Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 15:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 dec, 2012 22:53 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Herselt Belgïe
Heb hier op modelbrouwers een leuke dual kit van de RF-4E Phantom en een Mirage 2000 op de kop kunnen tikken.

En die Phantom zou ik bij (voorlopig)gebrek aan een deftige mig kit willen indienen voor de idf groepsbouw!

Afbeelding

Kitinfo:

Hij komt uit een revell dual kit tiger meet 1/72die ik hier opt forum van een medebrouwer heb overgenomen.
Afbeelding
De kit is hier als gewone kit al meer gepasseerd maar toch kwestie een kompleet verslag te maken dit zijn de sprues:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aangezien ik ook nog aan de warthog bezig ben en dus goed kan vergelijken kan ik zeggen dat deze groene plastic zich veel makkelijker laat bewerken. ze is beduidend zachter, wat ook als nadeel heeft dat je voorzichtiger moet zijn zoals je verderop zal zien!

Eerst den bureau( zoals ze in Belgie zeggen) voorzien van een basecoat.
Afbeelding

Afbeelding
Hier moet nu wat kleur in komen en in 1/72 zal dit een challenge zijn want dit is echt niet groot :)
Afbeelding
dry fitje van de cockpit module en ja ne dikke merci aan de collega's hier want dankzij de waarschuwingen op het forum kan ik nu het pasvorm probleem van deze oudere mal oplossen voor het te laat is.
Afbeelding
Afbeelding
De romphelften passen quasi perfect op elkaar dit brouwt wel een stuk gezelliger dan mijn A-10 kit.

Zo dit is dus de aanvang van mijn Iaf spook.

input wordt steeds geapreccieerd :)

_________________
When once you have tasted flight, you will forever walk the Earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return ! ( Leonardo Da Vinci)


In Progress:
1/48 A-10A Thunderbolt II viewtopic.php?f=1&t=38854#.UPLJumdFHu4

Upcomming projects:
IAF RF-4E Phantom (Kurnass) http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... PLKL2dFHu4
Voor de Mega groepsbouw IDF in conflict


Laatst bijgewerkt door Jefke Scramble op wo 23 jan, 2013 0:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RF 4E Phantom IAF
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 16:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Doe eens wat meer info over de kit? Misschien kunnen we daar iets meer mee.

In ieder geval leuk dat je hem hier wilt gaan doen!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: RF 4E Phantom IAF
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 dec, 2012 22:53 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Herselt Belgïe
Het betreft Revell kitnr 05709 op schaal 1/72

De kit bestaat uit 2 modellen, een mirage 2000c en een RF-4E Phantom beide met tiger meet decals geleverd.

Ik was al op zoek gegaan naar de IAF decals maar bij isra decal kon ik die blijkbaar toch niet vinden.

deze kit is volgens meneer goegel trouwens een rebox uit 2009 van een oudere kit, veel meer info heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik weet dat de israeli's deze bak, ook wel Kurnass genoemd, zowel in camo als in grijs gevlogen hebben. hier ben ik nog niet uit eens zien welke het meeste voorkomt en waar de beste decals voor te krijgen zijn.

Ik ben volop aan het researchen nu want de kit is nog onderweg maar zoals ik al zei alle info is welkom

greetz

Joris

_________________
When once you have tasted flight, you will forever walk the Earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return ! ( Leonardo Da Vinci)


In Progress:
1/48 A-10A Thunderbolt II viewtopic.php?f=1&t=38854#.UPLJumdFHu4

Upcomming projects:
IAF RF-4E Phantom (Kurnass) http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... PLKL2dFHu4
Voor de Mega groepsbouw IDF in conflict


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2013 1:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 dec, 2012 22:53 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Herselt Belgïe
Zoals ik in de intro al zei, zachter plastic is voorzichtig zijn !
Afbeelding
Afbeelding
Nat geschuurd met korrel 1000!
Niet dat het dramatisch is uitgevallen maar het brengt wel weer extra werk met zich mee :)

Afbeelding
Afbeelding
De wielbakken zijn volgens mijn referenties aluminum grey metallic, hiervoor heb ik een 3/5 revell silver metall en 2/5 371 semi mat grey gebruikt. ik ben er nog niet uit of ik hier wel zo tevreden mee ben.

De 2 compartimenten op de laatste foto waren in een bepaald rood bij de IAF, weet er iemand onder jullie precies welk rood dit hoort te zijn?

Gr

_________________
When once you have tasted flight, you will forever walk the Earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return ! ( Leonardo Da Vinci)


In Progress:
1/48 A-10A Thunderbolt II viewtopic.php?f=1&t=38854#.UPLJumdFHu4

Upcomming projects:
IAF RF-4E Phantom (Kurnass) http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... PLKL2dFHu4
Voor de Mega groepsbouw IDF in conflict


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2013 13:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Welk rood het zou zijn, geen idee van, maar wil je in 't vervolg iets meer werk maken van je foto's? denk niet da'k de enige ben die denkt dat ie met een kater van gisteravond zit na het bekijken. Als ik thuis ben wil ik wel eens op zoek gaan naar het kleur.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2013 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Leuk modelletje, heb deze kit hier ook nog staan. Dus ik hou je zeker in de gaten :lol:
Zou je misschien kunnen zorgen dat je foto's scherp zijn voor je ze plaatst. Ik begin nu al duizelig te worden :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 16:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Jefke! Gij gaat me toch niet vertellen dat je ook al struikelde over het café-au-lait-schema?!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement