Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 1:07 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Tsja, je kunt nooit iedereen tevreden houden Eelco. Ik zou me er niet druk om maken wat iedereen zegt, als het ongeveer klopt, klopt het genoeg. Je ziet bv maar weer door die 2 foto's dat er vaak een gulden middenweg is. Muggenziften kunnen we allemaal wel, maar het blijft jouw model. Jij moet je er lekker bij voelen. Niet iemand anders van dit forum of een ander forum.

Als je perse hier even mee wilt rusten, gooi je hem maar op slot, en dan zou je evt nog een tankje er bij kunnen pakken. Deze mag je dan weer openen zodra je weer iets af hebt. Maar dat laat ik verder aan jou over, je bent zelf oud en wijs genoeg om te beslissen :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 9:53 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Er staat een :wink: na mijn zin in kapitalen hoor. De zin was trouwens een hyperbool, een overdreven zin bedoelt als grapje. Snap je het nog?
Ik maak me helemaal niet zo druk hoor. Maar neem er wel even afstand van. Kan hij er alleen maar beter van worden. Ik maak hem wel lekker grijs! :mrgreen:

Hehehehe, ga wel eerst ff verder met de tank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 11:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Blanke lak erover,decals erop en zeker weten dat ie mooi wordt.Soms moet je gewoon doen :D
Ik bouw helemaal geen vliegspul maar 100% dat mijn volgende projectje in deze groepsbouw vleugeltjes of rotors heeft.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 11:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Whahaha ja Eelco... Ga dat ding nou maar gewoon afmaken.. Let op he, hier komt ie :arrow: :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
ach ja, de eeuwige discussie over de 'juiste' kleur :roll: ...Ik krijg daar vaak de 'weubes' van zoals ze bij ons plegen te zeggen :mrgreen:

er bestaat niet zoiets als de juiste kleur, of je moet inderdaad een model neerzetten dat juist 'af fabriek' is. Daarbij komt als je de exacte kleur van een 1:1 tank of whatever zou gebruiken op een 1:35 model bv je een veel donkerder effect krijgt dan in realiteit.

Mij maakt het alleszins geen bal uit, al had je hem roze met witte stippen gespoten, als het er goed uit ziet ziet het er goed uit! (nouja, een roze F4 is misschien niet zooo knap :mrgreen: )

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 19:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vind ik ook hoor Wouter. Het is geen exacte wetenschap.... Het proberen te benaderen is wel iets wat ik probeer. Een roze F-4 zou ik persoonlijk niet zo snel doen, zolang het er maar wat op lijkt. Dat er een boutje meer of minder op zit boeit me niet zo veel. Als ik van een afstand kan zijn dat het een IDF uitvoering van een F-4 is dan vind ik het al mooi. Er zijn alleen altijd mensen die het hier niet helemaal mee eens zijn, dit geen modelbouw vinden of wat dan ook. Ik noem dat juist replica-bouwers hahah :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2013 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
jah, in het Engels hebben ze er een mooi woord voor: rivet counters :P

nouja, ieder doet wat ie moet, en als je het zo realistisch mogelijk wil doen, geen probleem, maar om ieder ander er op af te rekenen... :?

Wel spijtig dat je geen roze F4 overweegt :mrgreen:

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2013 1:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Oei ik zeg niks meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2013 11:13 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zeau, deze even onder het stof vandaan halen! De kit er weer bijgepakt. Camo nog iets bijgewerkt en an sich is het niet verkeerd. Bij Luckymodel heb ik een soort masking besteld voor de F16I. Eens kijken hoe dat werkt. En of ik dat ooit in huis krijg want normaliter is mijn bestelling binnen een week binnen en nu wacht ik al 3 weken (terwijl het wel verscheept is). Bij Heico duurde de bezorging 4 weken! En moest ineens invoerkosten betalen! Hebben er meer mensen deze ervaring ineens?

Enfin, het model. De decals gingen erop! Ik kon geen keuze maken welke versie ik ging maken dus heb ik bij de staartdecals beide versies gebruikt. Dat staat kleurrijker in mijn kast. :wink:
Eerst de Action glanslak, daarna avondje plakken. En uiteindelijke weer een afsluitende laklaag.
Afbeelding

Tijd voor een washje in de paneellijnen.
Afbeelding

Afbeelding

En een begin gemaakt om de subonderdelen te gaan bevestigen.
Afbeelding

Niet perfect maar wel leuk allemaal. Zo'n F-4 is echt een brute bak. Ik zag van de week een documentaire over Vietnam en daar zag je ze ook steeds.
Afbeelding

De wielen en landingsgestel en ander divers klein spul erop en dan een matte laklaag en kunnen de maskings eraf....

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2013 13:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Aaah, dat zou tijd worden dat je deze uit de krochten van deze GB ging pluken :lol:
edrochten
Die Phantoms zijn toch echt wel een van de meest gave vliegtuigen die ooit gevlogen hebben. Ze lomp dat ze gewoon aantrekkelijk zijn. En dan met zo'n schema vind ik ze nog leuker!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement