Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 5:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ach, je hebt die kleur groen maar twee keer in je leven nodig. Voor deze en voor de BERP-uitvoering.
Ik zou donkergrijs mengen met een lichtere tint groen todat je iets acceptabels hebt. Slate Grey is een aardige als die niet te beige is. Je kunt beter aan de te donkere kant dan aan de te lichte kant zitten, me dunkt.

Citaat:
"Operational necessity" , niet mijn geliefde MLD afdoen als een stel prutsers.


Zou niet durven en evenmin willen. Maar ik ken geen ander dienstvak, en zeker niet persoonlijk, waar men enerzijds zo op de regels en traditie is, en tegelijkertijd zo zeer praktizerend is ingesteld als de Marine en de MLD. Ik heb een fotootje van de neus van een Lynx waarbij er dusdanig grof over de oude, afbladderende beschildering heen geverfd is dat je zou zweren dat het een oud schip betreft. Ondenkbaar bij de Luchtmacht... :mrgreen: Het blijft toch ruw volk. Komt vast door al dat zoute water... :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2013 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
ErikZTM schreef:
Citaat:
"Operational necessity" , niet mijn geliefde MLD afdoen als een stel prutsers.


Zou niet durven en evenmin willen. Maar ik ken geen ander dienstvak, en zeker niet persoonlijk, waar men enerzijds zo op de regels en traditie is, en tegelijkertijd zo zeer praktizerend is ingesteld als de Marine en de MLD. Ik heb een fotootje van de neus van een Lynx waarbij er dusdanig grof over de oude, afbladderende beschildering heen geverfd is dat je zou zweren dat het een oud schip betreft. Ondenkbaar bij de Luchtmacht... :mrgreen: Het blijft toch ruw volk. Komt vast door al dat zoute water... :lol:


Tja, als dienstplichtige bij de mijnendienst werd mij verteld dat alles bij de marine dat eindigt op "dienst" een vrijgevochten bende is :D . Het maakte niet zoveel uit hoe het gebeurde, als het maar gebeurde :mrgreen: .
Feit is wel dat bijna alles wat er bij de Nederlandse krijgsmacht vliegt of vloog voor de modelbouwer hoofdpijn oplevert. We kunnen zelden iets OOB bouwen :wink: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2013 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Da's een waarheid als een koe. Maar dat hebben we aan de kitfabrikanten en de diverse Diensten Materieel te danken voor wie wat gewoon in de doos zit blijkbaar ook nooit goed genoeg is geweest... :lol:

Maar even terzijde, heb jij ook gevaren en zo ja waarop?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart, 2013 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
ErikZTM schreef:
Maar even terzijde, heb jij ook gevaren en zo ja waarop?
Jazeker, een jaartje als machinist STANAVFORCHAN (Standing Naval Force Channel) gedaan. Met een eskader NAVO mijnenvegers buitenlandse havens onveilig maken :brouw: . Er zijn slechtere manieren om je dienstplicht door te brengen.

Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart, 2013 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Sjaak, zie pb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2013 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Na een kort intermezzo over een grijs houten bootje uit de tijd van Piet Hein of zo ongeveer wordt het tijd dit topic over de chopper uit het pre-zeehondenvachtjestijdperk wat vooruit te schoppen. Moet ook wel, want iemand uit het zuidhollandse krijgt het op zijn heupen: 1 juni komt al in zicht en er zijn van die gasten die een Sea Hawk bouwen die maar niet verder komt, of een Sea Fury die stil ligt omdat de decals er weer af zijn, of iemand die een Avenger bouwt waar nog geen spatje verf op zit. Geintje! :mrgreen:

Afijn, wiekjes zijn gespoten met Humbrol 66 zonder verdere aanpassingen van de receptuur. Kleurtje bevalt mij eigenlijk wel. T'is nie groen, 't is nie grijs; van alles niks en toch een beetje. Verder is er wat klein grut aangebracht zoals de lier, een paar bladantennetjes onder de pens en - weet ik veel wat het is/zijn - een paar uitsteeksels net achter het rechtervooronderruitje. Kwast er nog bijgenomen om de wielnaven zwart en de uiteinden van het 'wasrek' rood te maken.

Stokkie aan de kont is voorzien van z'n carnavalsuitmonstering (welke idioot bedenkt het nou dat dat ding geel moet zijn met zes rooie streepies - of andersom als u wilt: rood met een zwik gele streepies)? Op zich een tijdrovend klusje, omdat de korte strippen decal steeds maar weer een andere kant op wilden i.p.v. lekker rondom het stokkie krullen. Veel geduld en gesop met set en het zat na een paar uurtjes.

Ventilator voor de achterkant beplakt en verder afgewerkt. Dun zilverrandje op alle bladen aangebracht, maar helaas bij één blad vond de verf het nodig om aan de achterzijde wat door te schieten. Mot nog verholpen worden (lees: wegpoetsen). Zo wat affig dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Decals van ome Luuk beetje vergeeld? Ben je gek....

Roostertje op/aan/bij de staart krijgt nog een washie van zwartig. Als we dan toch aan het kliederen zijn met dat spul ook effe kijken of er wat meer diepte in het de rotor te krijgen is (dat grijze gedeelte, in het midden). Dan moet er eigenlijk voorop bij de snufferd nog een probe komen. Kan zo 1-2-3 in de PE restjes niets vinden wat in de buurt komt dus dat zal dan uit getrokken sprue gefabriekt moeten worden.

En hij sleepte zich naar de eindstreep......

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2013 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nou Peter, daar staat dan toch een knappe Lynx. Net als heel veel andere heli's, deze moet nog eens gebouwd worden door mij. Het leukst dan natuurlijk een 'A' en een 'D' naast elkaar.

Laatste puntjes die je hebt aangegeven en dan maar vlug door...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2013 4:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Actuele bootjes hoor, er varen er nog steeds een paar. En niet te vergeten, het spreekwoord "schepen van hout en mannen van ijzer" is erop van toepassing... :lol:

Ik meen ooit gelezen te hebben dat die uitsteekseltjes achter het rechter voorraampje ijsdetectie zou moeten zijn. Het waarom kan ik me indenken, het hoe ontgaat me echter nog. Wel jammer van die decals. Nu hebben we niks teveel zon gehad de laatste tijd, maar ik plak van tijd tot tijd een hele zwik van ome Luuk's decals een paar maanden achter het raam om het allemaal een beetje bij te houden. Met een schuin oog op de binnenkort nog te bouwen kits natuurlijk. Ik had als ik jou was toch wat van die film weggesneden. Die bladkleur lijkt me prima zo, en de bladen zijn nu ook mooi op hoogte. Alleen die blauwe raampjes komen wat dof over. Je oplossing met die rode covers is wel heel handig en leuk en breekt de zaak ook weer mooi. Een wash zou hem inderdaad niet misstaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2013 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Ja....gelige plakkers van ome Luuk gaan bij mij ook tegen het raam. Deze echter niet, omdat in een opwelling besloten werd van de Lynx geen 264 te maken, maar de 272. Jammers dan, ze zitten er nu op en het gele valt feitelijk alleen op als je er met de 'digitale macro snufferd' bovenop zit.

Het doffe van de sunroofs. Ja, dat komt omdat ik geen transparant blauw in huis had en om nu alleen voor dit gebakkie bij de heer Kos een zgn. candy te bestellen dat ging mij wat al te ver. Ik heb wat blauw zwaar verdund met glans vernis, maar een optimale transparante laag geeft zoiets niet. Ik kan er wel mee leven.

En ondertusse.......Westland Lynx SH-14B 'kicked up a notch' (de trouwe ARC lezertjes onder ons kennen 'm wel). Ik heb wat klein grut aan de heli gehangen. Tot meer was ik deze week niet in staat. Rechtsonder, ik neem aan, een pitotbuis erop geplakt met daar onder nog een ding. Zo'n ding zit ook aan de linkerkant. Wat dat ding is? Ik vermoed een sjoroog waaraan ze touw of ketting kunnen bevestigen en het helietje vast kunnen sjorren zodat ie niet zo snel van zijn schuitje af kan kieperen. De bevestigingspunten onder de deur waren een crime om te maken. Eigenlijk moeten ze nog kleiner maar ergens houdt het op in deze schaal. Met de Mk.1 lens ziet het er acceptabel uit. Als ik naar de plaat hieronder kijk....brrrrrrrrrr. De kans is groot dat ik ze er af ros en een paar kleinere dichte plaatjes hetzelfde effect laat nabootsen. Wat verder naar achter zijn aan weerzijden drie gaatjes geboord. Daar moet nog wat mee gerommeld worden. Daar zitten wat uitstulpinkies (connectoren o.i.d.). Als ik bij Meindert op de site ga kijken zal vast wel aangeduid zijn waarvoor die zijn.

Afbeelding

Oh ja, ook de inspectie vensters heb ik gedicht met Clearfix (volgens ome HobbyBaas waren dit gewoon open gaten, maar dat gaat zo tochten dus zat er bij de echte glas in)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2013 1:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Bolders, vriend....dat zijn bolders... :lol:
Op die plek zit aan weerszijden een jack point en een tie-down point. Normaal zijn dat dus stevige gaten voor de krik en ogen voor de kettingen. Moet later maar eens detailfoto's gaan bekijken hoe ze er precies uitzien.

Ik heb wel bij meneer Kos een potje van alles wat clear is aangeschaft. Je gebruikt het zo weinig, daar doe je een leven mee en je kunt tenminste alle kanten op. Daarnaast schijnt Clear Blue ook goed te zijn om te voorspellen als je vrouw zwanger is, al heb ik geen idee hoe dat moet werken. Ik denk gewoon een dunne laag opspuiten en als ze kwaad wordt is ze zwanger, zoiets.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement