Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 0:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 19:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
heico1980 schreef:
Post shade dus :P
Maar ik zou zeggen gooi de link er sowieso maar neer, voor de mensen die het niet kennen. Dan kunnen ze er misschien wel wat van leren ;)


Net als Darka zegt, het is dus eigenlijk geen post shade... Maar over die link, ik vond het in een modelbouwblad, ik weet niet of ze er vrolijk van worden als ik dat hier plaats? Ik kan me zo voorstellen dat ze daar niet heul blij van worden...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Als het een link naar een internet-site is, waarom zou dat niet mogen? Moet ik dan eerst dat blad kopen om die site te bezoeken? Houdt dat in dat ik alleen mag eten van het brood dat ik koop en moet mijn wederhelft haar eigen brood halen?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Arrie Barry schreef:
heico1980 schreef:
Post shade dus :P
Maar ik zou zeggen gooi de link er sowieso maar neer, voor de mensen die het niet kennen. Dan kunnen ze er misschien wel wat van leren ;)


Net als Darka zegt, het is dus eigenlijk geen post shade... Maar over die link, ik vond het in een modelbouwblad, ik weet niet of ze er vrolijk van worden als ik dat hier plaats? Ik kan me zo voorstellen dat ze daar niet heul blij van worden...

Arjan

Dit is internet, waar me vrijuit met linkjes mag strooien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Ja, zover was ik ook... Ik bedoel dat het in een blad staat, dus niet op het internet... Sorry voor de onduidelijkheid mensen. Ik ben bang dat ik gezeur krijg rondom het copyright als ik het inscan en hier plaats. Zo beter? :wink:

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 21:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
darka schreef:
heico1980 schreef:
Post shade dus

Dit heet volgens mij geen post shade.. Dat is meer ten opzichte van de grote vlakken ipv dat je met paneel lijnen gaat werken.
Je redeneert met andersom.
Donkere lijnen a la pre shade heen spuiten ken ik niet en zou ik persoonlijk niet toepassen ivm onherstelbaarheid.

Desalwelteplus vind ik t top dat eelco nog aan t bouwen is. Hij zat er bijna doorheen met deze kit.



Hhmm, in het begin dat ik pas net met mn AB begon te stoeien heb ik eens zoiets geprobeerd op een F-15E. Dus een donkergrijs vliegtuig met een wat lichtere grijs over de paneellijnen. Ik heb me toen door iemand laten vertellen dat dat een post shade was ( deze persoon is nu veelal aanwezig op opschaal ) dus ik ging er van uit dat deze man wel wist waar hij het over had. Die term is dus als zijnde blijven hangen.

Het is voor mij dus gewoon 'na-schaduwen'. Het klinkt in mijn ogen ook gewoon kloppend, een preshade is de donkere paneellijnen van onder de verf door laten komen. Postshade is de paneellijnen over de verf heen er uit laten steken.

Hetgeen wat jij beschrijft, althans dat denk ik wat jij bedoeld, het oplichten van de middenstukken van de grote panelen is voor mij juist meer colour modulation. En het is niet vreemd dit ook onder de noemer postshade te gooien.

Als dit totaal niet juist is hoor ik dat graag natuurlijk, maar dit is wat ik altijd heb gedacht dat de juiste termologie was.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 21:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Arrie Barry schreef:
Ja, zover was ik ook... Ik bedoel dat het in een blad staat, dus niet op het internet... Sorry voor de onduidelijkheid mensen. Ik ben bang dat ik gezeur krijg rondom het copyright als ik het inscan en hier plaats. Zo beter? :wink:

Arjan


Dit mag je inderdaad vanwege copyright gedoe niet openbaar maken. Het zal misschien wel iets meevallen, hoe groot is de kans dat de makers van dat blad hier jouw foto's zullen zien, maar beter is het risico gewoon niet te nemen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 23:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Daarom dus. Als de liefhebbers mij even een PB'tje sturen dan zal ik het inscannen en doorsturen zodat het alsnog gelezen kan worden. Nu maar weer verder on-topic?

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2013 23:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi spuitwerk, maar was meer weg van je eerste camo.. denk dat de kleuren dichter bij elkaar dienen te liggen

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 0:36 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik kreeg bij de buren deze foto voor mijn neus waardoor ik de kleuren heb aangepast.
Afbeelding

Ze gebruiken daar verschillende potjes verf! De BASTARDS!! ZO KRIJG IK NOOIT EEN MOOI KLOPPEND MODEL VOLGENS IEDEREEN!!! :wink:
En heb ik er ook geen zin meer in. Ik laat lekker anderen eerst een café-au-laitschema maken. Succes.

Wellicht in mei weer eens als de kamer af is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Laat je niet gek maken Eelco. Het is maar net in welk stadium van verwering de foto genomen is, hoe de lichtcondities waren ten tijde van het maken van de foto (in de felle zon is het lichter dan bij bewolkt weer), en vergeet fotobewerkingsprogramma's niet.

Onderstaande kwam ik tegen op ukapache.com voor onderzoek naar welke kleur ik toe moest passen op mijn WAH Apache:

Citaat:
FS14031 is the reference number for the overall paint scheme. This IR-suppressive muddy brown/black colour is called Olive Drab and depending upon lighting conditions, weathering and age can appear to the naked eye to be anything from mid-brown to jet black


Ga gewoon verder met hoe je nu bezig bent.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement