Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 mei, 2013 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Volgens mij wordt hij wel heel mooi :brouw:


Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2013 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Een update.

Het eerste zelf gemaakte stickertje was het schild op de rug.
Afbeelding

Dit is de romp voordat de Zeven Zwaben er op gingen.
Afbeelding

De wieltjes moeten groen met een mauve middenstuk. Daarom maar een paar pompoentjes er op gedaan.
Afbeelding

Lukte niet en uiteindelijk uit de hand gespoten. Toen ik ze echter onder de romp paste, zagen ze er uit als kinderwagenwieltjes onder een Ferrari. De wielen in de kit zijn veel te klein. Gelukkig heeft Karel een DII gekocht van Roden waar een paar extra wieltjes bij zitten, die ik er onder mag zetten. Wel weer dat moeilijke mauve spuiten, maar als modelbouw makkelijk was, dan had het voetbal geheten.

De lozengestickers zijn fantastisch, maar ik heb het rechter kruis op de bovenvleugel verprutst. Ik zag het pas toen het al droog was en ging er van uit dat het wel vast zou zitten, dus geprobeerd of de lozenge er af kon.
Afbeelding

Dat ging makkelijk, maar nog makkelijker ging het kruis er af, waardoor ik onnodig de lozenge heb beschadigd. Balen! Daar ondervond ik meteen het nadeel van de Old-Propellor decals. Ze zijn transparant, dus als je twee lagen over elkaar heen plakt wordt het meteen donkerder. Dus maar een hele baan er af gehaald en vervangen.
Ik vervang alle struts, want die zijn veel te lomp in de kit. De N-struts op de ondervleugel zijn hier nog gedryfit. De onderstelpoten heb ik afgeschuurd. Vanwege de stevigheid durfde ik die niet van rond geschuurde strip te maken.

Later verder.

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 8:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Tsja in real life is ie nog mooier :brouw:
Je ziet hier niet hoe klein het is. Misschien een ideetje om er een muntje Bij te zetten?

Ik hoop dat het met deze wieltjes een wat beter geheel wordt :brouw:



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
OK, op de valreep het verhaal afgemaakt.

Na het schildje op de rug de Sieben Schwaben er op geplakt. Dat was een reuze gepiel. Omdat de mannetjes op wit decalpapier geprint moesten worden had ik dus twee keuzes. Ik kon de figuurtjes strak uitsnijden of later bijschilderen. Het eerste bleek ondoenlijk omdat de armpjes, handjes en bijvoorbeeld de stralen van de lantaarn veel te dun waren om te kunnen handelen. Daarom maar over geschilderd. Toen zag de romp er zo uit

Afbeelding

Afbeelding

De reparatie van de losenge is ingrijpender geweest dan op het vorige plaatje leek. Die Old Propellor decals zijn fantastisch, maar ze zijn geprint met een raster. Als je dus een stukje er in plakt moet het heel precies passen en mag niet overlappen, want dan zie je meteen een donker streepje. Daarom maar een heel stuk vleugel kaal gemaakt en tussen de ribben opnieuw beplakt.
In de Roden kit van Karel zat een extra setje wieltjes. Die zijn niet helemaal precies goed maar oneindig veel beter dan de wieltjes van Revell. Daarom die er maar onder gezet. Dit keer met de hand gespoten. Ook de prop is uit Karels kit, waarbij een 1916 vorm prop omgeschuurd is naar een Adler uit 1918. Ben niet tevreden over de machinegeweren en daar moet ik nog eens een keertje nieuwe voor maken. Maar nu niet.

Terugkijkend is de groepsbouw heel anders verlopen dan verwacht. Wilde eigenlijk een papieren DVI maken en dacht dat oude Revell kitje even tussendoor te doen, maar het is al met al een enorm intensief project geworden, waardoor er van de DVI niets terecht kwam. Maar al met al weer veel geleerd, zoals zelf decals maken en post-shaden, wat ik op de romp voor het eerst heb uitgeprobeerd.

En dus is dit het resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zeer zeer mooi!

Klein puntje van kritiek: het valt me wel op dat op de rolroeren geen control horns zitten

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Tja Nico, daar had ik net geen tijd meer voor, die horntjes. Die komen er nog op, net als de stuurkabeltjes. Hij "zit" ook nog niet lekker, dus de wielpoten moeten nog wat korter en misschien maak ik wel nieuwe, want ze zijn nog een beetje breed. Maar nu ga ik eerst verder met de wheelbays van de Helldiver. 1001 leidinkjes trekken.

O ja, heb besloten eerst een groter huis te kopen voor ik met de Staaken begin :) , dus die blijft nog even in zijn doosje tot de volgende winter, tenminste als ertussen deze en de volgende nog een zomer zit en het niet ongemerkt in elkaar over loopt. :cry:

Groetjes,

Ej

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 7:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
inderdaad zeer mooi :brouw:

Vooral ook die schwaben en de prop :D

En dan ga ik lekker m'n he 111 bouwen :brouw:

Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 8:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4283
Woonplaats: Bovensmilde
1:32?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 12:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 689
Erg strakke bouw. ziet er netjes uit.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
markie schreef:
1:32?


Sorry Markie, 1/72, maar ik vind het een compliment als je denkt dat het 1/32 is :brouw:

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Laatst bijgewerkt door iedzjee op za 01 jun, 2013 7:29 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement