turret op de merkava hull? :mrgreen:

Ziet er al leuk uit heico! Pe werk ziet er ook netjes uit, succes met de loop :) Is er geen aftermarket loopje toevallig?

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 22:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Als ik dr binnenkort s aan toe kom doe ik dat wel, dan wel ff als ie compleet is. Geeft een wat betere impressie.

Voor zover ik weet zijn er geen losse loopjes te krijgen, ik heb ze wel eens gezien in setjes. Maar om zo'n heel setje aan te schaffen gaat me wat te ver.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2013 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
knap werk...hoezo geen fan van PE? :o :mrgreen:

die loop, veel plezier ermee, altijd indrukwekkend hoe mensen van een loop uit twee delen iets moois kunnen maken. Vreemd toch dat er nagenoeg geen metalen AM lopen voor de Merkava te koop zijn. Gelukkig vond ik een resin loop, maja, deel van een upgrade setje :mrgreen:

Ik kijk al uit naar de volgende update!

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2013 11:43 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
hahaha, dat is een goede van Nicky. Ik ga dit ook doen als ik bezig ga met mijn Merkava IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2013 16:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het zal inderdaad wel een leuk verschil opleveren vermoed ik Eelco. Sowieso denk ik dat de Merkava toren bijna even groot is als de hull van de Sherman... :P

Tsja, Wouter... 2deels loopjes zijn vaak de zwakkere punten van een kit. Ik merk dat overigens wel meer met halfronde helften die samen een rond geheel moeten vormen dat dit een lastig punt is, zelfs bij Tamiya. Ik ga het beste er gewoon van maken. Wat ze overigens wél goed hebben gedaan in deze, is dat ze de naad over een vlak gedeelte laten lopen van de loop ( op de foto kun je het nog een beetje zien waar de naad doorloopt naar links ) dus dat zal een stuk minder werk opleveren.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2013 11:33 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Gisteravond eindelijk weer eens lekker kunnen bouwen. De Merkava begint nu steeds meer op een echte Merkava te lijken.
De voorkant van de toren, zat zoals je kunt zien nog wel wat vul en schuurwerk aan. Ook de houder van de .50 heb ik er maar vast opgeplakt.

Afbeelding

De luiken op de toren zitten er al op en ook al een paar van die balletjes, wat een werk zeg.... Priegelen op de vierkante millimeter... Aan de andere kant ontbreken er 2 wegens iets te ruig geweest. Misschien dat ik op het laatst nog even ga kijken om dit met een druppeltje secondenlijm nog op te plakken, maar aan de andere kant, er ontbreken er in het echt ook wel eens een of twee om diverse redenen.

Afbeelding

De mand die achterop de toren komt te hangen. Met het afdekzijl er in. Dit staat gewoon veel vetter dan een lege mand.

Afbeelding

En nog een totaalplaatje omdat het licht er zo leuk op viel. Hier kun je misschien ook zien dat ik wel wat werk heb gehad van de SCHIETBUIS.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2013 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Begint er al op te lijken.Mooi PE ook.Maar verschrikkelijk om mee te werken volgens mij.En mischien kun je straks iets schuiven met je ballen aan de ketting zodat je 2 missing links niet echt meer opvallen.Heb je er trouwens een speciaal tangetje voor?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement