Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Die rekken heb ik niet zien zitten op de B, althans op de enkele foto's die ik op de hard disc heb staan. Probes en nog wat antennes op de buik komen er wel op. Enne...ik heb zeker staan kijken bij DACO. Mijn oog ziet meer dan 1/72 alleen. Ook staan kijken bij zijn test shots voor de 104 upgrade set. Stomtoevallig vielen er wat 1/72 onderdeeltjes die Danny in hars heeft laten gieten mijn tas in. Kennelijk toch tooling voor die schaal gemaakt al bleek de animo te klein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Gisteren heb ik Danny genegeerd wegens foute schaal :wink: , waarschijnlijk toch niet zo slim gezien PPP's commentaar. Ben nu toch wel nieuwsgierig wat er in je tas gevallen is.... Wat betreft de rekken, ik heb de foto collectie eens doorgenomen en je kan alle kanten op. Met rekken zonder sonar, met sonar zonder rekken, zonder sonar en zonder rekken en dat alles zowel aan boord als aan de wal. De rekken zaten trouwens op de "B" en de "C".

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Shake schreef:
Gisteren heb ik Danny genegeerd wegens foute schaal :wink: , waarschijnlijk toch niet zo slim gezien PPP's commentaar. Ben nu toch wel nieuwsgierig wat er in je tas gevallen is....
Kwalijke zaak Sjaak. En voor straf vertel ik nu niet wat er in mijn tas gevallen is. :mrgreen:
Shake schreef:
Wat betreft de rekken, ik heb de foto collectie eens doorgenomen en je kan alle kanten op. Met rekken zonder sonar, met sonar zonder rekken, zonder sonar en zonder rekken en dat alles zowel aan boord als aan de wal.
Dat vermoeden had ik dus ook. Ergens heb ik een foto van een Lynx in 'de kont' van een marine scheepje waar zo maar een K op het staartvlak staat. Bij mijn weten staat de K voor De Kooij en niet voor Kortenaer. Duzzz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Wat een schattig lief helietje begint het te worden zo. :P

Plasticprutser Peter schreef:
Dat vermoeden had ik dus ook. Ergens heb ik een foto van een Lynx in 'de kont' van een marine scheepje waar zo maar een K op het staartvlak staat. Bij mijn weten staat de K voor De Kooij en niet voor Kortenaer. Duzzz


Das niet zo gek hoor, ze kwamen voordat ze aan boord kwamen niet uit de ruimte immers. De heli werd altijd pas na vertrek ontvangen. Eerst de trossen en dergelijke opruimen en dan pas de hekken klappen en het vliegdek gereed maken.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2013 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Tijd om de gordijnen te openen. Zwikkie is overgespoten met satijnlak om de grootste glim eraf te krijgen en aangezien ik verder geen verfies of vernissies meer over het ding hoef te sproeien kan de tape eraf. Wielekens gespoten en eronder gezet. Laat meteen weer een punt van kritiek zien, maar daar ga ik me niet sappel over maken. Blijf niet aan de gang.... op een of andere manier lijkt het toch op een Lynx:

Afbeelding

Afbeelding

De gehaktmolen zit er los op. Bladen zijn zwart gespoten en 'binnenwerk' grijs. Daarover een glanslaag, want er moeten nog wat decals op. Lullig maar waar: iets te rap met het zwart aan de sproei geslagen. Had beter eerst geel kunnen spuiten. Dat vervolgens afplakken en dan zwart. Nou ja...me doen het met plakkerts; net zo handig.

De in- en uitlaten zijn gedompeld in mr surfacer en vervolgens in rode verf. Bedoeling is dat dit hoezen moeten voorstellen. Zal wel efkes duren voordat die bulten zijn uitgehard, dus fotobewijs volgt later.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 2:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ik hoop dat die rotor nog flink wat naar beneden gaat als de die er definitief op zet; lijkt wel een Huey zo... Maar verder een heel net koptertje zo. Alleen wat is het idee bij de inlaten? Op mijn oude Matchbox/Revell of Fujimi kitje zat daar dacht ik glaswerk wat je kon washen zodat het op roosters leken.
Hoe ga je die aanpakken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 2:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ben het wel met Erik eens over de hoogte van de rotor. Die zit wel erg hoog. Voor de rest is dit echt een leuk ding in deze schaal.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Plasticprutser Peter schreef:
Lullig maar waar: iets te rap met het zwart aan de sproei geslagen.
Ik ben bang van wel, volgens mij zijn de rotorbladen groen(achtig).

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Zeker weten? Die BERP zwengelaars wel, maar ik dacht dat die stalen jongens zwart waren. Krijg het op foto's niet duidelijk zichtbaar dus als iemand een prent heeft waarop duidelijk de kleur te zien is van de stalen bladen....ik houd mij aanbevolen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Wilko stelt op zijn site "De hoofd- en staartrotor zijn olijfgroen, (BS831C 641 = Sikkens 46056) de tips van de (oorspronkelijke) hoofdrotorbladen zijn geel en verder waren er 2 paar gele strepen aangebracht. De BERP-bladen hebben een donker grijsgroene kleur, ik heb hier helaas geen gegevens van, maar ik zou ze zelf in dezelfde kleur als de oorspronkelijke bladen verven."

Hier wat linkjes naar Airliners.net, maar ik moet toegeven dat het niet eenvoudig te zien is...............

http://www.airliners.net/photo/Netherlands---Navy/Westland-SH-14C-Lynx/1708381/L/&sid=d818ee2ff65d874f82b58a8419ddee85
http://www.airliners.net/photo/Netherlands---Navy/Westland-SH-14D-Lynx/1128853/L/&sid=d818ee2ff65d874f82b58a8419ddee85
http://www.airliners.net/photo/Netherlands---Navy/Westland-SH-14C-Lynx/0945775/L/&sid=d818ee2ff65d874f82b58a8419ddee85
http://www.airliners.net/photo/Netherlands---Navy/Westland-SH-14C-Lynx/0945774/L/&sid=d818ee2ff65d874f82b58a8419ddee85
http://www.airliners.net/photo/Netherlands---Navy/Westland-SH-14C-Lynx/0695290/L/&sid=d818ee2ff65d874f82b58a8419ddee85

Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat ze groen waren.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement