Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 0:21 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Erg leuk stukje zo Rene! Ik kan me er nog wel iets van herinneren inderdaad maar het preciese hoe en wat kon ik me niet meer herinneren. Weet je ook iets van de conclusie die na het onderzoek is getrokken?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 10:50 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Interessant verhaal, bedankt voor je bijdrage. Dat wordt zeer gewaardeerd! (Dus als iemand ook wat weet, wees zo vrij om wat neer te plaatsen).

De Hellfire is inderdaad voor gronddoelen, maar dit wist ik niet. Is er wat bekend over de piloot en wat de reden was van zijn actie?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Eelcog schreef:
Is er wat bekend over de piloot en wat de reden was van zijn actie?


Even een stukje uit het persbericht van CNN
Citaat:
Israeli and Lebanese authorities gave differing accounts of the incident, which began when light plane took off from Beirut International Airport with just the student pilot on board.

Lebanese officials described Nicolian's flight as a joyride. Officials said the trainee arranged a lesson, went to the aircraft and started down the runway when the instructor's back was turned. At least one employee of the flying school unsuccessfully chased the plane on the runway, they said. Lebanon said Nicolian was intercepted by Israeli aircraft over its southern border town of Tyre and was forced to fly south into Israel. Israel said the plane was already over Israeli airspace when Israeli helicopters intercepted it, and its aircraft never crossed the international border into Lebanese territory.

IDF officials said the pilot did not respond to more than 15 minutes of repeated warnings issued by Israeli helicopters and F-16 fighter jets for the Lebanese plane to turn around. Military officials also said eye contact was made with the pilot.


Tja, zeg het maar. Ik weet niet wat ze er van gemaakt hebben. Vanwege de onrust die weer in alle heftigheid is losgebarsten (bombardementen van de Israëliërs na beschietingen van de Palestijnen) denk ik dat ze er nog steeds niet uit zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Boeiend verhaal hoor...
En dat wordt een toffe uitvoering in de camo...

Je steekt zo behoorlijk wat modelletjes in elkaar in een jaar hè... :) Ik doe het je niet na hoor... :)

Benieuwd naar je start...

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 apr, 2013 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik moet inderdaad nog beginnen hoor, maar inderdaad... dit jaar gaat het redelijk, al heb ik wel 3 maand nodig gehad voor de WAH-64 hoor. Door al dat gescratch verder niet aan gebouwd. Op dit moment krijgen de MLD S-51 en deze IDF Apache de prioriteit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 apr, 2013 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Interessant leesvoer Rene en Eelco! lekker kort en met illustraties.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 15:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Velen weten nu inmiddels dat de Merkava ruimte heeft voor een aantal extra infanteristen. 4 tot 6 wanneer ze er in gepropt worden...
Maar tijdens het Libanon conflict heeft een Merkava een wel heel uitzonderlijke prestatie verricht.

Deze crew ( met z'n 4en voor het voertuig ) en tank hebben de meeste mensen in 1 keer gered. De mensen die gered werden zitten dus op de foto op het voertuig.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 15:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Waarom hebben ze die lui in 1 tank moeten propp'n?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 15:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, met Chubbie erbij, was het zo-wie-zo al flink proppen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 17:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eelcog schreef:
Waarom hebben ze die lui in 1 tank moeten propp'n?


Die zullen op een of andere manier in de problemen zijn gekomen. Ook zijn er in dat conflict een 5-tal Merkava's ( Mk.2,3, en 4 ) kapot geschoten. Nou als die een paar infanteristen bij zich hebben en die moeten uit stappen zit je zo op 10 man :) Dan nog een paar losse infanteristen en je Merkava-bus zit zo vol :lol:

tsjopper bob schreef:
Zo, met Chubbie erbij, was het zo-wie-zo al flink proppen.

René


Ik heb zo'n vermoeden dat dat de bestuurder is, je kunt er van zeggen wat je wilt maar sommige 'Chubbies' kunnen erg goed voertuigen besturen ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement