Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gotha G.III 1/72 Roden
BerichtGeplaatst: za 22 dec, 2012 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
De Gotha G.III bommenwerper was een vervolg op de G.I en G.II, gebouwd door Gothear Waggonfabrik AG.
De G.I, een drie persoons 'zware' bommenwerper, Kampfflugzueg, vloog vanaf eind 1915. 18 van deze mooie toestellen werden er geleverd, maar door technische problemen (voornamelijk door onervarenheid) waren deze niet zo succesvol.

Afbeelding
Een Gotha G.I

Eind 1915 werd er door Gotha op aanvraag van de 'Inspektion der Luftwaffe' een nieuwe bommenwerper geconstrueerd. De romp was nu op de onderste vleugel gemonteerd, en er kwamen andere motoren in. In de herfst van 1916 waren er 11 toestellen afgeleverd en voor deelname aan het Balkanfront. Door problemen met de motoren werden deze toestellen snel uit dienst gehaald en vervangen door de betere Gotha G.III

Afbeelding
Gotha G.II Prachtig om te zien zijn de mooie vleugelstijlen

De Gotha G.III onderscheidde zich van de G.II door andere sterkere en betrouwbaardere motoren en een paar aanpassingen in de constructie. Daardoor kon de bommenlast aanzienlijk verhoogd worden naar 500 kg, een voor die tijd behoorlijke hoeveelheid. van de G.III zijn er uiteindelijk 25 gebouwd. Dat is op zich niet heel veel, maar ze hebben aan het Balkanfront toch een redelijk belangrijke rol gespeeld. Zo heeft een eskader in september 1916 een spoorbrug over de Donau bij Chernavoda vernietigd, waardoor de Roemeense troepen daar een behoorlijk probleem hadden.
Eind 1917 werden de overgebleven Gotha GII en GIII's uit dienst gehaald en aan trainingseenheden geleverd.

Afbeelding

Later meer over de kit!

Fijne groepsbouw voor iedereen,

groet
Walter

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 dec, 2012 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Welkom bij deze kleine maar fijne groepsbouw

Leuk verhaal :brouw:

Ik ga hem zeker volgen



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 991
Woonplaats: Antwerpen
Leuk toestel,kende het nog niet.
Veel toekomstig bouwplezier!
:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Ook al zo'n mooie machine in deze groep. Veel succes

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi,

Leuk project :brouw:
Je kan je bijna niet voorstellen dat deze (zeep) kisten ooit hebben kunnen vliegen. :wink:

Succes met de bouw,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Wat dacht je dan van deze:
https://www.google.nl/search?q=handley+page+0+400&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=P2DbUKrnG4mo0QWHn4D4Bg&biw=1024&bih=644&sei=Q2DbUK-bNYa40QXa4oGIDg#biv=i|23;d|wOhGJRc8ulsqqM:


Gr,
Karl

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
Ja, de handley page was ook een mooie machine, grote kans dat ik die een keer bouwen ga! Voorlopig uitdaging genoeg met deze Gotha. De sprues zien er overzichtelijk uit, wel is er her en der flash aanwezig, maar dat beperkt zich gek genoeg alleen tot de grote onderdelen zoals een motorbekapping en de staartvleugel. Plastic is aan de harde kant, dus dat wordt oppassen met kleine onderdelen uitknippen.

Afbeelding

De bouwbeschrijving is goed en duidelijk. De bouw lijkt me in het begin nog wel goed te doen. Problemen gaan zich denk ik (ik weet het eigenlijk wel zeker..) voordoen bij het plaatsen van de bovenvleugel, en dan goed moet nadenken over de spandraden, maar dat duurt nog een aantal weken dus voorlopig kan ik heerlijk aan de slag.
Wel wat twijfel over de uitvoering. Een Gotha II of III. Twijfel is ontstaan omdat ik vandaag bij de rubriek 'eindfoto's zonder verslag", een mooie albatros zag staan met een natural wood finish..(http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=38793#.UOM-2axoZA0) en tja, dat heeft de gotha II voor een groot deel ook en het leek me leuk, (met de tips die wingnutwings.com staan), dat ook te proberen, maar goed, eerst de binnenkant maar eens, die heeft ook een natural wood kleur, dus daar kan ik dat eens op proberen.

succes iedereen!

groet
Walter

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik weet niet of je het weet, maar dit is écht een moeilijke kit om te bouwen! Ik weet dit uit ervaring, want heb 'm zelf ooit gebouwd:

http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=103&t=18075#.UONEQuSzKSo

Succes!

Edit: ik zat mijn eigen bouwverslag van deze kit nog eens door te lezen; wát een avontuur was dat! Ik heb de kit alleen niet meer, ik heb nml. het overgrote deel van mijn 1/72 gebouwde modellen verkocht, waaronder deze. Maarr,.. mijn vingers beginnen wel een beetje te jeuken om met het 1/48 exemplaar te beginnen dat ik hier heb (da's wel een GV van Hippo Models).

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
KitBoy schreef:
Ik weet niet of je het weet, maar dit is écht een moeilijke kit om te bouwen! Ik weet dit uit ervaring, want heb 'm zelf ooit gebouwd:

http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=103&t=18075#.UONEQuSzKSo

Succes!

Edit: ik zat mijn eigen bouwverslag van deze kit nog eens door te lezen; wát een avontuur was dat! Ik heb de kit alleen niet meer, ik heb nml. het overgrote deel van mijn 1/72 gebouwde modellen verkocht, waaronder deze. Maarr,.. mijn vingers beginnen wel een beetje te jeuken om met het 1/48 exemplaar te beginnen dat ik hier heb (da's wel een GV van Hippo Models).

Groet, Nico


Denk voor je link naar je bouwverslag Nico! Ik zal het nodig hebben, was op internet al een aantal andere (Engelstalige) verslagen tegengekomen, en tja, makkelijk wordt het niet, hopelijk breng ik het tot een goed eind! Het begin viel wat tegen, een bovenstuk voor de cockpit brak in twee na het uitknippen, gelijmd en je ziet het niet, maar toch, ik zet m'n schouders eronder maar het wordt wel een project met een lange adem. Succes met je 1/48, mocht je genoeg moed verzamelen ;)

Groet
Walter

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2013 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
Ik verwonder me toch weer elke keer over die WO1 bommenwerpers......hoe ze die gevaartes de lucht in kregen en hielden.

Ben benieuwd naar je eerste ontwikkelingen

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement