Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Had even geen internet en ook dit apparaat is niet van mij, maar ik kan nu even kijken. Ik vind hem prima gelukt. Uiteraard zijn er wel wat dingetjes die anders hadden gekund, maar zo over het algemeen heb je dit gekke modelletje zeker alle recht gedaan. Ik weet vrijwel zeker dat je een ongewassen model naast deze hebt gezet om ze wat te vergelijken, maar wat vind je er zelf van? Eens maar nooit weer, of ondanks al het extra werk voor herhaling vatbaar?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wel voor herhaling vatbaar. De wash vind ik inderdaad een mooie toevoeging. Uiteraard blijven er kisten die spik-en-span ervoor staan (showkisten), maar hier mag het wel. Wat ik wel meer heb gehoord, het breekt het eenkleurige geel wel enorm.

Wat ik niet weer ga doen - tenminste dat denk ik nu - is de lichte waas over de decals. Als je model nu heel erg vies en verweerd is, kan ik me voorstellen dat je wat aan de decals gaat doen. Maar als je model toch nog wel redelijk clean is, laat ik die waas achterwege. Bij mijn model is het nu net of de decals enigszins vergeeld zijn.

Ben toch ook wel benieuwd welke dingen je anders had gedaan. Heb toch al heel veel met tips/adviezen van anderen gedaan. Kan er wellicht wat mee bij een volgend model.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2013 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Vergeelde decals herken je wel als je ze ziet. Dan wordt de carrier film helemaal bruin. Dit oogt mij niet vergeeld.
Wat ik anders gedaan zou hebben? Zoals eerder gezegd zou ik geen aparte ramen hebben willen gebruiken. Ook zou ik de raamrubbers zwart hebben gemaakt. Niet alle ruiten hebben die, maar alle voorruitjes en de meeste zijruiten wel. Die mis ik echt, en bovendien haalt het wat van de ruwheid weg die die randjes nu hebben. Ik zou een dunner of soepeler draadje voor de lier hebben gebruikt. Ik zou de paneeltjes die er zijn wat dieper hebben gemaakt zodat de wash er beter in zou zijn blijven hangen. Ik zou die zilveren ringetjes om de lier van zilvertape hebben gemaakt, en dat voor de wash hebben gedaan zodat de randjes mooi scherp zijn. Overigens zie ik die op foto's ook geel meegespoten. En ik zou de nogal prominente rij schroeven langs de panelen hebben geprikt zodat ook die door de wash geaccentueerd zouden worden. Alles om dat overheersende geel te doorbreken. Wellicht zou ik mede hierom een deur hebben opengezet. Het wieltje met de gietfout zou ik denkelijk hebben vervangen door een betere uit de spare-box of een kopie van de andere. De nogal vaag aangeduide luchtroosters in de zijkant zou ik zelf veel zwarter hebben gemaakt. Meer zoals deze:

Afbeelding

Dat lijkt een heel lijstje, maar iedereen bouwt op zijn eigen manier en in zijn eigen stijl. Ik blijf erbij dat je je best hebt gedaan op dit lastige kitje en daarmee ben je a: 1 van de weinigen die het ding hebben gemaakt, en b: een van de nog minder die er een leuk resultaat mee hebben bereikt. En dat laatste wordt je door de fabrikant niet bepaald op een presenteerblaadje aangereikt.

Het blijft een kwestie van persoonlijke smaak en het uitproberen en ontdekken van technieken. Op een anders gekleurd model hebben deze grappen en grollen weer hele andere effecten, en een egale kleur is nou eenmaal moeilijk tot leven te brengen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2013 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, daar kan ik wel wat mee. Of ik er wat mee doe - op dit model - is uiteraard een tweede.

Waar ik zelf nog tegen aan zat te hikken, of er nu wel, of niet een anti-slip laag op de achterste wielsteuenen zit. Op jouw foto duidelijk te zien, en ook op andere foto's heb ik ze wel gezien. Maar ik heb ook foto's gezien waar ze er niet op zitten, met name de replica in het Aviodrome. Ik meen dat ik de foto's uit het boek goed bekeken heb en dat ik ze daar niet op gezien heb. Vandaar dat ook ik ze niet heb aangebracht.

Model staat nog niet achter glas, dus als ik zin heb, kan ik wellicht nog wel wat aanpassen, toevoegen.

Dank voor het compliment. Het glaswerk is bij deze kit absoluut het lastigst, mocht ik de kit nog eens tegenkomen, dan zou ik hem nog wel eens willen maken in Civiele uitvoering, voordat het de H-1 werd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement