Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 1:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2013 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Shake schreef:
Leuk dat je ook bent begonnen Mirko :brouw: . Genoeg gewicht in de neus zal nog een hele uitdaging worden, B-25 modellen zijn beruchte staartzitters.

Gr. Sjaak
Welnee, en complete bomb bay ter beschikking en als je die vol kiepert met gewicht, dan kiepert ie niet op de kont. Bewijs:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2013 20:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Zo weer iets verder gekomen , vleugels en motorgondels erop.
Al wat plamuur erop zitten en er volgt nog meer.
woensdag ga ik kijken bij een pensionerende medebouwer die zijn verf en airbrush aan mij kan slijten (als de vrouw instemt met de prijs haha)
Dus! ook ik zal hopelijk bij dit model al kunnen gaa airbrushen.

Nu vraag ik me af of het handig is er eerst een lichtere primer overheen te spuiten omdat ik bang ben dat het grijs van het plastic de MLD sea grey niet mooi zal laten uitkomen.
Any thoughts?


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 feb, 2013 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Primer als eerste is altijd een goed idee. Als je gaat spuiten moet je meerdere dunne laagjes aanbrengen, net zoveel als jij tevreden bent. Teveel spuiten is vrij lastig. Met de kwast wil het nog wel eens dat de verf er veel te dik opligt. Doe wel eerst het model ontvetten en wassen voordat je gaat primeren, dat helpt echt! (en ik kan het weten!) Ik doe het meestal met een oude katoenen lap en een sopje.

Ik moet zeggen dat het plastic van jou B-25 wel een apart kleurtje heeft. Maar ik denk niet dat het een probleem is als je iets van drie (dunne) lagen eroverheen spuit.

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 feb, 2013 18:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 okt, 2012 15:07 pm
Berichten: 552
Woonplaats: heerhugowaard
inderdaad een model ontvetten is heel handig ik deed dit eerst ook nooit maar toen ik het voor het eerst deed dekte de verflaag beter dan ik verwachte
dus ik zou het doen :wink:
@1.java_platypus die kleur had italeri vroeger vaak volgensmij ik had ook een oud kitje van italeri met dezelfde kleur :wink:

_________________
.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 feb, 2013 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
dat zijn goede tips. Ontvetten staat op de agenda.. en inderdaad met kwasten heb ik gemerkt dat het alsnel te dik erop ligt. Ga morgen kijken naar de brush en compressor en ga eerst proberen op een mislukte typhoon.

De kleur van het plastic ben ik per toeval achter gekomen is precies het zelfde als humbrol raf blue.
Geen idee waarom ze dat vroeger in die kleur hadden. Het komt in ieder geval dicht bij het extra dark sea grey wat erop moet.

Kleine update: heb de linker motor gondel weer losgehaald en opnieuw geplakt en geplamuurd.
Ziet er veel beter uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
En een primerlaag laat je eventuele oneffenheden zien van je model! Ik schuur weleens naadjes weg en dan na de primer blijken ze alsnog zichtbaar, dus dat kan je dan mooi nog corrigeren.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 22:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Zo even een update!
Zojuist een hele bak met lak en verfjes inclusief compressor en airbrush overgenomen fantastisch blij mee.
Dit houd in dat het model gebrushed kan worden ( na oefenen oefenen oefenen)
Als een klein kind zo blij!
De B-25 is wel redelijk onderweg naar het spuitwerk maar voor dat ik deze bak ga spuiten ga ik eerts wat andere dingen spuiten om de feeling te kweken.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2013 10:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Mooi dat je nu een airbrush met een compressort hebt! Werkt zoveel fijner dan met kwasten als je eenmaal de feeling te pakken hebt. Ik ben zeer zeker nog geen expert op airbrush gebied, maar kan je al wel vast het advies geven(wat jezelf ook al aangaf) om eerst echt veel te oefenen op een oud model. Ik spuit ook altijd zodra ik de verf verdund heb eerst op een oud modelletje, speel dan wat met de druk en eventueel voeg ik wat verf of verdunner toe. Bij mijn eerste modellen die ik spoot met de airbush waren naderhand de paneellijnen niet meer zichtbaar maar gelukkig heb ik met de tijd er meer ervaring mee gekregen. Dat gaat jou ook vast en zeker wel lukken. Laat je niet uit het veld slaan als het niet gelijk perfect is! Perfect bestaat namelijk niet 8)

Kwa bouw moet je nog wel even letten op de naadjes op de motorgondels. Maar die heb je miscchien al wel weggehaald.

Succes!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2013 9:54 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Goed bezig!
Mijn airbrush advies; neem vooral de tijd voor het afplakken van het glaswerk, het vreet tijd, maar het loont de moeite.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2013 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
@Dave, Zojuist begonnen met afplakken... zonder masking setje is dit bijna niet te doen op deze schaal
Maaar, anderen doen het ook dus er zijn vast mensen met tips.?


Vanmorgen maar eens de brush gepakt en een ondergrond waar de B-25 op komt te staan lichtgrijs gespoten.
Zal er zo ook even een foto van bij plakken..
Dat spuitwerk is leuk!! maar lastig om te leren,



Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement