Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2013 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
tsjopper bob schreef:
Kleine stukjes tape, cocktailprikker om de tape goed in de randjes (tussen glas en frame-werk) te drukken, goed scherp (hobby)mes.... en geduld. Mijzelf inschattende ben ik hier zo 1 á 2 uurtjes mee bezig. Denk niet dat je het even in 5 minuten doet.

Uit de hand schilderen kan natuurlijk ook, maar is uiteraard lang zo strak niet.

René
Meen dat ik al eens had gemeld dat Eduard daar een mooie mask set voor heeft, dan doe je het ook niet in vijf minuten....maar in 10 max. Andere optie die ik ook al aangaf is decal - in dezelfde kleur gespoten - in strips van de juiste breedte snijden en aanbrengen. Heb je geen blanco decal vel in huis, kijk dan eens in de reserve voorraad. Als daar wat 'overmaatse' en overtollige decals tussen zitten, die gewoon EDSG spuiten en tsjakka!

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2013 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Voor heel veel dingen is aftermarket te krijgen. Het liefste maak ik mijn aftermarket zelf - tot een bepaalde grens uiteraard. Heb al wel redelijk wat AM in huis, wellicht ooit nog eens wat van dat kant-en-klare afplakspul, maar op dit moment dus niet.

Maar goed, ik doe het zo, jij doet het zo, wellicht nog iemand een andere optie, dan kan gekozen worden uit meerdere opties.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2013 9:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Helaas heb ik nog niet zoveel decal velletjes liggen puur omdat ik net begonnen ben met modelbouw haha,
is een leuke om eens te gaan proberen maar met nog maar 2 " oude " modeldoosjes in de kast ( kleine decal velletjes waar weinig van over is) zal dat voor nu nog in de ijskast moeten.
Werkt dit trouwens met de blanke decals die als left-over op het vel zitten?


Inderdaad heb ik ook gekeken naar de masking setjes maar voor dit model op 1/72 waren ze out of stock.
En met 3,- per vel met 2,- belasting en dan nog verzendkosten kies ik maar voor het lekker druk bezig met afplakken gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 11:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Zo.. na heel wat uurtjes is deze bak klaar. helaas is de neus qua raamstijltjes lelijk geworden.
Het spuitwerk (eerste keer) viel me niet tegen moet ik zeggen. al met al ben ik voor mijn 3de echt afgemaakte toestel sinds ik begonnen ben met modelbouw best tevreden.
Weer heeeeeeel wat dingen geleerd die me gaan helpen met een volgende bouw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door mirkohelthuis op zo 10 maart, 2013 14:30 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Indien mogelijk, de resolutie/grootte van de 2e foto even aanpassen, is nu wel heel groot.

Voor een derde model ziet het er toch goed uit. Goed dat je weet van de puntjes die er aan man keren, daar zou je de volgende keer aan werken. Je bent niet tevreden over je raamstijlen. Waarom niet? Heb je niet afgeplakt of heb je wel afgeplakt, maar niet goed?

Wat ik persoonlijk jammer is dat het een 'tailzitter' is geworden. Dus te weinig (of geen) gewicht in de neus. Ik vind zo'n transparant staafje aan het achtereind helemaal niks. Beter is het om je model op een onderplaat te lijmen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 11:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Heb de 2de foto er even tussenuit geplukt.. apart zelfde camera alles in 1x geupload naar imageshack en deze is huge..

De raamstijlen van de neus had ik niet afgeplakt voor het spuiten, die van de pit wel.
De cockpit raamstijlen zijn dus niet geweldig maar stukken beter dan de neus.
De neus proberen naderhand af te plakken maar dat ging met geen mogelijkheid bij mij,
Het uitsnijden en plakken als je de neus vast heb zitten is gewoon erg lastig. had dit dus moeten doen voor de neus erop geplakt werd.

Het tailzitten.. yup daar baal ik ook van, had na tips het lood klaarliggen en afgewogen.
Klopte en ging prima. Daarna alles dichtgeplakt. En een dag later zag ik het lood liggen.
Klassieke "te snel willen gaan" fout van mijzelf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 12:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Niet gek voor een derde model. Als je de leermomenten van de ondervonden problemen mee neemt naar een volgend model dan zal die weer beter worden en zo komen we er wel. Vallen en opstaan....

Nog wel een leermomentje voor het maken van foto's drie dimensionale modellen: hou de autofocus in de gaten. Afgezien van het feit dat de tweede foto in eerste instantie een loeiend groot formaat had laat ie vooral zien hoe de decal op de vleugel is aangebracht. De rest van de kist is onscherp. Je zou dit kunnen oplossen door van verder af de foto te maken en vervolgens het beeld te croppen waardoor alleen het relevante in beeld komt. Of je moet handmatig gaan schieten en diafragma aan passen.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Goed geslaagd model, zeker gezien het feit dat het je derde afgeronde model is Afbeelding.
Jammer dat het een staartzitter is geworden, maar soms ben je zo lekker bezig dat je iets vergeet :wink: . Ik zal je eindfoto's in de galerij zetten.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Een zeer geslaagd model. Ook ik vind het jammer dat het een tail-sitter is geworden. Ik herken dat, lood vergeten (zie Neptune)

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement